Mest og best first class for poengene?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ellabella, 12. febr 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Hærlig! Det blir nok kjempebra og jeg håper på tilsvarende "flaks" når jeg skal brenne min første CT! :)
     
  2. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Bra det ordnet seg! Og med de to deilige maskinene ligger alt til grunn for å bli fornøyd. Husk og knipse et bilde eller to underveis;)
     
  3. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Det blir helt sikkert topp å reise på First og ønsker dere lykke til på turen.:)
    Fikk selv en uventet oppgradering til F hos Lufthansa med A330 fra München til Delhi forrige helg, og det var i sin helhet en positiv opplevelse. Har relativt mange reiser i C hos Lufthansa, SAS, KLM og Air Canada, men har aldri tidligere prøvd F. Fikk dessverre ikke benyttet fasilitetene på bakken siden oppgradering skjedde ved gaten.
    I lufta er det lett å bli bortskjemt og du har i praksis din egen butler siden det bare er 8 seter og det alltid er noen som sover. For å forsvare de ekstra kostnadene det er med F vil jeg si det er en fordel å være veldig glad i god mat og drikke. Alt er et hakk bedre enn på C, og i tillegg til god plass merket jeg den største forskjellen på servicen og oppmerksomheten fra personalet. Du blir oppvartet som en konge hele veien, noe man ikke kan si er tilfellet på Lufthansa Business Class. Der er det svære overfylte C-kabiner (ja, på alle flytyper) og heller lite å se til kabinbetjeningen. På F sitter du derimot med champagneglasset i hånden fra start til mål. :)
     
    Hamburgersmauet liker dette
  4. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Kan jeg spørre hvor du gjør disse bookingene? Har bare erfaring med å booke bonusbilletter på Eurobonus, og har aldri prøvd med andre selskaper i Star Alliance.
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Ryktene sier at det er mulig på alle rommene:D
     
  6. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ringer til 64816099, dette er American express sin egen bookingtjeneste når man skal benytte companion ticket som er utstendt av amex. Det er i og for seg en god tjeneste, men jeg ville klart foretrukket å kunne bestille selv online hvis det var mulig.

    I tilfellet som er omhandlet i denne tråden har jeg selv brukt tid på untited.com sin søkemotor for å finne de ønskede ruter, samt fått innspill her, som jeg har brukt til å stake ut veien til kundebehandleren på telefon.

    F-billettene på returen ville vi ikke fått hvis jeg ikke hadde insistert på at det var ledig akkurat på denne flighten som jeg selv hadde funnet:


    "meg: ...and then we would like the return with F from BKK-LON on the 28th, well actually on the 29th as the flight departs past midnight"

    "EB:.. I am sorry mam, but it is not availability in F."

    "meg: Are you sure?"

    "EB: Yes, mam, no availability in first class. But I am happy to book two seats for you in C."

    "meg: And you are looking at TG 910 on the 29th?"

    "EB: Yes, mam."

    "meg: So am I, and it appears to be to seats available in F. Maybe you searched for departures on the 28th? Try searching again, and this time only the BKK-LON leg on the 29th."

    "EB: Ok."

    "taste taste taste"

    "EB: Oh, Yes mam, you are absolutely right, there IS availability on this flight in F. I will reserve two seats right away."



    Så, man gleder seg til utvidet søke/og bookingmuligheter på SAS.no.
     
    Insomnia4u, Islending, Ruby and 3 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at dersom du reiser Thai F, får du ikke Luftwaffe sin F Lounge, men Senator Lounge i FRA. Hvis du kan ta Luftwaffe så er det et must. Den loungen er høyt på lista mi.
    Når det er sagt, Thai sin F lounge i BKK er også suveren.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres ut som problemet er at de søker på hele strekningen, men ettersom det naturlig nok ikke er F på LON- OSL, så kommer ikke noe opp. Dette har jeg også vært borti på BA. Det er jo utrolig at de ikke kan se det?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Er flightfox for poengreiser eller er det en kommersiell tjeneste for å bygge itineraries? Det forekommer meg litt uklart fra siden deres?
     
  10. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Det er en tjeneste som tar seg betalt for å finne reisen for deg. Du legger inn hvor du vil, spesielle preferanser og hvordan vil gjøre opp (f.eks. AmEx CT og at du har 200K poeng) og ut i fra hvor "avansert" turen din er får du prisen automatisk. Jeg betalte 147 USD for å finne en tur til to på CT, betaling med Eurobonus poeng og reise på First Class. Tok et par dager før eksperten svarte, og da holdt vi en chatdialog gående i to dager før han kom opp med et forslag AmEx ikke fant i sine systemer - to nye dager også booket jeg hans forslag. Min eksptert jobbet tydeligvis på dagtid, for jeg hørte kun fra på kveldstid typisk 21/22:00 og utover, noe som i og for seg var greit fordi da "skulle" billettene være tilgjengelig dagen derpå - men ofte fikk jeg ikke svart han før på morgenen og da gikk hele dagen igjen før han fikk svart tilbake.. Men alt i alt fornøyd med turen han fant.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Men du må selv stå for kontakten/bestillingen med SAS/Amex/CT?
     
