Mandag : Solrik flydag? i August.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 23. aug 2021.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpg Morgensolen speiles i sentralblokka og studentboligene og lyser opp det grønne Oslo. Tok med frokosten på rommet i dag, og nyter den sakte og rolig mens jeg venter på visitt.

Håper dagen starter rolig er det på hjemmekontor, bortejobb, eller på veien til ett eller annet.

Ha en fredfull dag.

Earl, Torris, Arvid1410 and 17 others like this.
  2. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,480
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo. Sene kveldstimer i går ble benyttet til å bestille diverse billetter, først og fremst til konsert med Badflower og Palaye Royale, i Wien i mars neste år. Nødvendig transport med Lufthansa og Austrian er også på plass, så da er det vare å vente i spenning og se om dette lar seg gjøre, BM: evig optimist! :D

Earl, Torris, Arvid1410 and 14 others like this.
  3. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,141
    Bonuspoeng:
    93
    Mandag morgen, men telefonen har tatt kvelden. Faen så avhengig man er blitt av den dingsen... Ja, ja får håpe det er noe som kan repareres (hos noen som tar Amex?), gidder ikke stresse med å kjøpe ny :p

Earl, Torris, Arvid1410 and 12 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

Vi kom oss omsider fram, turen ble "vellykket" med nokså mange flaskehalser. Vi ble enig om å ikke legge skylden på hverandre og heller nyte den resterende tiden i Roma.

Vi får skrive noen ord når anledningen byr seg.

Hotellet var meget bra, Hilton leverer sine varer, lover å komme tilbake med både bilder og beskrivelse.

Organisert er ikke et ord en kan assosierer med Italia, alt er chill og laid back, ting tar litt lang tid, eller så møter du på Michael, Schumacher bak taxi rattet.

Turen hjem var også helt grei, SK +, møtte opp 2t før avreise, en var ikke helt sikker på om det holdt. SAS hadde 2 skranker, en Øko, en Biz, 1 pax før oss, det som var litt overraskende var at vi fikk boarding kortet elektronisk når jeg checket inn online. Dvs. uten bagasje hadde vi gått rett inn.

Edit:FT på FCO fungerte utmerket.

CPH loungen var overraskende full, biz og Gull stua i 2. etasje fungerer som felles lounge. Kylling salat og tunfisk, litt bobler.
    Edit: Lego hadde 40% på enkelte varer, så ble med noe hjem til guttungen, smykker og klær er fruens divisjon.

Deretter kom neste avreise til OSL. Vi trengte litt hjelp av en start motor eller var det helt grei, 15 min forsinket.

Ankomst OSL var det en fin kø, der stå det veldig mange pax, u vaksinerte, eller ikke norske borgere. Vi full vaksinerte med rødt pass brukte vel 15 min, fra politiet undersøkte sertifikatet, gikk igjennom automatisk pass kontroll og fikk en hvit lapp du er unntatt testing.

Da bagasjen skulle hentes, ble det opplyst om bånd 9, brukte vel nesten 15 min før jeg innså at bagasjen var borte? Men da jeg skulle gå for å rapportere tapt bagasje, ble en henvist til Bånd 4, der fant vi kofferten og kom oss omsider hjem.

For en tur :)

PS glemte litt bilder

FCO Plaza Lounge, alt annet var stengt: Kom inn med AmEx/PP: Helt ok opplegg, med god plass.
    240030D3-57B2-4A13-AD61-1D009CF59700.jpeg 72D53A18-17BE-4440-9ACE-C7B89B5281BF.jpeg 0D54981B-4B01-498B-997E-90485EEFBC78.jpeg

FCO-CPH avreise, tigget meg til Pizza :D
    048D5E93-8242-4963-8EF9-023981E0F9EE.jpeg

FRA Sentor lounge: Ble bobler der og, meget god kylling og mango is.
    8DB2A06D-B440-4196-8877-A97ED2232D71.jpeg

Snacks FCO-CPH:
    07853C79-50FD-4FC3-87C1-C4DF5A29615E.jpeg

CPH loungen
    20371DB6-13F4-4310-A84A-6E9F7A5F0C85.jpeg AFEE6AC3-0E93-4341-8012-900DADCF3B76.jpeg

Last edited: 23. aug 2021
    Supersergei, Earl, phileas and 22 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret!
    Solen skinner fra skyfri himmel, men det er etter hvert ganske kjølig på morgenen. Måtte ha på genser på turen ned til garasjen. Hadde heldigvis satt på varmen i bilen mens jeg spiste frokost. :p

Skal ikke fly i dag, men neste flytur er på fredag! Det gledes.

Ha en super mandag!

Earl, Torris, Arvid1410 and 13 others like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Denne husker dere! :)

Forøvrig, happy Monday folkens :)

Earl, Torris, Arvid1410 and 8 others like this.
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Sol og fine greier, varmt blir det også.

