26.januar TXL-CPH-OSL, SK+ Skulle vært i Tokyo i April (også med SAS), håper det ikke er alt for lenge til jeg kan reise dit igjen. Er ikke lenge til jeg ikke kan kjøpe ungdomsbilletter mer.
SAS + OSL-CPH-FRA, engang i Januar, er så lenge siden at en har glemt hvordan det var å fly i +. Siden da har vi 5 bookinger i 2020 som er kansellerte, på pluss siden er at vi er forsatt i live
19. januar, HEL-TRD som siste leg fra Jakarta... med "Widerøe" "biz" Det var tider det. RIP Edinburgh og Tokyo, Aomori, etc.
SAS Biz fra EWR 24. feb Gikk heldigvis glipp av skiferien til Alpene første helga i mars, pga at reisefølget ble syk . Trolig første gang jeg har vært så glad pga en avlyst reise
TXL-CPH-OSL 17. februar. Begynner å kjenne abstinensen komme snikende. Har, som så mange andre her, allerede kansellert flere turer...
Siste flyreise: 7 - 9 februar til Gdansk for å samle grunnpoeng og skjemme meg bort på Radisson Hotel & Suites.
Siste flytur utenlands var (av alle ting) charterfly LPA-TRD 31. Januar. Skulle egentlig fly SAS Biz til Chicago 12. Mars. Det utgikk for å si det sånn... Har ikke flydd innenriks siden 11. mars. Tror det er lengste oppholdet på bakken (og i trondheim) jeg har hatt på 7 år.
Var på jobbreise på Malta 9-13.mars. Hadde egentlig hjemreise via Munchen14. men Lufthansa kansellerte denne. Klarte å komme meg hjem på siste ledige sete via Stockholm dagen før.
OSL-ARN SK488 idag ✈️ Du verden så godt det var å få luft under vingene. Forrige gang var 12.03.20. Trist å gå gjennom både OSL og ARN. #fuckcorona
Siste flytur var faktisk hjem fra Østerrike søndag 1. mars. Ble 4-5 dagers karantene på tampen der med andre ord. Hvor mange turer som har gått fløyten fra 12.3 til i dag og sannsynligvis resten av sommeren er nedslående å tenke på. Hadde en mnd undervisningsfri i mars-april som var tiltenkt Asia, Oseania og kanskje Afrika. Mot slutten av april skulle vi vært på Færøyene. I mai hadde jeg tenkt meg til Algerie noen dager. Nå er eksamenstiden straks over, og hadde egentlig tenkt meg til Malta ei uke fra siste helga i mai. Så i sommer hadde vi lyst å ha bilferie i Frankrike, Italia og kanskje litt ned øst for Adriaterhavet. Bornholm stod på lista også. Alt er på vent. Utrolig ergerlig, men samtidig er det et luksusproblem, for den reisinga jeg allerede har rukket i år, før 12. mars, er uansett mye mer enn gjennomsnittsnordmannen gjør på flere år. Det eneste gode med situasjonen er at jeg har hamstret billige billetter rundt forbi, alt på kredittkort så klart. Når alt dette er over skal reisingen tas igjen i et tempo som får ei nonne nyavhengig på livets syndige gleder til å blekne i sammenligning!
ORD-CPH-OSL 7-8/3. Hjem fra helgetur til Chicago med Covid-19 i bagasjen akkurat i tide før lock-down og langvarig karantene/isolasjon.
CPT-ADD-LHR-SVG 3-4. mars var siste utlandsreise. Hadde 13 timer stopp i London og dro inn til sentrum med stappfull undergrunn og var bla på musikal. Ingen tiltak noen steder i London for å unngå smitte, mens i Addis og Cape Town ble jeg målt temp og stilt spørsmål om form og hvor jeg hadde vært. Aller siste flytur var OSL-SVG 9.mars. Føles som en evighet siden.
NRT-CPH-OSL 6. Mars (med overraskede god plass i C) Og hver dag som går er ny rekord i å være hjemme i ett strekk på 7 år, kan dette være begynnelsen på slutten for min reising..........?