Monocard fra Monobank

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 07. mars 2019.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen erfaring med Monocard fra Monobank? I følge deres nettside gir de 1% cash back på all handel i Norge og 1.5% på all handel i utlandet. De tilbyr i tillegg Apple Pay og det som ser ut som en lekker app. Er dette en konkurrent/erstattning for Shell MC?

2. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde kortet i 6 mnd. (etter den 6. måneden koster det 29,-/mnd,), og brukte det bak Curve for å få 1.5% kickback på alle transaksjoner både innenlands og utenlands (det funket). Man får dessverre ikke kickback ved bruk mot Payr så vidt jeg vet, så noen fullgod erstatning for Shell MC er det nok ikke (men en god konkurrent sikkert). ApplePay aktiverte jeg også, men benyttet meg ikke av det. Appen er bra nok den (begrepet "lekker" bruker jeg om helt andre ting) :)

Snacky

3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vurderte dette tidligere. Da spesielt med tanke på 1,5% cashback på uttak/bruk i utlandet. Men valutapåslaget er på 2% så Revolut er likevel rimeligere. Når kortet i tillegg har månedsgebyr fra 6. måneden så ble valget enkelt. For dem med stort behov for kontanter utenlands så er Monocard et godt alternativ.

4. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Testet du Payr med Monocard, eller vet du om noen har gjort det?

Jeg synes app-ideen og kort til netthandel-opplegget deres virker bra. Jeg har vurdert SAS MC Premium, men flyr ikke nok til å forsvare det, særlig ikke til en så stiv pris. Det føles feil å betale for et kredittkort i det hele tatt i disse dager, men må si de ræva nettløsningene til Trumf Visa, Shell MC og Resurs nesten gjør det verdt å betale litt for et kort med en god grunnbonus og god app. Særlig hvis man får 1,5% om man legger det bak curve. Da forsvinner mye av verdien i appen riktignok, men likevel.

Men ettersom regninger også må betales, hadde det vært veldig greit med poeng hos Payr.

Last edited: 08. mars 2019
  5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,153
    Bonuspoeng:
    183
    SEB MC er jo konge. For kun 1495 i året kan du fly business eller plus for samme poeng som GO. I år var jeg i LAX med kona i C for 120k bonuspoeng og jeg tok med familien (7 stykker) til Svalbard i SAS plus for 30.000 Eurobonus poeng og 3500 kr i avgifter. Så de 1495,- tjenes inn veldig kjapt:D

RykkFremTilStart and Sonictravel like this.
  6. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    "men flyr ikke nok til å forsvare det" ;)
    Når årlig bonusopptjening er ca 30K, har jeg hverken gratis oppgradering på business til USA, ELLER bonuspoengene til å bestille turen i utgangspunktet.

Også synes jeg rett og slett et kredittkort med den årsiprisen bør ha flere perks enn bonusopptjening. Men hvordan er app/nettbank-løsningen? Øyeblikkelig oppdatering?

7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, da forstår jeg. 30k er jo ikke mye, er dette totalt med fly og kredittkort / trumf / payr? Jeg flyr selv ingenting med SAS eller StarAlliance på revenue billetter men samler fortsatt rundt 400.000 Eurobonus poeng i året med kredittkort, Trumf, Joker, Shell ++

8. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Ja (det funket ikke). I tillegg fant jeg ut at korttransaksjoner der nettbutikker bruker Klarna som finansiell partner i bakkant blir regnet som minibankuttak, noe som ikke gir kickback, men heller ikke belastes uttaksgebyr (innenlands).

Snacky

Last edited: 10. mars 2019
  9. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    30k er nok litt konservativt, men havner på i underkant 50k poeng med Trumf og Shell MC. Noe mer aktiv jakt enn det, orker jeg ikke. Mulighet til bruk av Payr vil gi noe økt opptjening med SAS MC, men ikke fryktelig mye.

@Snacky Synd. Har bestilt det for å teste, men da blir det nok ikke det kortet jeg går for.

Del denne siden