Heisann kjære reisenerder. Har nå opplevd tre ting, en av dem kan være innbilt: 1) Jeg har kjøpt et ekstra sete ved siden av meg på noen flighter. 2) Jeg har fått velge et ekstra sete ved siden av meg selv gratis. 3) Det har ikke vært mulig å velge eller kjøpe sete. Jeg er diamant. Alt har vært på reise i Norden. Er det noen som har noen ide om reglene for dette? Synes det er veldig nice å kjøpe et ekstra sete og vil gjerne egentlig alltid gjøre det. Men forstår ikke helt når eller hvordan.
Du kan alltid kjøpe sete ved siden av deg ved booking på tlf. Kjøpe setet ved siden av når innsjekk åpner er mulig på nettsiden på de flighter det er nok ledige seter på (og at ingen faktisk har det setet da). Det er ikke noe automatikk at det åpnes for det på alle flighter selv om det er plasser nok. Det er ikke og har aldri vært gratis for diamant. Så da har du truffet en it feil.
De gangene jeg får muligheten til å kjøpe sete er flyet såpass tomt at det sete uansett alltid er ledig...
Du skrev jo innledningsvis at du har kjøpt sete før? Når innsjekk åpner kan du gå inn på bookingen din på nettsiden og gå til velg sete. Noen ganger dukker det opp et bilde der det står kjøp sete ved siden av deg, men ikke alltid. Uansett, gå til velg sete, trykk på navnet ditt, og da popper det opp velg ekstra sete OM funksjonen er aktivert. Da kan du klikke på setet ved siden av deg. Da dukker prisen opp. 199 for innland, 299 for europa og 799 for longhaul. Regler her: Available when flight has opened for check in Closes for sale 2 hours before departure Maximum 2 seats/segment in one PNR Passengers are able to purchase an Extra seat on all segments in a PNR Available for passengers in SAS Economy Light, Economy Standard and Economy Flex on Short haul. Available for passengers in SAS Economy Light, Economy Standard and Economy Premium on Domestic. Available for passengers in SAS Economy Light and Economy Standard on Long haul. Not available for passengers in Business Class Not available on codeshare flights Not available for bookings with R2 tickets. Not available for Group bookings Not a guaranteed product due to disruption