Man kan mene mye rart om OSL. Men automatisk passkontroll for EU/EØS pass, det får de til. Jeg er ute av Schengen 1-2 ganger i uken, og det går alltid rimelig greit å komme inn igjen. CPH klarer ikke det. Kun 3 gates med store køer foran etter jeg ble re-routed via København for å komme fra LHR til OSL. Grrrrrr.. Det var ikke sånn at de bare hadde åpnet noen få gates blant flere. De hadde rett og slett ikke flere. Sist jeg forsøkte samme manøver, trodde jeg noe var feil midlertidig på flyplassen. Men de ER faktisk så dårlig.
God natt fra prosessindustrien. Siste innspurt av "helvetesuka"- fire formiddagsskift og tre nattskift m to 12 timere. Nå er det straks to dager fri, og to ettermiddagsskift før langfri og flytur. Fruen er dypt bekymret for vi kun ( foreløpig) har Premiumseter over dammen. Jeg har skapt et monster.. Ha en bekymringsfri uke
Endelig kveld og natt fra DFW. Takk til trådstarter @tobeornot999 for tittel på dagens tråd. Med samme resonnement så har jeg både ny kone og ny bil
God morgen fra MXP. Ikke riktig helt på MXP, men et flyplasshotell nesten under banen føles veldig på MXP. Har hatt en natt på Tribe og en på Crowne Plaza og førstnevnte anbefales klart. Bare pass på at ingen luringer putter en sigarettsneip i friskluftinntaket på bilen. En fin tur til Como-sjøen i går.
God mandag fra stranda. Her går det i late dager på fremste rekke på hvit flott strand. Det er varmt, men den svale brisen bøter på det. Har leid scooter så vi har også kjørt litt rundt. En av tingene jeg liker her i Thailand er at du kan gjøre stort sett som du vil så lenge du er snill og grei. Her parkeres scooteren hvor du vil samt en kjører hvor en vil, noe som på berget hadde kostet +8k og 3 prikker. Livet nyyyytes Ha en nydelig mandag
God morgen fra Sølvbyen. Det var et ønske, ikke status. Det kommunale badekaret manglet badevakt i dag. Mao bomtur kl 0630. Nå skal vi likevel spise grøten vår, og prøve å komme videre i blåmandagen. Med håp om bedre start for alle: God mandag!
En ting å være obs på er førerkort. Selv om de aksepterer mye i Thailand for å utlevere fra utleier risikerer du at reiseforsikring ikke dekker sykehusopphold om du skader deg, dersom du ikke har gyldig førerkort for motorstørrelsen hjemme. Kjør pent og trygt!
God morgen fra Oslo. Løpt som en gærning på stedet hvil på min lokale SATS, nå er det turbostell hjemme og så rett til en spennende arbeidsdag. Ha en solid en!
God morgen fra kontorstolen. Den litt tunge mandagsfølelsen ble "medisinert" på vei hit, med et pitstop på et etablissement som både har god kaffe og enda bedre kanelboller. Så nå er humøret på topp, og man er klar for arbeidsuken. Ellers venter man fremdeles på noen gode kampanjer, fra flyselskaper som kan føre meg langt vekk i høstferien. Kom igjen, 'a, make me an offer I can' refuse! Ha en flott mandag!
Trøtt morgen fra Oslo! Ramlet hjem etter en hektisk helg i England nærmere ett i natt. Klarte å runde av turen med å bli svindlet av taxi sjåføren på siste etappen. 385 spenn for en tur på 1,3 km som tok 4 minutter, utrolig.... Nå noen dager med jobbing før neste korte tur til CPH i midten av uken.
God formiddag fra kontoret. Det jobbes og jobbes, møter og eposter. Veldig hyggelig helg i Athen, og 10. år med EBD er i havn (og vel så det). Kona er på god vei mot EBD for niende gang, så hun (og jeg) må nok ut og reise litt neste år også. Denne uken er det ingen reise planlagt, må være litt hjemme også. Muligens en tur på hytten for å se hvordan det går med håndverkerne som skal fikse det ene og det andre før sommeren kommer. Neste helg står Berlin på programmet, og enn så lenge er det meldt varmere der enn det var i Athen. Ha en fin en!
Helt sant, papirer må være i orden og jeg har alle varianter av både A og B og alt oversatt til begge typer Internasjonalt førerkort fra NAF
God dag fra SK4416. Begynner å våkne litt etter YYZ-CPH-OSL. Hadde byttet meg opp (same day) til kortest overgang i CPH og OSL men hadde nesten klart enda tidligere fly (kun håndbagasje). Men i CPH gikk tiden bort i en lang passkø. Tror de som jobber der vokner en etter en. Kom noen flere gående etter hvert og tok rolig plass. Dem har det i hvert fall ikke travelt med å få sjekket folk. På OSL var forrige fly visst helt fult, så da ble det en dusj i domestic loungen. Ikke feil det heller. Når jeg ankommer TOS skal det kjøres rett til Bjerkvik for jobb. Kunne ha vært bedre planlagt med ankomst til EVE, men det visste man ikke når turen ble bestilt... Fornøyd med poeng uttellingen i helga, kommer vel enda 700 level om en time. Flyvertinna på YYZ-CPH (var samme fly og besetning som på fredag) kunne forresten fortelle at det var en til som var på tur for å samle poeng. Er det noen her fra forumet? Har bikket 50k level og inntjening ut året. Kan lukte diamant i år og. Samtidig er 8. året på LTG sikret.