Ja det er greit, men det er ikke nødvendigvis slik billetten er priset. Jeg fløy feks. en gang OSL-HEL-CPH,CPH-OSL. Billetten var dog priset OSL-HEL og HEL-OSL. Kun med stopp i CPH på returen. Det sparte meg for 1500kr mot å kjøpe OSL-CPH-OSL.
Jeg har studert hele billetten og andre eposter anngående denne turen og finner ikke ut av det. På det første bildet jeg la ut så er hele turen til IAH i første rubrikk. Den andre er returen. Andre turer jeg har hatt så har det kommet opp 3 og 4 rubrikker pga stopps. Men,men...samme det. Billetten gikk gjennom og alt er good/crazy. Den eneste bekymringen jeg har er hva immigrasjonen sier. Med norsk pass, bor i norge, har jobb, 2 katter og andre turer planlagt, så håper de skjønner at jeg ikke skal bo i statene.
Ja det er jo mest av akademisk interesse Er ikke lett å finne frem fare info etter man har booket, men pga avstanden kan jeg ikke se for meg at det er noe annet enn SFO som er destinasjonen Immigration er nok største morroa for deg. Bare å reise lett så det går fort å sjekke dine eiendeler for narkotika
Helt vilt. Hvordan klarer dere å snuse opp slike langturer med mange stopp? Har du bestilt en lang tur eller flere små for å få rundturen?
Går du på UA sin nettside så er det bare til å eksperimentere. En gang da jeg drog til Hilo på Hawaii så tok jeg 5 fly bort og 4 tilbake. Jeg søkte bare SVG til ITO. Veldig lett og enkelt.
Dette reguleres av "routing rules". Kort fortalt, en flyreise har en pris mellom to byer. Oslo til Kristiansand har en pris, denne prisen har noen forbehold. Eksempel skal det være 0 stopp på veien, da man "åpenbart" flyr direkte. Oslo til Helsinki har en annen pris. Her tillates flere ruter, enten direkte, eller via Stockholm/København. Skal man fly mellom Norge og USA er det enda flere mulige stopp, i de fleste tilfeller er det ikke noen mulighet for å fly direkte og for at det ikke skal bli uendelig komplisert å prise alle byer er det noen standardregler (min teori). Typisk er dette tre stopp i Europa og to i USA. Routing rules kan man finne i expertflyer (og sikkert andre steder). Den optimale ruten er således den som tillater flest stopp. Har vurdert å skrive en liten intropost om dette med noen konkrete eksempler. Burde ikke ta så lang tid.. Bare å få ut den berømte fingern
Bare 2 uker forsinket til å si hvordan det gikk, men kan fortelle at denne crazy turen gikk utrolig bra! Hadde oppgraderingene i boks fra EWR-SFO-IAH-EWR, så med det ble det ikke så mye jetlag. Klarte å holde meg til norsk tid og siden jeg gikk rett på jobb på Sola etter landingen, så var jeg helt fin i formen. Alle på jobb ristet på hodet og sa igjen....du e f#!@ meg ikkje goe!! Jaja..fortell meg noe jeg ikke vet!! Haha Men her er noen bilder fra turen og jeg må nevne et av de. Av alle de turene jeg har hatt over dammen fram og tilbake så så jeg Færøyene for første gang! Først tenkte jeg...hæ?? Ka e det for någe!!?? Jaja..ble en fin opplevelse
De gærne har det godt sies det Er vel bra at jeg er gift, ellers tror jeg nok jeg ville vært i faresonen til å gjøre tilsvarende stunts
Dette er jo turer med mening .. !! Det er ikke lett å forklare, men når reisen er målet og ikke oppholdet? Og det er galskap, men herlig galskap ...EGOTRIP
Apropos gærne. Vi her inne blir jo bare småfisk i forhold til han her http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...edrakt-med-vaapen-paa-aker-brygge/a/23796663/
Takk for morsomme tilbakemeldinger! Lo godt Kan også nevne immigrasjonsoffiseren ristet så mye på hodet at han ble svimmel. You are one crazy nut, but whatever makes your day. Enjoy your weekend on a plane!! Haha