Tenkte jeg skulle dele et lite, retroaktivt mini-reisebrev fra vinterferien vår i Miami. Det hele startet – som så ofte før – ganske impulsivt. For tre år siden tok jeg med jentene mine på cruise i Karibien, og siden den gang har de jevnlig (les: konstant ) minnet meg på at dette absolutt burde gjentas. En kveld i juni i fjor satt jeg og småkikket på bonusbilletter, uten noen konkret plan. Plutselig dukket det opp noe som nesten kunne minne om en «pricing error» hos SAS. Utreise første søndag i vinterferien i Premium Economy kostet omtrent halvparten av vanlig Economy (!), og retur mandagen etter vinterferien lå ute i Business til en svært hyggelig pris også. . Jeg slo til og booket. Billettene ble booket som ordinære billetter for poeng. Med 30 % diamant rabatt landet herligheten på 330 000 poeng + ca. 4 500 kroner i skatter og avgifter for tre personer. Helt innafor i mine øyne. Med dobbel poeng kampanje i julekalenderen ble dette jo ennå mer lukrativt og bruker man verdifastsettelsen til Trumf har denne reisen kostet netto 22.000 kroner for tre personer når inntjening er tatt med i regnestykket. Hva vi faktisk skulle gjøre i Florida, hadde jeg derimot ikke tenkt så mye på. Det fikk vi finne ut senere. Egentlig ønsket jeg avreise lørdag, men prisforskjellen var hinsides. Jeg tok derfor en liten gamble og håpet på en schedule change. SAS-gudene må ha hørt bønnen min, for allerede dagen etter kom det en mindre endring i flytidene – nok til at vi kvalifiserte for gratis ombooking. Dermed ble det lørdags avreise likevel. Etter hvert begynte planene å ta form: et femdagers cruise med Royal Caribbean International kombinert med noen dager i Tampa og besøk i Busch Gardens Tampa Bay. Perfekt miks av strandliv og fornøyelsespark. Men så – plot twist. Royal Caribbean endret reiseruten, og stoppet i Cozumel ble erstattet med Nassau. Siden jeg har vært i Nassau tidligere og ikke følte et brennende behov for en reprise, falt hele opplegget litt i fisk. I stedet endte vi opp med å booke et syvdagers cruise med Carnival Cruise Line på skipet Carnival Celebration – et av deres nyeste. Carnival retter seg hovedsakelig mot det amerikanske markedet og er kanskje ikke det mest brukte cruise selskapet blant nordmenn. Men jeg har faktisk seilt med dem før – på bryllupsreisen for 18 år siden – og hadde en veldig fin opplevelse den gangen. Fortsettelse følger...