Jeg skjønner ikke helt ironien her : Er det vanlig at man ikke får noe utover kaffe/te på CPH-BER? Er det noe forskjell mellom SAS og Cityjet?
Kort flight. Og det skjer ikke stort. Men én liten servering hadde kanskje gått an? I alle fall for plus class.
Det er begrenset service på ruter med kort flytid. Nå er riktignok CPH-BER omtrent på lengde med OSL-TRD, og der tar de vel en kjapp tur med tralla i Plus?
Det gjør de. På torsdag var det rett nok begrenset til 1 drikke og 1 snack pp i plus. I dag så var det ikke annonsert begrensninger. Jeg nød min Mikkeller og svensk sjokoladekule begge veier.
Kun rødvin/hvitvin, kaffe, te og rulle mellom Arn og Osl i kveld. kortere rute enn BER. Sliter med å skjønne hvorfor det går kjappere å servere hvitvin enn musserende. Sprit var utelukket. Fikk også med meg at de ikke serverte noen typer sukkerfri brus, kun med sukker. Drikker ikke brus selv, men det er for dumt at f.eks. diabetikere som liker sånt må ta til takke med vann.
Jeg flyr også TRD-OSL mest, kanskje halvparten i Plus. Jeg har aldri opplevd at dem begrenser servering (unntatt koronatiden uten servering og en gang der det var såpass mye turbulens at dem ikke fikk servert noe som helst). Derfor var jeg overrasket over CPH-BER. Men greit å vite, da er det sikkert ingen servering på CPH-HAM heler og jeg kan slette Plusgrade-bid for en tur i desember.
MIA-ARN live on board når dette skrives. Ingen drikke eller annet før etter 70 minutter. Da kom en godt utstyrt vogn med det meste. Men den burde 1)kommet før, og 2)hatt fokus på å servere middagen sammen med eller like etter drinkene. Etter 95 minutter spurte jeg om når de regner med å servere middag, for man ønsker jo å sove litt i flat bed på en overnight flight. Svaret var "om 5 minutter". Nå har det gått 20, og ingen mat er å se, selv om landing nå er 7,5t unna på en 9t nattflight. British Airways, og sikker mange andre, klarer dette veldig mye bedre.
Herlig post! Sikkert samme gode grunn som de hadde da ikke kunne servere verken vått eller tørt i engangspakker under covid.