Tokyo oppleves som åpent, men det er fortsatt mye smittevern. De fleste bruker munnbind både innendørs og utendørs der det er folkemengder. Det ble aldri helt klart for meg hvorvidt dette er et påbud. Tenker det uansett er best å følge de lokale når man er på besøk.
God føremiddag frå Sunnfjord. Her går det i lesing av diverse EU-forskrifter og eg gledar meg til å skifte jobb i mars. Før det skal eg imidlertid to gangar til USA. Er det normalt å glede seg meir til neste flytur enn til jul?
God morgen! Fikk start på dagen med en ekstra sterk sort kaffe. Det drømmes om middelhavet når jeg ser ut av vinduet. Måtte arbeidsdagen få en relativt pen landing så kan man trekke til spa-avdelingen med et velgjørende bad og noe godt og drikke. Forkjølet + vinter er litt småuggent så får gjøre det beste ut av det.
God formiddag fra Holme ! Melder om karantene dag for Jr nr 2, men det virker på aktivitetsnivået som det er barnehage imorgen og ellers klar til jul Julenervene til juniorene er ihvertfall på plass
Jeg kom nylig tilbake fra jobbreise i Tokyo. Uvant med munnbind igjen, men opplevde ikke det som veldig problematisk. Restauranter fungerte som normalt og munnbindet forsvinner med en gang man får satt seg. Alle bruker munnbind på metroen, men det gjorde de i og for seg i stor utstrekning før pandemien også. Litt kø og pes på immigration, men det kan skyldes mange passasjerer. Lounge helt ok og folk sitter uten munnbind, men tar det på når de forsyner seg. Det verste var vel de 14 timene FRA-HND og 15+ timene hjem i ANA Eco hvor munnbindpåbudet ble håndhevet strengt. CC: "To our passengers in Economy...please put on your mask immediately when not drinking or eating". Mulig de var mindre nøye i C og F
God morgen! Ikke stort nytt å melde herfra - late dager ved stranden pågår. Prøver litt febrilsk å få booket oss en båttur men det er mye bortbestilt nå før jul. Skal nok klare å lande noe selv om det er ekstremt overpriset.
Høy munnbindfaktor på Haneda i dag. Jeg brukte ikke inne i loungen, eller inne i flyet. Men når jeg gikk til og fra. Ingen kommentarer på manglende bruk. Landside vet jeg ikke.
Jepp, jeg vet, men gadd ikke dette denne gangen. Men lurt å gjøre om man vil være sikret å få det man ønsker. Blir mindre matsvinn også tenker jeg da, om alle forhåndsbooker.
God ettermiddag fra MBT og hjemmekontoret. Fikk «lurt» meg unna en tur til Ljubljana i dag så årets siste flight er gjennomført. Nå blir det litt tid for jul og ordnings
God ettermiddag fra vest! Her har man endelig fått juleværet på plass, så da kan jula komme. Dvs 4 grader, vind og regn. Det fyres og spekuleres om man har glemt noen julegaver… Vel, først får man ta en episode til med 24-stjerners julekalender. Vokser på meg den serien der
God ettermiddag fra The Sunshine State! Årets juleferie åpner med 1 stk syk 2 åring - krysser fingrene for rask friskmelding været leverer, så får vært ute mellom «slaga»
God kveld fra gullstuen på LHR T3. Årets siste tur med BA venter med BA770 til OSL. I dag kunne England by på regnbyger og 10-12 pluss, litt overgang fra minusgrader på fredag og lørdag, men er vel bare å finne frem luen når man lander på Gmoen for der er det både minus og snø som laver ned ifølge Yr. Nyt kvelden folkens