Men? Var ikke du akkurat i Mexico da Ccurrahee?

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 16. jan 2022.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Servitrisa ser på meg og sier pollo også masse til. Sukker…

    pollo? Klasker seg på brystet og rompa og ser på meg igjen….


    Høykompetent i turist kommunikasjon altså.
     
    Henrik, Earl, watchaddicted and 8 others like this.
  2. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig reise du er på, gleder meg til jeg tar en tur i ANA F sammen med min far i oktober om Japan er åpen for turister da.

    God tur videre på reisen :)
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel vel, hva kan en si, en er både målløs, starstruck og ikke misunnelig(lyver ikke :rolleyes: ).
    Må du ha en fantastisk reise videre :)
     
    tobeornot999 liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir som å hoppe etter Wirkola å skulle skrive reisebrev fra dette om en måneds tid.
    Tror faktisk jeg ikke skal prøve en gang, bare reise i stillhet :oops:
     
    drsyk, indahla and snus_mumrikken like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    777 = ny kabin, 787 = gammel ?
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    EDIT: Glem svaret under, av en eller annen grunn fikk jeg for meg om at det var snakk om UA

    A̶l̶l̶e̶ ̶7̶7̶7̶ ̶s̶k̶a̶l̶ ̶v̶æ̶r̶e̶ ̶m̶e̶d̶ ̶n̶y̶ ̶k̶a̶b̶i̶n̶,̶ ̶n̶å̶r̶ ̶d̶e̶t̶ ̶g̶j̶e̶l̶d̶e̶r̶ ̶7̶8̶7̶,̶ ̶s̶å̶ ̶e̶r̶ ̶d̶e̶ ̶f̶l̶e̶s̶t̶e̶,̶ ̶m̶e̶n̶ ̶i̶k̶k̶e̶ ̶a̶l̶l̶e̶ ̶o̶p̶p̶d̶a̶t̶e̶r̶t̶ ̶m̶e̶d̶ ̶n̶y̶ ̶k̶a̶b̶i̶n̶,̶ ̶m̶a̶n̶ ̶m̶å̶ ̶s̶j̶e̶k̶k̶e̶ ̶s̶e̶t̶e̶k̶a̶r̶t̶/̶g̶j̶ø̶r̶e̶ ̶e̶n̶ ̶d̶u̶m̶m̶y̶ ̶b̶o̶o̶k̶i̶n̶g̶ ̶h̶o̶s̶ ̶u̶n̶i̶t̶e̶d̶ ̶f̶o̶r̶ ̶å̶ ̶s̶e̶ ̶d̶e̶t̶t̶e̶
     
    Last edited: 17. jan 2022
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    flying_all liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Jeg har en i November som i praksis krever innreise i Japan for å fungere sånn som den står nå. Så jeg får tenke litt på den. Håper det ordner seg med far på tur.
     
    cooolcatz liker dette
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Skriv du, det går helt sikkert bra:)
     
    snus_mumrikken and RoadKing like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.ana.co.jp/en/us/travel-information/cabin/

    her kan du se kabinene som er ombord. Seatguru vil gi det et hint om hvilken kabin som er ombord, og du kan selvfølgelig søke på ANA sine hjemmesider for å se på en aktuell dag. For C og F vil det stå Room/suite merke når det er ny kabin.
     
    snus_mumrikken and indahla like this.
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg. ANA sine hjemmesider er det The Suite med 777 på begge flyvninger =)
     
    snus_mumrikken liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det jo bare å smile og glede seg da. Og om det nå skulle bli bytte i equipment så overlever du nok helt fint gammel kabin også, så lenge det ikke er ned til 787. Men den problemstillingen har du vel ryddet opp i tror jeg.
     
    snus_mumrikken and indahla like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt en plan om å låne en skikk som en av brukerne her inne har skrevet om flere ganger. Du vet hvem du er, så lag litt lyd? Tre pakker sjokoladehjerter med Norsk flagg er med i håndbagasjen og blir delt ut etter middag. Det blir mye takking, og det er hyggelig å se at en del av pakningen er åpent og står på benken bakerst i galley noen timer senere når jeg er på gåtur i flyet. Bra jeg har med 2 pakker til de to neste flyvningene med ANA altså.

    Som gave tilbake fikk jeg en fin pose med gode masker og et hyggelig kort.
     
