Siste flyvning var LH862 FRA- OSL den 15 Januar. Siste leg på C/F tur AKL-BKK-LHR-FRA-OSL. I etterkant har turer til BKK, LHR og SVG blitt kansellert. Sommeren er fullbooket med bilturer i Norge. Noe som forsåvidt ikke er uvanlig her, da jeg trives best i Norge mellom Mai og September. Håper jeg rekker å dyppe tærne i Middelhavet i midten av oktober
Siste flyging var fra ALC til OSL 20 mars. Kaos på ALC der flere hundre sto i kø for og komme seg ut av Spania da koronaen spredte seg som ild i tørt gress. Selv hadde jeg gått til innkjøp av to masker mens det ennå var i handelen. Flere personer i køen hadde ta i bruk alt fra skjerf til løshalser for og beskytte seg. Har mine tanker på hvordan det var mulig at viruset spredte seg så fort. 5 dager før var kun 1 person smittet i Torrevieja som er en by på ca 50.000 innbyggere til hundre personer på en uke. Svaret mener jeg er penger. I Spania er bruk av penger ( kjent smittekilde) svært utbredt, spesielt på restauranter.
Ser ut som om jeg er den som har vært lengst uten å fly... Min siste flygning var 29. oktober 2019 fra Wien til Oslo med Austrian. Var på vei hjem fra cruise i Karibien.
Hjem fra Budapest 17 mars. Hadde planer om å bli en uke lenger, men da meldingen kom fra Orban om at alt annet enn apotek og matvarebutikker måtte stenge fra klokken 15:00 den 17 mars på ettermiddagen 16 mars så jeg ingen grunn til å bli der, og fikk booket om dagen etter. Altså 17 mars.
Da ble jeg plutselig ikke misunnelig allikevel. Har også hatt tre turer til Stavanger etter nedstengingen. Må bare bort innimellom.
WAW-OSL andre helgen i mars. Fikk «heldigvis» flydd godt fra meg i starten på året, så abstinensene er under kontroll (og diamantkortet fornyet).
Aldri har vi vel hatt en mer deprimerende tråd her på forumet? 16. februar ARN-OSL var forrige utenlandstur. Neste blir juli 2021 (tidligst)..
Tror jeg nesten må tilbake til Gdańsk i Juli 2019 Skulle hatt noen iløpet av 2020. Men tror det blir å bestille en utenrikstur til der jeg får lov så fort staten åpner for det kun for å kjenne på følelsen av å fly utenriks
OSL-ZRH-MIA-North Eleuthera (Bahamas)-Governors Harbour (Bahamas)-Nassau-MCO-YYZ-FRA-OSL alt i C/Pluss, avsluttet 23/2. Bahamian Air sine 20 min øyhoppere var en morsomt kontrast til å sitte helt i nesen på upper deck i Lufthansas 747 fra Toronto:
24. November MAN-CPH-OSL. Da reiserådet kom hadde jeg allerede hatt den lengste flypausen på flere år og så fram til usatur i påska. Jaja.. Den ble booket om til høsten og hvis ikke det går så blir det forhåpentligvis mulighet for å bruke utgående CT i Europa. Malta kanskje? Hmmm...
Kom hjem fra EWR den 8. desember. Skulle reist tilbake om 2,5 uker. Men den reisen er utsatt på ubestemt tid. Reiser så fort UD fjerner reiserådet og USA åpner opp grensene for oss europere igjen. Det kan bli en stund til i følge denne: https://www.reuters.com/article/us-...ational-travelers-any-time-soon-idUSKBN22Q2SP