  12. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, du må selv booke. Jeg forhørte meg for sikkerhetsskyld.

    SAS/AmEx er vel like vrien mot alle ;-) For meg ble det to elendige samtaler og en halvtime med musikk, men på tredje forsøk traff jeg en skikkelig solstråle :) Det ryktes at det tilrettelelegges for online-booking av CT - og det ville vært fantastisk!
     
  13. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3

    Vi forsøkte, men fant ikke et eneste awardsete med LH dessverre. Mens vi er inne på det: Har du noen gode loungetips mens vi er i FRA, noe spesielt å tenke på å få med seg eller er det bare rett inn på Senator Lounge og ferdig arbeid?
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Det var synd, skulle gjerne betalt noen kroner for å slippe å ringe dit. Selve reiseruten skal jeg nok klare å finne selv. Med 8 måneder fri i året så burde jeg ha tid til det.
    Når det gjelder online booking av CT så får vi virkelig håpe at det snart blir realitet og da ikke bare hos SAS egne ruter, som dessverre nok kan bli en realitet. Men det er jo lov å håpe at vi blir positivt overrasket!
     
  15. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    LH har kuttet F på BKK ruten, så det forklarer nok den dårlige tilgjengeligheten:(

    Vedr lounge er Senatorloungen ved B43 helt konge. Her er det både selv-servering og bar. I baren har de skikkelige bobler hvis du spør. Ellers fint sitteområde med veldig bra utsikt.
     
    Last edited: 17. mars 2015
  16. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Aha! Det forklarer en hel del ja.

    Noen som har erfaring med Spa avdelingen? Lurer på hvilke behandlinger de har og om det er mulig å booke på forhånd.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Så de bygger en itinerary basert på tilgjengelighet, du får denne, og så ringer du CT og krysser fingra for at A) De greier å konstruere sammen rute og B) at den ikke er tatt av andre i ettertid. Ja jo, veit ikke jeg da... Har ikke så mye fritid så det er kanskje en ide.

    Du har god erfaring med dem altså? De prioriterer riktig og? Det er litt kjipt hvis man har sagt man ønsker First og de velger en gammal holk fra United istedenfor Luftwaffe sin nye 380.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har i alle mine år som reisende både privat og profesjonelt gjort det jeg kan for å unngå FRA. Det er en katastrofe av en flyplass, utdatert, vokst seg ihjel, elendig og forvirrende/manglende skilting, overfylt, kaotisk... Ja du skjønner tegninga.

    Så, jeg er nok ikke den rette til å tipse deg om lounger på FRA, men jeg vet at du bør gjøre hjemmeleksa di, sjekk ut kart over flyplassen først, første mål må være en lounge som er innenfor din sikkerhetssone så du slipper å kalkulere med en halvtime i en sikkerhetskontroll med sure gamle gubber som er håndplukket fra tidligere DDR for manglende innsikt i service og førsteklasses utdanning i det å utøve maktmisbruk og snu ryggen til når du prøver å kommunisere noe.

    Er du så uheldig at ditt beste loungealternativ har en eller flere sikkerhetskontroller (! Ja, det går faktisk an, ihvertfall gjorde det det før i verden) mellom seg og gaten, så ville jeg seriøst vurdert å droppa loungen.

    Det er bare en ting som kan få meg til å glede meg til FRA, det er Luftwaffe First, for da blir du henta med Merc eller Porch hva enten du skal til First terminalen fra fly eller fra First terminalen til fly. Da tar de deg forbi all den sorgen som man ellers eksponeres for på FRA.

    Nok sutring. La meg heller skryte av en annen tysk flyplass: München. Rett nok, den begynner å fylles opp, men den er fantastisk, effektiv og service. Alt det FRA ikke er. Hadde det vært opp til meg hadde de lagt ned FRA og doblet München. Mye bedre øl har de og :)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Spa ifb med First lounge i BKK er suveren.
    Tips: Hvis dere bor i Bangkok før dere skal hjem, spander på dere Limousin service til flyplassen, dere blir kjørt til døra for innsjekk på First, og der møtes dere, blir plassert i et par behagelige stoler mens innsjekkingen foregår. Det er noe med å komme dit i en Limousin heller enn med subway eller taxi, det blir liksom et misforhold med en gammel taxi og First :)
     
  20. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Her finner du en liten guide til senatorloungene på FRA.

    Flighten til BKK går fra B-gates, så du må uansett gjennom passkontroll for å komme dit. Da kommer du også til den jeg vil si er den beste senatorloungen på huset. Vet ikke hvor lang connection du har, men har du sånn passe med tid er det helt klart denne loungen jeg ville brukt tiden i.
     

Del denne siden