    Henrik, Tone398, AndersWE and 13 others like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Ut av flyet er vi ca 30 min forsinket ut fra planlagt tid. Vi som skal videre internasjonalt går først av og stiller oss på rekke før vi marsjerer gjennom flyplassen på rekke og rad fulgt av en ansatt. Vi kommer oss gjennom sikkerhetskontroll før vi slippes løs i en svært så lukket terminalbygning. En tax free er åpen og flere lounger er stengt. Men i dag er begge ANA loungene ved gate 110 åpne. Både suiteslounge og biz loungen. Jeg er neste gjest i suites og kan raskt få meg en dusj og barberhøvel. Etter ikke alt for mye bukking fra bar 3 ansatte. Må skuffe doktoren og andre med at det ikke var Wagyu på bakken, selv om det fantes i luften. Helt ordinær ANA service i buffeten og 6-8 retter å bestille. Udon med grønnsaker smaker godt uten å imponere. Utsikt til kveldssol og JAL sin terminal får jeg også. Og det blir bildetakning fra en entusiastisk ansatt.
     
    sunshine, AndersWE, Kalsnes and 12 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    United bruker gate 114, noen minutter å rusle bortover og er godt i gang med boarding av sine knappe 60 passasjerer. Ny runde med papirsjekk. PCR vaksinepass, pass og boardingkort, og som nevnt over. Nå er reisen videre kjent og kofferten er registrert helt igjennom.

    United bruker A døra så jeg må svinge til høyre for å finne 1A i en ganske tom biz kabin. På denne flyvningen er det en overvekt av asiatiske passasjerer og ikke fullt på noe hvis bak, men flere en på forrige strekke. Vi er faktisk knappe 30 minutter for tidlig ut fra gate, noe som gjør at vi også lander litt tidligere en planlagt. Om knappe 15 minutter skal vi tro flight deck som akkurat var på høytaleren med informasjon.
     
    Henrik, sunshine, MilageRune and 11 others like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    United Polaris 1A
    Første gang i denne kabinen for min del, men ikke første gang ombord hos United. Blå og grå stil med detaljer i hvit og metall er lett kjennbart også fra Polaris på bakken som vi liker så godt når vi kommer inn. Et godt voksent crew som er amerikanere. Mer personlige uten at servicenivået på noe som helst vis imponerer. Jeg ville sagt at de er godt sammenlignbare med et godt voksen svensk long haul crew på en halvdårlig dag hos SAS.

    Setene på første rad i hoved og minikabinen ser ut til å ha litt større benbrønn en de andre setene. Plassmessig er det overlevbart men mindre plass en hos SAS. Det United skal ha skryt for er et langt sete. Jeg kan ligger på ryggen og ikke komme borti verken med hode eller ben. De har skumputer i tillegg til andre, men ikke underlag å ligge på. Men med nesten tom kabin er det lett å ordne seg noen dyner på setet. Dynene er forøvrig gode, store og passe varme i godt materiale.


    Sete kan justeres omtrent som normalt, det er lite plass til lagring, jeg finner bare et skap der dårlige hodetelefoner henger. Skjermen er heller ikke siste generasjon, men fungerer og er trykksensitiv. Bedre utvalg av film. Men internett må kjøpes, utover muligheten til å sende teksmeldinger fra feks Whatsapp, uten å kunne motta eller sende bilder.

    Hardproduct ligger altså midt i *A leia, uten å være dårlig vil jeg si det er et godt nivå bak SAS, og langt bak SQ og ANA i C.
     
    Henrik, sunshine, jgroneng and 17 others like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer juice og bobler, finner aldri ut hva slags, men regner med at det var noe surt og domestic. Det er ikke noe meny, men en kan titte litt i innflight magasinet som gir noen hint. Øl har de på menyen men ikke lastet, annet en Ashai. Ellers er valget rødvin og hvitvin.

    Menyen, dvs valget mellom kjøtt fisk eller vegetar blir presentert før avgang, og maten kommer på et fat i det skiltet med setebeltet slukkes.

    En tør biff, som har liten tyggemotstand(kokt) gode stekte poteter og overkokt spinat der vannet har blandet ut en anonym saus til buljong som alt flyter i. Salaten består av kål og minimais og det er en sjokoladekakebit i porsjonspakning til dessert. Jeg ender opp med to bloody marys som er greie før det er natta natta for min del.

    Midtveis blir vi tilbudt snack fra boksen som står framme på 1 rad og vann. Chips sjokolade og små rundstykker som egentlig var crewmat, i følge mitt crew den morgenen. Jeg får også kaffe og vanne etter å ha spurt. En god time før annkomt kommer lyset på, og vi får omelett med pølse, frukt og muffin. Kaffe og juice. Ikke noen høydare, men helt på høyde med mye annen frokostmat ombord på diverse fly.

    Oppsummeringen min blir at United Polaris ikke er noe dårlig produkt uten at det utmerker seg på annet en plass til bena. Jeg vil tro servicen lider litt av Corona. samtidig er det deilig at alt skjer fort. Med ca 8 reisene i hele kabinen har ikke crewet det travel med å levere service for å si det sånn. På en full flight vil den samme gruppen ha det travelt.

    Det fine med rask servering og en kabin som holde mørk lenge er at jeg får sovet endel. Noe som trengs. Denne delen av reisen er nok litt påvirket av at det er en lang tur.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden