Getaway to Hong Kong
Hong Kong, eller Hongkong som streng tatt er den korrekte norske skrivemåten. For mange, en fjern, eksotisk og kanskje til og med uoppnåelig destinasjon i det fjerne østen. For InsideFlyers derimot, et sted man alternerer med å dra på helgetur til når man er lei av å reise på hytta.
Siden Hongkong sannsynligvis er et av de mest veldokumenterte reisemålene på forumet og SAS Business for mange av dere er like eksotisk som å ta t-bane, trikk eller buss til jobb, kommer ikke dette reisebrevet til å inneholde noen dyptgående analyse av hverken destinasjon eller flyprodukt. Det er imidlertid mer enn 10 år siden undertegnede besøkte Hongkong sist, og reisefølget har bare mellomlandet der, Blir vi for opptatt med å være på tur og ha det gøy kommer det kanskje ikke oppdateringer i det hele tatt, men det føltes likevel feil å dra på langtur uten å i alle fall prøve og skrive et live-ish reisebrev.
Hongkong har stått på ønskelisten lenge og for min del var turen booket allerede på fjorårets første F&F-salg hos SAS. Baldrick hadde på forhånd sikret seg en poengoppgradering gjennom bolagets eminente plusgrade-ordning. For min del var derimot EB-kontoen bunnskrapt etter booking av årets CT-tur (takk til @DanH og @afirm som gjorde dette mulig), og SAS hadde priset minstebudet i plusgrade og oppgradering i gate til hhv. 7000 og 9000 kroner! Det så derfor lenge ut til reisefølget skulle få meske seg i business, mens jeg måtte ta til takke med kirkebenkene bak i SAS Plus. I løpet av noen nervepirrende timer på Arlanda trådde imidlertid @haakonks og @Baldrick til med EB- og Trumfdonasjoner og sannelig ble det ikke business på oss begge to til slutt.
Det er i skrivende stund 49 minutter til landing i HKG og frokosten er akkurat inntatt. Her følge de obligatoriske flyprodukt og matbildene fra turen så langt.
Last edited: 12. jan 2018