Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

  1. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,167
    Likes mottatt:
    114,758
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg synes chipsen de har nå faktisk er litt bedre. Så da får 5 gram heller være 5 gram
     
    Nordlands and holmen like this.
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,516
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Denne var ny for meg på OSL-ARN i dag. Noe tomatfyll og muligens pasta(?) inni, det ble med ett bit for min del.
    Ellers overraskende god stemning i kabin om man tar alderen på CC i betraktning.
    2A83CF51-9D89-4DDD-9F64-BF515919C41D.jpeg
     
    tobeornot999 and themichael like this.
  3. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,630
    Bonuspoeng:
    93
    SK361 TRD - OSL ingen servering. Årsak problemer med ny cateringleverandør.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    «Problemet» er vel at de ikke har startet med ny cateringleverandør i Oslo.
     
    tobeornot999 and Kristian like this.
  5. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    794
    Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk en slik CPH - SVG i går, som erstatning for knekkebrødet de ikke hadde. Synes faktisk den var helt ok.
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått to av disse nye bakelsen, mener det er tomat og ost inni. Går an å spise, men jeg likte nok polar rullen bedre.

    Når tid starte den nye catering leverandøren opp på OSL? Skal en tur dit i slutten av neste uke
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Synes jeg hørte eller leste at det var 16. Eller noe rundt der.
     
    stekus liker dette
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Bør ikke utsettes! :rolleyes:
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,516
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Kald tomat kombinert med brød er ikke noe for meg, hadde de kombinert brødet med smør og ost hadde det faktisk vert greit.
     
  10. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    518
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    De har startet, men klarer ikke produsere som avtalt. Leste på et annet norsk forum at blant annet lasteutstyr for å få maten ombord på flyene ikke er på plass. De klarer laste noen av flygningene på "gamlemåten".
     
    tobeornot999 and Upsaker like this.
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    4 SVG-OSL turer, på en var det catering (avgang oslo), men bare til plus, annonsert også via SMS. chips eller nøtter. Ellers issues med catering
     
    tobeornot999 liker dette
  12. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Flydde BOO - OSL - TRD i dag (SK4111 og SK362), fikk meldingen om ingen/redusert catering på forhånd, men sto ikke om det gjaldt BOO - OSL eller OSL - TRD. Var vanlig servering i både Plus og Go på begge flyvningene ☺️ (Jeg nøyet meg med kaffe i Go, rekker bare såvidt å hive i meg en kopp på OSL - TRD uansett)
     
    Last edited: 16. nov 2022
  13. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Noen hevder soft-block for EBD ikke lenger praktiseres. Jeg opplever at midtsetet på min rad ofte er ledig.

    Gjorde en liten sjekk før dagens første flight. Skjermbilder tatt med sekunders mellomrom timer før avreise. Det ene med EBD booket billett, det andre med en dummybooking uten innlogging.

    En eller annen form for blokkering er det, men tviler på alle rundt meg er EBD.

    Alminnelig plus-reisende:
    7202F79F-C0C8-49DB-BDB1-FA182B1AAF57.jpeg

    Diamant:
    22DF699B-259F-4CFB-A96C-A8CE716C425E.jpeg
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    8,869
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy med SAS på CityJet i helgen. Fikk SMS om at det ikke var catering, men de klarte å servere drikke allikevel.

    Forøvrig tror jeg ikke det var noe softblock for EBD. Hadde ikke ledig nabosete (2+2), mens kompis lengre bak i flyet som EBB hadde ledig nabosete. Kan ha vært no-show, men sjekket setekartet noen ganger i dagene før og plutselig var det noen som hadde valgt mitt nabosete, mens det fremdeles var mange ledige seter rundt som var mulig å velge - så da var det ihvertfall ikke helt fungerende softblock.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som SAS blokkerer noen rader for gull+.
    Har sett at uten status var det kun ledig fra rad 18 og bakover i minus, mens med en gang EBG ble lagt inn var det ledig fra rad 12.

    Jeg vil påstå at softblock fungerer veldig bra, selv om det ikke er 100% uttelling er det i alle fall 90%+, basert på siste 800 flights med SAS, så vil si at grunnlaget for å uttale meg er ok her :)

    Når det er sagt, en annen gullnisse kan jo velge å sitte på et blokkert sete om de har et skrikende ønske for å sitte så langt frem i kabinen som mulig, så det blokkerer jo kun for ikke-gull.
     
    tobeornot999, Eddie47, Earl and 4 others like this.
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    2,799
    Bonuspoeng:
    93
    Men vet du at den som satte seg ved siden av deg ikke var EBD? For som vist over av @kjeid "beskytter" ikke softblock mot andre med samme status.
     
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    8,869
    Bonuspoeng:
    183
    Njaaa. Personen ved siden av slo meg ikke som en som flyr ofte. Forsøkte å se på boardingpasset mens han satt seg ned uten hell, men han boardet sammen med alle andre.

    Og for å synse litt mer, jeg bestilte drikke og flyvert sjekket en ekstra gang setenummer og plassering mot iPaden. Hadde det vært to EBD på samme rad på samme side hadde han vel ikke trengt å dobbeltsjekke om det skulle tas betaling.

    Bare synsing alt dette, selvsagt, men et fly lørdag morgen mellom Oslo og Stavanger er kanskje ikke det med høyest snitt av EBG/EBD-medlemmer, så skulle jeg satt penger på noe ville jeg sagt at han ikke var EBD.
     
    tobeornot999 and Nordlands like this.
  18. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg tror svaret ligger her. På 2+2 har jeg tidligere sett ved lignende undersøkelse at alle seter er åpne for alle.
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,490
    Likes mottatt:
    8,943
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått soft block som EBG de siste 6 innenriksflygingene jeg har hatt, pluss en ARN-OSL. Siste 2 i go. Over halvparten har hatt nesten fullt fly, så da har jeg hatt over snittet flaks hvis det er tilfeldigheter.
     
    tobeornot999 and Flyrlavt like this.
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,516
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var ARN når du var innom? Loungen har vert ubrukelig de siste gangene jeg har vert innom :rolleyes:
     

Del denne siden