God morgen! Mandagen er (endelig?) her. Nok en travel uke for undertegnede, med konferanse, kurs, møter og annet på jobb, og diverse som må gjøres på privaten også. Skal bli deilig å komme til helgen, for da er en meget travel periode over, og jeg får forhåpentligvis følelsen av å være på forskudd i stedet for på etterskudd til enhver tid. Ingen flytur denne uken, men jeg får et par netter på hotell. Ha en fin en!
God morgen fra hq. Fruen har sagt nei til førjulstur til London tur. Hmm, hvordan skal jeg få tatt Norwegian challengen da? Skal prøve lokke gutta på en guttetur med billige fly til Gdansk, Tallin, eller Riga. Håper de biter på, ellers ser det ut som perioden min er over Ha en fin mandag alle bonusnisser
God morgen fra SK345 ned til Oslo Jobb, men først innom ambassaden å søke visum til Kina. Spørs om den går igjennom med tanke på nyhetsbildet i går hvor kina skulle svare?
God morgen fra Sølvbyen. Mandag? Beste dag i uken, såå mye av uken igjen til alle mulige gjøremål. Som man skalerer ned etter hvert. Så langt har vi svømt, og sjekket inn på LH-appen. Vi er mao i rute. Ha en fin mandag!
Morn fra et grått vestland! Har akkurat innsett at jeg har bestilt en 3 dagers langhelg rett etter valget i USA. Kanskje ikke beste tidspunktet dersom Trumpfene skulle gå bananas…? Vurderer seriøst ombooking evt kansellering. Ellers ble helgen brukt til å fortære havets kardinal med god drikke til. Det er en høytid hver høst! Ha en fin en!
Mandag og tid for kjapp avrapportering av tur til Boston, mye første gang her: - SAS economy extra bortover, første gang siden Pandion at purser kommer og hilser på. Kanskje man må reise i de mindre eleverte klasser for at det skal skje? - Boston hotell er grisedyrt på denne tiden av året, type 5k per natt på billighotell! Derfor første gang på Airbnb. Det var overraskende positivt, og blir nok flere ganger. - Første besøk på den nye Delta-loungen på Logan. Trolig den beste vanlige gull-loungen jeg har vært på, ligger godt over LH Senator som referanse (la oss unngå sammenligning med SAS ) - SAS biz hjem. Bestilte express-servering for første gang. Så snart setebeltelyset forsvant var purser på plass med et passe matbrett og et glass Champagne. Jeg var ferdig og på vei inn i drømmeland da resten av kabinen begynte serveringen. Anbefales! Alt i alt en god jobbtur forrige uke med nye reiseerfaringer. «Yes, you can teach an old pony new tricks» Denne uken bare en kjapp Oslotur på reiseplanen.
God efta fra Pratunam Pier, Khlong Saen Saep, Bangkok. Her skal en dag med trasking endelig belønnes, med god drikke og spicy mat. Lokalkjente tauer oss med på kanalbåten, turer med den slags er en kode man ikke har klart å knekke helt selv ennå. Nyt mandagen!
God formiddag fra LHR T2B Krisflyer lounge. En halvtime for å komme igjennom fasttrack kuttet tilsvarende ned tiden i lounge, må straks traske tilbake til T2A da LX A220 som skal bringe meg første etappe til ZRH har landet. Synes ikke det er så stor forskjell etter oppussing (var her sist for 1 år siden), det jeg har lagt merke til er nye møbler og flere stikkontakter. Ellers får jeg ikke avbestilt en AVIS billeie med start i morgen (bestilte en ny med start i kveld). På nettside skjer det ingenting, i app feilmelding og telefon 20min ventetid uten svar... Får satse på at de kan avbestille den i skranke i kveld da?
Og der var LX319 kansellert... Automatisk rebooket med SAS Eco LHR-OSL 19:50 i kveld, men trenger å reise tidligere. Fikk booket siste SAS Plus 15:35 til blodpris mens resten av passasjerene løp til LH skranke. Gikk så i SAS skranke og prøvde å bruke diamantfordel for å få flyttet den rebookede billetten til samme avgang, men da var flyet full/overbooket. Får høre i gate, ellers får jeg ev. krangle med Lufthansa om refusjon etterpå. Regner også med jeg må finne en ny tur for å komme i mål med statusmatch challenge.