Minirapport | China Airlines i Business

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fly med oss, 23. febr 2026 kl 09:27.

1. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    3,076
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, da er mitt livs første langflyvning med China Airlines overstått, og her er en liten rapport.

Rute: CI61
    Flytype: A350-900
    Fra/til: Taipei Taoyuan - Frankfurt
    Flytid: 14t 59m
    Klasse: Business
    Betalt med: Doble Eurobonus-poeng + CT

Dette var jeg spent på, spesielt med tanke på at konkurrenten EVA Air har tapt seg så langt inn i hester*va de siste årene. Jeg har masse tanker og informasjon om akkurat dette, men det får jeg spare til en annen gang :D

Kabinen var innredet med samme type seter som bl.a. KLM benytter, men mer smakfullt - dog uten dører. Allerede før takeoff kom de rundt og satte på et slags beskyttende madrasstrekk på alle setene. Det var både rart og behagelig. Av drikke var det vann, en slags citrus- og honningdrikk og noe jeg ikke husker. Ikke noe alkoholholdig. Jeg valgte den med citrus, som var veldig forfriskende.

Det var ikke så mye oppbevaringsplass i setet, men bak ymse luker og dører ventet bl.a. Fiji-vann, tøfler og en velfylt toalettmappe fra Moschino med produkter fra Moroccan Oil.

De kom også rundt før takoff og tok imot bestilling på drikke før og til maten. Veldig asiatisk og rart, synes nå jeg, at det skal stresses med dette så tidlig. Men greit nok. Jeg bestilte Johnny Walker Blue Label som aperitif. Ja, du leste riktig, dette var på menyen. Ganske imponerende! Til maten valgte jeg Champagne, jeg mener det var en 2007 Prestige Charles Gardet Millésime.

Etter takeoff var det tid for aperitif og snacks, og etter hvert kom forretten på brett. Jeg hadde forhåndsbestilt vegetarisk mat fra en taiwansk restaurant med "Michelin Green Star", og du verden det var godt! Det samme med suppe, hovedrett og dessert. Jeg tror det ble tre glass Champagne i løpet av matserveringen, de var veldig proaktive.

Selve setet var meget komfortabelt, men med et noe høyt bord i forhold til setet. Kontrollen for setet var veldig enkel og logisk. Jeg sov rundt 6-7 timer, det er meget respektabelt for en som meg som kan sove veldig dårlig på fly.

Det var masse å velge i når det kom til underholdning, men systemet var veldig ulogisk og kategoriene inneholdt forskjellige filmer avhengig av hvordan man "bladde". Jeg så to filmer: Spillefilmen "Road's End in Taiwan" og dokumentarfilmen "Wishing on a Star"

Det var en stor selvbetjeningsbar, og i tillegg var det mulig å bestille mellommåltid som karaage (fritert kylling) eller sjokoladekake, som jeg valgte :p Det smakte godt med en kopp kaffe, med et par timer igjen til frokostserveringen.

Frokosten var også veldig god, det var tradisjonell taiwansk risgrøt med forskjellig tilbehør.

Så til det eneste negative: Det var mye toalettrafikk fra Premium Economy-kabinen, så tidvis ble det en del venting til tross for tre toaletter.

Alt i alt var dette en fantastisk flyopplevelse, som minnet meg om min første tur med EVA Air i Business i 2014.

Var det verdt å betale dobbel poengpris for dette? For oss, ja. I en tid hvor Eurobonus-kredittkortene koster mer og mer og gir mindre og mindre, i kombinasjon med at overgangen til Skyteam har gitt redusert tilgjengelighet på bonusreiser har vi bestemt oss for å brenne det vi har av poeng og generelt gjøre bonuspoeng og CTer til en mindre viktig del av livet :cool:

Jeg laster opp noen bilder straks, men ikke forvent all verden av kvalitet!

2. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    3,076
    Bonuspoeng:
    93
  3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,166
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for rapport. Skal selv ha 2 flyvninger med de i august, 777-300 og A350 og må si jeg har litt forventninger til de.

Nordlands liker dette

Del denne siden