Mandag- opp og hopp

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av haifinn, 06. des 2021.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette hørtes veldig ut som mine samtaler.
    Bare bytt ut Tromsø med ARN og LHR :D

    HKG kan vel også tilkalles en weekend tur :)
     
    Earl, Flymunda, haifinn and 3 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Julebord er jo bare så gøy, Free flow av div. sortiment av alkoholholdige drinker, noe må ta en Klamydia test andre uheldige ikke, ikke minst får du fornyet Corona sertifikatet, får deg en ukes sykemelding, kanskje litt hostesaft, MEN har du oppriktig flaks får du både kost og losji på en intensiv avdeling der en får både kroppsvask og annet stell :cool: Riktig god julebord sesong folkens;)
     
    Upsaker, Earl, haifinn and 8 others like this.
  3. a3a3

    a3a3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    God ettermiddag fra gullstuen på CPH

    Møtte tilfeldigvis en tjommi fra Bergen på vei ned så jeg fikk invitert ham inn på loungen også.
    Om noen timer bærer det mot London uten tidlig omikron-julepresang, håper jeg.

    Ha en fortreffelig mandag!
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 6 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    De siste ukene har jeg flere ganger fått høre at det ikke er mulig å legge på legg på en bestilt EB reise. At den må bookes i en omgang. EB reise med *A uten CT.

    Flere som har fått denne varianten av rare regler i det siste?
     
    ArthurDent, drsyk and Stuttfeiten like this.
  5. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    5,055
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag!

    Full rulle med jobb, unger og påfølgende aktiviteter - knapt tid til IF :oops:
    Fikk mail fra SAS om friends & family kampanje (diamant) men uten at jeg fant noen spesielle "gode" tilbud her. Noen andre som har funnet noe?
     
    Earl, haifinn, Arvid1410 and 4 others like this.
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en del agenter på vanlig kundeservice som ikke vil endre destinasjon eller utvide fra enveisreise til tur/retur. Jeg har inntrykk av at dette mest av alt er et spørsmål om kompetanse, ikke regler.
     
    ArthurDent, Stuttfeiten and holmen like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Nei .. har fått lagt til leg!
     
    ArthurDent liker dette
  8. Jon_A

    Jon_A Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Dagens andre fly er observert:
    CD600D6F-7E9C-438C-8665-22C6AA277798.jpeg

    Dreamlineren blir også et nytt bekjentskap som jeg gleder meg til! Dessverre var innkommende fly litt sent (har kanskje vært i TOS, er det ikke der sånt vanligvis skjer?) så vi er ca 45 minutter forsinket.

    Det gjør imidlertid ikke så mye når jeg nettopp har fått beskjed om at innenlandsflyet mitt i Maldivene skal gå i ellevetiden. De har visst et litt annet forhold til rutetider, det holder lenge å finne ut dagen før sånn ca når de skal fly.

    Turen min til LAX med SAS for en måneds tid siden var jomfruturen i interkontinental C, men jeg må si at Air France så langt føles vesentlig mer elevert. Jeg skal kanskje ikke si for mye før jeg faktisk har vært på langturen, men på flighten fra OSL til huben deres og lounge ligger de godt foran SAS.
     
    Upsaker, drsyk, holmen and 8 others like this.
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Valencia.

    Her har hjemturen startet, og til tross for at *A lounge finder hardnakket påsto at det ikke er noen lounge på VLC så ble jeg likevel geleidet inn i en. Dagens hyggelige overraskelse der altså. Selvfølgelig sitter det en kar rett foran meg som babler i veg på ett eller annet uforståelig språk (portugisisk???) såpass høyt at han knapt behøver telefonen i det hele tatt. Jaja, ingenting som ikke airpods og Rammstein (skal tross alt fly Luftwaffe) sammen kan ta seg av.

    Trøtt som ei strømpe etter en natt med noe dårlig søvnkvalitet så jeg gleder meg ikke til Covid testkø når jeg lander på OSL like før midnatt.

    Stort sett i-lands problemer å melde om herfra altså, og når vi først er inne på temaet: gleder meg ikke til å bytte ut 20 pluss på gradestokken med 10 på den andre siden av skalaen (er det rart vi drikker?)

    Ha en fin kveld…
     
    Upsaker, drsyk, ArthurDent and 11 others like this.
  10. Jon_A

    Jon_A Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Selv om jeg risikerer å bli bannlyst fra forumet for å ha valgt bort bobler kan jeg å avsløre at Air France ikke har forbedret bort pre-departure drinker.

    8C3B47F0-CB0B-499A-B8C7-6670C3A85340.jpeg
     
    Upsaker, drsyk, ArthurDent and 8 others like this.
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    @Eddie47, kjedar du deg? Eg fekk plutselig masse tid til overs på Flesland. No er eg litt for mykje bonde på byn til å risikere Bybanen nord til byen, men om du likevel er ute og luftar hunden så sit eg no her...

    Dagen starta med heimekontor på Romerriket, avlevering av nokre unge og håpefulle på skulen, søskenkrangel påfølgd av -enighet og -kjærlighet, innlevering av leigebil, teams-møte på B-piren fordi nokon skulle sjå på Netflix på gjestekontora, dobbel rødvin i loungen, trivelig passiar med naboen i 11C om fortreffeligheter med bonusfeber (han var på OSL-BGO-OSL kun fordi han kjeda seg på flyplasshotellet til i morgon og hadde 11C tilbake aust om fjellet 25 min etter landing), og no klargjering til søk etter flybillettar neste 2,5 timane.

    Gud hjelpe meg kor fint det er når livet returnerar til det normale.

    Ha ein fin kveld alle sammen!
     
    Upsaker, drsyk, ArthurDent and 9 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Litt korte tidsfrister på deg ..,
    Du er vel snart reist nordover nå?
    Ferdig med middagen nå og siden jeg har en grei julekalender så er det GT og nyheter
    929A54C2-C8C2-4175-978A-48E488AA46D5.jpeg
     
    Upsaker, drsyk, ArthurDent and 5 others like this.
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Korte fristar er vel det vi tullingane leve for? (Avgangen min vart kansellert og eg vart booka om i dag føremiddag til ny avgang, vart dårlig planlegging...).

    Kvar får ein tak i ein slik julekalendar??
     
    drsyk, ArthurDent and Eddie47 like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk den av barn og barnebarn, den er nok bestilt fra 7Fjell og de samarbeider med Bareksten ..
    A8F902DB-432A-42C3-B81D-9A3033B4AC15.jpeg
     
  15. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    God mandagskveld fra hovedstaden.
    Arbeidsuken startet på et rolig kontor. I morges var vi en 3-4 stykker i hele etasjen, men dukket opp noen flere utover dager så antar vi var rundt 10 stykker i ettermiddag, og det er vel rundt 200 plasser å velge i, så var ganske så enkelt og greit å holde avstand. Blir en kontordag i morgen også, mens på onsdag må man en tur ut i Viken på befaring. Så selv om det ikke er noen flytur i sikte før i 2022 kan man se frem til en tur ut i frisk luft på onsdag om ikke annet. Håper bare det blir litt mindre kaldt enn det var i dag når man skal bruke halvedagen utendørs...

    Ha en god kveld folkens :)
     

Del denne siden