Etter kansellering av HEL pga koronaens klamme hånd, SAS rutendringer samt manglende ønske om å høre/se opera i tre timer med munnbind åpenbarte det seg plutselig passende bonusbilletter til Aust-Finnmark. Denne gangen direkte til nordsiden av Varangerfjorden! Og der er det også noen som snakker finsk, og en opera finner vi vel på radio eller YouTube. Kanskje får vi et par kulingkast på kjøpet.

Ha en fin og opplevelsesrik mandag!

Last edited: 23. aug 2021
    Earl, Torris, RoadKing and 12 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er det vi husker?

RoadKing liker dette
  9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    Det tror jeg han har glemt . . .

EndreD, Earl, RoadKing and 3 others like this.
  10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,390
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bortekontoret.
    Liker fremdeles ikke pendling... men det er for så vidt greit å "slumre" litt på bussen på vei til jobb. Mye bedre hadde vært å slumre i sengen før avgang til badet, kjøkkenet og hjemmekontoret. Men men, greit at pandemien begynner å tillate slik busspendling igjen, for det betyr at andre ting også begynner å bli innafor.
    Ellers er det faktisk en mulighet å legge seg tidligere enn kl 2-3, men noen ganger går tiden bare og plutselig er det midt på natta.
    T-3 til anticovidsprøyte nr 2
    T-4 til avreise til Bergen
    Det blir omvisning med seilbåt inkludert ølsmaking, middag på Damsgård, City hunt, smørbrød og ølsmaking, kjøttoverload på Brasilia og en tur innom Fjell Festning, sistnevnte uten ølsmaking for det passer seg ikke.

Hvordan er restaurant/loungetilbudet på Flesland for tiden? Bør vi få i oss mat en annen plass?

Ha en flott dag!

EndreD, Earl, Torris and 10 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten viser seg igjen fra sin beste side ..
    Her er det godt å være ..
    Godt det er helg! 7AAC82F6-3112-49E4-AF27-00D1BCA1EAEB.jpeg

EndreD, Earl, Torris and 10 others like this.
  12. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss! Den finnes altså! Jeg trodde at pizzaens eksistens hos SAS stoppet ved menybildet... :rolleyes:

Earl, Eddie47, rimitone and 2 others like this.
  13. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp av ny, fortrinnsvis med Amex, gir antakelig flere bonuspoeng enn en reparasjon... Dog medfører nyanskaffelse sannsynligvis mer ekko i bankhvelvet... :oops:

sutenai liker dette
  14. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Her trugar Yr med tosifra temperatur i dag, heile +10, altså, men pr. 0800 var vi enn så lenge på smålåtne +7,4. Elles har det ikkje dukka opp nokre flyreiser og gullkortet i SAS ligg og støvar ned. Forhåpentlegvis dukkar det plutseleg opp noko! :)

Ha ein fin dag, folkens, med eller utan flyturar i planverket!

EndreD, Earl, Eddie47 and 9 others like this.
  15. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Så du forsåvidt om Prima visa lounge var åpen?
    (så vidt jeg ser så er det den + Plaza som skulle være åpen)

https://www.loungebuddy.com/FCO/prima-vista-lounge-e-gates-satellite-terminal-3-e-gates-JaHCVvGUTS

Sunnfjordingen liker dette
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    obay liker dette
  17. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, utefrokost nå og hjemmekontor hele uka ser det ut for;
    image.jpg

Jr begynner på skole i Bodø i dag, så kommer til å bli merkelig stille her hjemme framover.

EndreD, Earl, Kristian and 9 others like this.
  18. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,352
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag, to av tre møter før lunsj er unnagjort. Mandag er mandag, blir ikke beste dagen, er ikke Stordalen, dessverre.

Ønsker dere likevel alle sammen en god start på og egentlig hele uken.

EndreD, Earl, Kristian and 10 others like this.
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret i Oslo. Ikke en sky på himmelen, så får vel se om det er mulig å rulle ut med sykkelen i kveld. Ellers har jeg tips til bruk av poeng om noen brenner inne med veldig mye:
    upload_2021-8-23_10-29-16.png

Litt usikker på hvorfor det er mulig å booke SVJ-BOO-ANX med poeng når både SVJ-BOO og BOO-ANX er FOT-ruter, men la gå.

Ha en poengtappende dag :)

EndreD, Earl, Kristian and 9 others like this.
  20. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,052
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim

Karosseriet er litt skranglete i dag etter 32 km i joggeskoene i går ettermiddag. Treningen fortsetter altså ufortrødent selv om håpet om at USA åpner opp og at det skal være mulig å komme seg til Chicago for å løpe marathon i oktober svinner.
    Har begynt å se etter alternativer og det ser ut til at både Amsterdam og Mallorca er alternativer på samme dato som Chicago. Kanskje en smule mer realistisk... Får se om ikke det blir aktuelt å gjøre en booking sånn for sikkerhets skyld. Da kan man i alle fall gjøre noe reiserelatert

Ha en strålende en

Calling, EndreD, Earl and 9 others like this.

Del denne siden