Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,391
    Likes mottatt:
    8,790
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du mener soft block for diamant, så fikk i alle fall jeg det begge retninger OSL-CPH-OSL i forrige uke.

    Fløy Go, i ganske fulle fly.
     
    watchaddicted liker dette
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,995
    Likes mottatt:
    3,994
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, stemmer det.

    Er visst slutt på det og opplever du at det ikke sitter noen ved siden av deg er det enten bare fordi det er ledig, eller pga. vekt.
     
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    3,821
    Bonuspoeng:
    93
    Vil seie det opplevdes som business as usual på reisene mine i går og forigårs. Først i SAS plus i Skandinavia i to korte hopp (BGO-OSL og OSL-ARN) der servicen var upåklagelig og ingenting blei holdt igjen på frå tralla.

    Vidare var det herlig å få meny og kunne velge mat frå heile sortimentet i business på vei over til USA. Også her eit veldig hyggelig og motivert svensk crew som leverte strålande i ein smekkfull businesskabin. Eg har ikkje flydd med SAS i business før pandemien, men har hatt noken turar med dei tidlegare i år der det jobba under heilt andre forhold, så dette var ein heilt anna opplevelse. Ser fram til ny runde i dag :)
     
    Last edited: 07. okt 2022
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,391
    Likes mottatt:
    8,790
    Bonuspoeng:
    183
    Det tror jeg ikke på før jeg ser det :)

    Kan det være mulig at kilden din hadde hatt en dårlig erfaring eller to, og så slo fast at "det har de helt sluttet med"?
     
    Are, magnusant and watchaddicted like this.
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,214
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Er vist slutt på maks 2 enheter i pluss under 60 min. Blenfor mye negativt presse og omtaler.
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Takk og pris for et snev av fornuft, klovnen som kom opp med ideen burde finne seg noe annet å gjøre.
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,995
    Likes mottatt:
    3,994
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, klart det, men samtidig føler jeg det er hit and miss med soft block så tenker det er noe i det. Kanskje vedkommende er her inne og vil gi seg til kjenne og utdype nærmere:rolleyes:
     
  8. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kommer opp fra tid til annen.
    Jeg får fremdeles softblock ved siden av nesten 9/10 ganger, så fremt det ikke er smekkfullt.

     
    tobeornot999 liker dette
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,391
    Likes mottatt:
    8,790
    Bonuspoeng:
    183
    Da er vi flere med samme erfaring.

    Men det er klart: som ikke-publisert fordel kan jo SAS endre dette når som helst. Likevel er min klare erfaring at de ikke har endret så langt, i alle fall o_O
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tro du har rett i dette.
    Dette har fungert på de aller fleste reiser jeg har hatt både i nyere tid og i mange år selv om det ikke er en offisiell fordel, selv om det en og annen gang ikke funker.
    Var noen som engang sa at dette ble kodet inn i Amadeus på forespørsel fra Lufthansa og således bare "arvet" av SAS. Om det faktisk er korrekt vet jeg ikke, men så lenge det funker er jeg happy. :D:cool:
     
    tobeornot999 liker dette
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,632
    Likes mottatt:
    22,921
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter i pluss TRD-BOO nå, en person ved siden av meg bestilte både øl og vin og ble bedt om å betale for en av enhetene.
    Er det noe nytt?

    Jeg fikk vann og en smoothie.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Kun 1 enhet alkohol er inkludert innenriks.
     
    Flyingdutchman and tobeornot999 like this.
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    En uke side var jeg litt kritisk angående SAS Operated by Xfly sin onboard service.

    På fredag "måte" jeg ta turen tilbake med Xfly fra WAW til CPH. Denne var heldigvis mye bedre enn utreisen. Veldig hyggelig crew denne gangen.

    Nesten selvfølgelig ble det Salmon Always Salmon og den synes jeg var god:

    IMG_20221007_191451193.jpg

    IMG_20221007_191651973.jpg

    Is til GT'en som jeg bestillte hadde dem også denne gangen:

    IMG_20221007_192056673.jpg

    Jeg synes fremdeles at det er trist at dem har kuttet antall sjokoladebiter fra Hedh som man får i Plus i Europa, men det er nå ikke noe nytt lengre.

    IMG_20221007_194212239.jpg

    Da hun kom for å samle inn søppelen, ble jeg til min stor overraskelse spurt om det var noe mer jeg hadde lyst på! Dette var jo proaktiv service som man er vant fra andre flyselskaper i Business!? Om hun spurte alle eller bare diamantene vet jeg ikke. Men jeg likte veldig godt at hun spurte. Som man ser på bildene, hadde jeg nok ikke behov for noe mer - ettersom dem ellers aldri spør, sørger jeg for at jeg har alt jeg trenger for helle flyturen :D.

    På turen videre fra CPH til TRD var servicen også overraskende hyggelig. Jeg hadde regnet med å få prøve "Puff Pastry Roll" eller hva dem kaller det, men nei, det ble Polarrull. Jeg tenkte at den var bort? Jeg vet at det fins delte oppfatninger, men den var jo greit.

    IMG_20221007_212101968_HDR.jpg

    En halv time før landing ble jeg også her spurt om jeg ville hat noe mer! Var besetningen i dag bare så glad i meg :eek::D? Eller hadde jeg bare flaks?

    Det var i hvert fall en uvanlig god opplevelse i SAS Plus. Nabosetene var også blokkert begge legs. Utmerket!
     
  14. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Valgte et sete på en ledig 3-seter i Plus i forrige uke, da kunne ikke en annen booking uten status velge midtsetet, kun C ledig når jeg hadde valgt A.
     
    watchaddicted and Nordlands like this.
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,243
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje crew overvåker forumet og hadde lest om hvor misfornøyd du var sist ;)
     
    themichael liker dette
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    4,082
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det vel bare å vente om det blir tre stykk sjokolade i boksen nesten gang...nå da jeg også påpekte det her inne :D.
     
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    2,799
    Bonuspoeng:
    93
    Denne var ny for min del. Kan bare spekulere at det gjelder første strekk HEL-ARN-OSL jeg skal fly i morgen, da andre strekk ikke har oppsatt fly på flightradar enda. Første strekk skal derimot flys av Xfly ES-ACP, samme selskap men ikke samme fly som @themichael klagde på sist uke, mangler de kjøleskap på noen av flyene sine eller? Screenshot_2022-10-10-20-01-01-47_0ce57feeccaa51fb7deed04b4dbda235.jpg
     
    RoadKing, Eddie47 and Spielhaug like this.
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    2,799
    Bonuspoeng:
    93
    Fasit ble at et annet Xfly fløy, med veldig bra service ombord, smilende crew som var på tilbudssiden. Det visste imidlertid ikke check in support 2 timer før, som ga meg en 15 EUR voucher til bruk på HEL.
     
  19. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut som at potetgullposene til SAS også har vært utsatt for krympflation. Har syntes at det har vært litt lite chips i posene den siste tiden. På pakken står det at den inneholder 40 g. Googlet da Larsson Chips SAS og fant posene de hadde før. Og jada, de var på 45 g. 5 g er ikke så stor forskjell da, men det er en nedgang på 11 %, mens prisen er den samme eller er blitt dyrere (35 NOK).

    upload_2022-11-8_18-44-35.png
     

    Attached Files:

  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,105
    Likes mottatt:
    33,412
    Bonuspoeng:
    293
    Jammen bra jeg flyr Iberia til Granka
     
    Are liker dette

Del denne siden