Mulig å oppnå status/bonusturer med billige flyturer?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Gresshopper, 02. aug 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, så du vil fly F longhaul? Det er en fin ting. LH/LX har ofte tilbud hvor du kan fly F langt til under 30 000,-, det vil mest sannsynlig være langt rimeligere enn å fly drøssevis med milage runs for å tjene de nødvendige poengene. Du kan f.eks. sette de sparte parkeringspengene på en F-konto ;)
     
    Royal liker dette
  2. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg vil gjerne det, men jeg vil ikke betale for det. :D

    Drømmen min er som sagt å bruke en 1500-3000 kr i måneden på å fly, i tillegg til OSL-BER-turene som jeg har uansett, og så se litt mer av verden, og gjerne fly C eller F (for bonuspoeng/oppgraderinger).

    Jeg har et tysk Amex-kort fra BMW (tilsvarer ca. Amex Platinum) som gir 1 MR per 1 € (samt doble poeng når jeg fyller drivstoff bl. a.), men dette gir jo ikke sååå mange ekstrapoeng (fikk 30.000 da jeg bestilte kortet, og har klart å samle opp 10.000 til frem til nå).
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Normalt ligger det vel på ca 3000. 350 for mat per vei og 450 for baggasje hver vei. Så 5000 kr blir det fort om man ikke skal sulte og ha med seg mer enn carry on

    Kunne jo hende du var registrert i norge :/
     
  4. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, har vurdert å registrere meg i Norge (ikke minst pga. Amex-kortene fra SAS), men er nok ikke verdt bryet med skatt osv.
    Oppfyller vel egentlig ikke vilkårene for det, og da blir det bare stress å forklare at jeg jo ikke er så mye i Norge allikevel...
     
  5. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Men altså, da virker det jo som det egentlig er smartere å alltid booke de billigste billettene...?
    Men hvorfor gidder folk da å dra på mileage runs og den slags...?

    Edit: Forresten, et spørsmål til - lønner det seg fortsatt med A3, selv om man flyr SAS?
    Har lest at de gjerne krediterer flere bonuspoeng enn SAS...
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette har mye med om man kan benytte seg av disse super prisene eller ikke. Og at disse prisene ofte er uten både mat og baggasje. Og da er det veldig greit å kunne ta 2 ekstra turer f.eks for å få gull med det selskapet man bruker og kunne ha med seg MASSE baggasje. 3x med SAS f.eks. gratis fast track og gratis lounge all the way.
    Eller som for noen av oss. Vi elsker å jakte bonus og liker å ha statusen :p
     
  7. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men BA f. eks. har jo mat og bagasje inkludert...? Ok, skjønner at det om man ikke er fleksibel og "må" kjøpe dyre billetter, at man da i det minste vil ha noe igjen for pengene...
    Men det er jo f. eks. elever her i forumet som skryter av å reise masse for poengenes skyld...?
    Gratis lounge har jeg jo uansett via PriorityPass, fast-track er sikkert greit å ha... Men skjønner fortsatt ikke hvorfor så mange jakter så mye på det? Virker jo egentlig ikke å være verdt det...?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du må vel betale per besøk med Priority Pass .. ?

    Og poenget her er vel at mange reiser for gøy, fordi det er en hobby å samle poeng.
    Så er det litt kult å ha gullkort, i alle fall for en stund :)

    Noen trives godt på flyet mens andre trives på kino. Vi mennesker er ikke fullt ut rasjonelle med hva vi liker å gjøre, og hvordan vi liker å bruke pengene våre.

    En kompis av meg eksempelvis forstår ikke hvorfor jeg velger *A når jeg bare kan stå opp kl 03 og ta bussen fra Oslo til Torp for å stå 4 timer i kø til Wizz og fly direkte.
    Bare brødhuer (les, meg) vil betale ekstra for billetten hvor man atpåtil må mellomlande!! Men han får kalle meg fjott så mye han gidder, jeg drikker god vin i senatorloungen mens han må ta seg fra avsidesliggende flyplass langt f...nivold... :)

    Kan være han har et poeng, han sparer kanskje par hundrelapper, men min reise er så uendelig mye mer komfortabel. (Nå er jeg på en flyplass 2-4 ganger pr uke og det er ikke han så kan forstå at han ser det anderledes...)
     
  9. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, jeg har to PriorityPass-kort (ett som fulgte med mitt Platinum-MasterCard og ett som fulgte med mitt BMW-Amex-kort). Det er gratis adgang med amex-PP'et, mens det koster 24 € med det andre (de ser ellers helt like ut).

    Nei, nei, jeg ser absolutt poenget med å reise komfortabelt! Tok nylig toget i Italia i 2 timer og sverget til meg selv at jeg ALDRI skulle gjøre det igjen, uansett hva det måtte koste.
    Jeg flyr heller ikke med RyanAir, og vurderer også å kutte ut easyJet (mange gode ruter fra Berlin, nye fly, men orker ikke de andre passasjerene).

    Men når vi snakker om f. eks. en tur til USA i economy og det er snakk om SAS vs. BA - der det altså er liten forskjell i komfort, men kanskje stor forskjell i pris...?

    Jeg liker å fly, det var jo derfor jeg vurderer å starte med denne hobbyen for fullt, men ønsker jo selvsagt å reise så billig som mulig uten å fly RyanAir eller fra Torp og den slags...
     

Del denne siden