Mandag fra lufta

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EndreD, 24. nov 2025.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra Singapore airlines på vei til København. Her har frokosten akkurat startet og vi skal lande om et par timer.

Dette er min første langtur i Singapore i business og jeg skjønner at folk elsker servicen og kvaliteten på mat og drikke. Men setet - det er fullstendig ræva. Setet vi hadde mellom Bangkok og Singapore foretrekker jeg hvilken dag som helst.

Vi hadde litt stress da vi landet i Singapore 25 minutter forsinket siden vi kun hadde 55 minutter å gå på opprinnelig. Det ble løping til togene sammen med et annet par som skulle på samme flight og et annet par som skulle til New York og hadde like dårlig tid.

heldigvis for oss var det lyn og torden i Singapore så flyet til København var forsinket og vi rakk det med god margin. Bagasjen, derimot…

Ha en strålende mandag, alle. Det blir rett på jobb for meg etterhvert.

IMG_8229.jpeg

Flymunda, Calling, Rscott and 17 others like this.
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,281
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra KUL.

Dagens første flyving (LGK-KUL) er unnagjort og nå starter straks boarding på KUL-KCH. Blir fint å komme fram til Kuching i ettermiddag og ser fram til noen spennende (og regnfulle) dager på Borneo.

Ha en strålende mandag!

Flymunda, Calling, Rscott and 13 others like this.
  3. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,475
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra UBP. Har hatt en lat og deilig start på dagen, kaffe på balkongen i 22°C, deretter frokost før en igjen havnet på balkongen.
    Middagen i går var som forventet, kanonbra.
    Nå er leiebil levert og en sitter å venter på å fly tilbake til DMK.
    Ha en flott mandag :cool:

IMG_6430.jpeg

Flymunda, Calling, Rscott and 13 others like this.
  4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Grønn plen ble hvit plen i natt. Tror det kommunale badevannet også hadde fått et dryss for i dag var det kaldt. Og da må en jo svømme fortere.

Fort kan man derimot ikke si at det gikk, men fredag kom det endelige poengoppgjøret fra Amex etter deres flaue overgang til nytt poengsystem 1.4. I august mente de å være ajour, noe som var lett å motbevise. I tillegg ble vi enige om 20000 bonuspoeng som kompensasjon for strid og møye og frustrasjon.

Ha en fin dag i passelig tempo!

Flymunda, Calling, Rscott and 10 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Her starter uken med et møte som er satt opp hele dagen.. Og så vidt jeg kan se er det ikke et spennende møte heller. Heldigvis på Teams, så man kan få gjort noe nyttig likevel.

I går fikk jeg booket noen flybilletter for 2026. Så nå er planene lagt helt frem til midten av oktober. Mest bonusbilletter, men også en kjøpt biz. Open jaw med utreise til ORD og hjemreise fra LAX, for å komplettere to bonusbilletter som jeg ikke klarte å fullføre med gode billetter. Open jaw til USA for 20k synes jeg var en god deal, så da gikk jeg for det.

Brukte chat i app til å avbestille en reise jeg ikke fikk avbestilt selv. Det tok sin tid, men billettene ble avbestilt. De er iallfall borte. Har ikke fått noe cancellation confirmation på epost, og heller ingen poeng eller CT i retur. Så helt ferdig ble jeg ikke med den saken.

Nå: Kaffe! Må være klar til møtet som begynner kl 9.

Ha en fin en!

Flymunda, Calling, Rscott and 11 others like this.
  6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,522
    Bonuspoeng:
    183
    God, om enn noe sen, morgen fra kontorstolen.
    Jeg skvatt en smule ved ankomst i dag, for du verden så mange kollegaer som var fysisk tilstede. Lurte litt på om jeg hadde oversett et memo om oppmøteplikt, men det var nok kun tilfeldigheter, som gjorde at uvanlig mange valgte å faktisk møte på jobb i dag. Hyggelig det, altså, selv om det nå må legges utspekulerte planer for å få plass i kantinen til lunch.

Ha en flott mandag!

Flymunda, Calling, Rscott and 12 others like this.
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,403
    Bonuspoeng:
    293
    Min nylige erfaring med en lignende avbestilling er at det tok tre dager fra samtalen var avslutta til jeg fikk refund notice på e-post. Fikk heller aldri noen cancellation confirmation.

Flymunda, Calling, Rscott and 5 others like this.
  8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra MBT.

Dagens reise OSL-LHR-DFW med avreise 07:20 ble avbestilt 04:30, redusert form å ikke aktuelt å prøve meg på en tur over dammen selv i C på en relativt ny 787-9 med AA.

Irriterende nok er formen helt OK allerede å kunne godt reise ut nå…

9. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,203
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Sitter å "koser" meg med jazz på telefonen. Trompethelvete fra SAS.

Prøver å bruke en CT- 19 min pausemusikk fra agent foreløpig.. og venter.
    Kan det være så vanskelig??

Nuvel- ha en tålmodig dag

Flymunda, Calling, Rscott and 9 others like this.
  10. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    1,160
    Bonuspoeng:
    93
    God midt-på-dagen fra Oslo.

Mandager er ikke min favorittdag, heller ikke i dag - når den blir dyere enn tenkt i tilliegg. Siden det er glatt ute, så var det jo første som skjedde at beina glapp under en når man gikk ut i dag tidlig. Slapp å legges inn, så det er da noe..

Mobiltelefonen gikk det ikke så bra med, så får vel avgårde senere i dag, og skaffe meg en ny en.. SAS får med å "betale", så en butikk med der de tar Amex må oppsøkes.. Noen poeng inn på SAS-kontoen fortjener jeg i dag.

Ha en bedre oppreist mandag

Last edited: 24. nov 2025
    Flymunda, Berlioz, Calling and 7 others like this.
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra NY, Greenwich Village. Kan virkelig anbefale å bo i dette området. Kort vei til alt. Hjemreise med SK910 EWR-CPH i ettermiddag. Rett på jobb i morgen tidlig.

Flymunda, Berlioz, Calling and 3 others like this.
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun reist DPS-SIN-LHR med Singapore i Biz i en A380. Jeg syntes setet var konge. Service og mat derimot var ikke imponerende.

EndreD and obay like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Vanlig søndag middag hos Cathay LHR3. Dim sum, nudler og champagne.

Vanlig utsikt også, bortsett fra at det alltid pleier å være BA parkert utenfor :p

20251124_175709.jpg

jgroneng, Flymunda, EndreD and 5 others like this.

Del denne siden