MR til LA, med noen startvansker

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flyingdutchman, 27. jan 2023.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor leide du bil? Og hvor bor dere?

    Og hvorfor er du våken kl 04? :p
     
    ArthurDent and Flyingdutchman like this.
  2. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz. De har en Adrenaline collection, med blant annet denne Mustang Shelby GT H, en spesialutgave for Hertz.

    Er våken fordi jeg måtte være uthvilt (ergo våken) nok til kjøring og føler jeg kan ha overdrevet hvilingen :p

    Men, fikk sove et par timer, så nå skal dagen settes i gang igjen.

    Bor på et småshabby hotell som heter Hollywood Celebrity hotell. Stort rom, to store senger, kjøkkenkrok. Mye slitasje men fullt overkommelig.
    Like ved walk of fame og ikke minst målet mitt https://scumandvillainycantina.com/

    nå blir det frokost og en litt nærmere titt på anbefalingene som har kommet, fordi bilen skal fyres opp igjen.
    Og ja, det er mulig å få rekkeviddeangst i en bensinbil også :confused:
     
    Kristian, Baldrick, holmen and 4 others like this.
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    ArthurDent and Eddie47 like this.
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!
    Joshua Tree var jeg senest i mai, vurderte å kjøre ditt i natt men droppet det pga reisefølget som var helt kake.
    Hele ruten er dessverre for lang ja, vi skal tross alt fly hjem igjen i morgen.
     
    RoadKing and ArthurDent like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    På plass :)
    Utrolig fint her, men parkeringsopplegget virker som en scam med høye priser og no grace period :D man får da rabatt dersom 30 dolllar brukes inne.
    Rause matporsjoner da.
    9E81AFAB-F91E-4BA0-948D-BB34888A8779.jpeg

    Det virker som det er Porchetreff i dag.
    10B6BACC-2B3F-4645-A52D-FCB76A87674D.jpeg
     
    Earl, Kristian, Kalsnes and 12 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Før fikk man gratis parkering om man spiste i restauranten. Men den tid er kanskje forbi? Uansett et veldig fint sted!

    Alt koster penger, så man må bare bite i det sure eplet og betale. Eller så må man bli hjemme. Og det vil man jo ikke!
     
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    75499CDB-D7BC-4F0F-A508-EF6AE8CA49B0.jpeg
    man får rabatt dersom man spiser/drikker for minst 30 dollar (noe som er lett).


    Ellers har jeg fått mail fra SAS «SAS Upgrade - Noen har gitt et høyere bud på en oppgradering». Reisefølget, på annen pnr, har fått tilslag. Hans bud 24k, mitt 23k, men han er gull og jeg diamant. Så budet mitt skal egentlig veie tyngre og da stemmer ikke påstanden i e-posten.
    Men samme det, jeg unner han hans aller først tur på C! Der blir knall for han :)
    Og hvem vet, kanskje det blir oppgradering på meg likevel i morgen? Tiden vil vise.
     
    Earl, Kristian, Baldrick and 11 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble tur til ett av målene. God stemning!
    57BCEFDD-CC2D-4E46-8C60-6E70E7A40DA6.jpeg

    C67A533D-A56C-4ABF-A6EB-281B206D2982.jpeg

    i morgen var vi oppe tidlig (ikke planlagt) og fant ut at en tur opp til observatory for å se på soloppgang kunne være fint. Og det var det.

    1E6F79FF-D988-42CA-81B3-E7E781CED215.jpeg

    Tok en liten omvei via Mulholland drive, som er fin og svingete. På freewayen var det veldig mange sportsbiler, som jeg bestemte meg for å henge med på en liten stund, men etter et par minutter med litt for god fart feiget jeg ut. Vet ikke helt hva konsekvensene er for å kjøre noen titalls miles over fartsgrensen og har ikke lyst å finne ut heller.

    Nå er vi ferdigdusjet, pakket og klar til avgang. Men flyet går først kl1715, så det blir litt (forsiktig) råning igjen.
     
    Earl, Kristian, Kalsnes and 14 others like this.
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgaderingsbudet gikk ikke gjennom, men jeg fikk oppgradert ved innsjekk. 35.000 poeng ble det for plus til C.
    Siden både jeg og reisefølget har intercontinental C nå, ble Polaris et alternativ. Langt å gå fra internasjonalterminalen og første inntrykk er at det virker å være verdt turen. Signature cocktails er bestilt, mat er på vei. Dette blir helt sikkert bra.

    På vei til flyplassen ble det en liten omvei via Queen Mary, som visstnok skal åpne igjen i mars.

    E2A7E3DF-5A2C-4F92-BACA-6170AD14EB9E.jpeg

    Shelbyen klarte å drikke 16 gallon på ca 250 miles. Nesten slik at flyturen er et miljøvennlig alternativ i forhold…
     
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Rapport etter lounge-safari.
    Er det verdt å gå 15-20 minutter fra TBIT til terminal 7? Vi konkluderte med ‘tja’. Veldig bra å ha opplevd for første gang, helt klar en høydar blant lounger, men om jeg skal gå neste gang er usikker. Vi konkluderte med at dersom vi har med noen som ikke har vært der, så blir det en tur til, men om det er oss to eller alene så er nok svaret nei.
    Koreansk kylling var en høydar, men kanskje delvis fordi jeg har hatt lyst på Koreansk mat en hel uke allerede? vi stakk også innom club lounge, som helt klart er er dårligere tilbud enn polaris. Hun som slapp oss inn sa til og med at vi ikke måtte bruke tid her men heller dra videre til *A. Hun skjønte poenget at vi er på safari og bare må huke av et par ting.
    Da vi etter en GT dro bortover igjen var det nesten heiarop-aktige tilstander da vi vinket farvel. Slikt kan jeg like.

    Sitter nå på takterrassen på *A, en herlig plass, selv om det er litt kjølig nå. (13 grader)


    Vi har forresten fått gjort mer enn det som er rapportert hef, for eksempel en times sykkelleie med tur fra Venice beach til Santa Monica pier og tilbake.
    Utrolig bra tidsutnyttelse på denne turen. På tide å sove seg hjemover.

    Takk for at dere var med!
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
    Gleder meg til neste LA-tur. Må ikke være for lenge mellom hver gang! :p
    Jeg tar alltid en runde på Mulholland når jeg er i LA. Morsom vei å kjøre, og flere steder man kan stoppe og se på utsikten. Mange ulike veier ned derfra, så man kan se forskjellige områder hver gang.
     
    Flyingdutchman and Eddie47 like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Good times på lounge på TbIT igjen altså :)
     
    Flyingdutchman liker dette

Del denne siden