Nå er utfordringen at vi har fly fra LHR mandag 19 og vi klarer ikke å komme dit uten å dra dagen i forveien til CPH og så via FRA. Jeg ser billetter samme dag med SAS via ARN men ingen av agentene ser ut til å kunne få tak i dem. Er det noe tricks eller er det bare å kjøre om og om igjen med roulette helt til noen tabber seg ut og gir de til meg allikevel?
Løsningen vil antagelig være å få agenten til å booke OSL-ARN-LHR før LHR-HND-SYD legges inn, men det forutsetter gjerne at det fortsatt er ledige billetter på resten av reiseruten.
En jeg snakket med for noen måneder siden sa at greien var at hvis man hadde en businessbillett og skulle legge til SAS Plus, så måtte Plus-billettene være type "business". I systemet sa han at noen lå som business og noen som premium økonomi (som i praksis er det samme i Europa). Dette sa han etter at han ikke fant billettene men jeg sa at jeg så 9+. Det var ikke noe problem for han å fikse (tok kanskje 20 sekunder), men han sa ikke hva han gjorde for å fikse det annet enn begrunnelsen og at han måtte søke på en annen måte. Om det betyr å legge til legs i en annen rekkefølge eller noe annet aner jeg ikke. Så må man jo ta dette med en klype salt siden det er SAS kundeservice som har sagt det, men denne fyren virket hvertfall som han visste hva han drev med.
du bør se etter 2 separate flyreiser (bør ikke ser etter for married segment), her er et eksempel. vanligvis gir de deg bare økonomi billetter og de kan ikke gi deg business billetter pga du skal fly videre med et annet flyselskap enn med SAS. med mindre du bestiller disse 2 segmentene på forhånd og deretter legger dem til LHR-HND-SYD eller fortsetter å fly med SAS fra LHR (det er ikke mulig). Men lykke til hvis du kan få biz billetter