Nanoreisebrev OSL-ADD 25/26

Tråd i 'Reisebrev' startet av The_Dude, 28. des 2025 kl 08:05.

1. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Med en jul som gav mange fridager, og sånn sett stengt barnehage, måtte noe gjøres. Det ulmet litt hele høsten, tomme småbarnsforeldre-øyene som i ny og ne traff hverandre med stål i blikket, tanken på dårlig vær, innesliting og galskap.

Så ille var det ikke, men i slutten av november fant vi en akseptabel billett. OSL-FRA-ADD-TLV-VIE-OSL til en akseptabel pris.

OSL-FRA LH 320n - må bare skryte av benplass og første boardinggruppe for småbarnsfamilier. Crew kunne vært SAS.

FRA - 5 timer transfer som var planlagt brukt på LH biz lounge med lekerom. Måtte da betale inn to. Kunne vi bare glemme, selv om det var LH-flight. Måtte være metall.

Hang på B-fløyen.Guttungen løp mye frem og tilbake foran Senator-loungen. Spurte etterhvert dragene om de hadde et bra stellebord der oppe? De bekreftet, men var veldig, veldig lei seg for at det ikke var fri inngang og at jeg måtte finne et offentlig stellerom. Scannet BP og grønt i alle LED. Dragen veldig kjapt ute med å informere om at jeg kunne spise og drikke alt jeg ville, helt gratis! Jrg takket for informasjonen og passet på å eksponere min illrøde VS stellebag. Kjapt bleieskift, styrtet en champs, gikk ut og takket dragen for bruken.

ET707 gikk greit, men alle transit-pax måtte gjennom ny dokumentsjekk. Gateagent gikk rundt og samlet barnefamiliene, som gikk på først. Boarding tok år og dag. Hyggelig sidemann jeg pratet med på reisen. Typisk ET-crew. Måtte fly utenfor Sudan, så fikk med meg flere av de Saudiske byene fra vinduet.

Uslåelig soloppgang fra FL380. Topp stemning.

Innflyving fra øst og gate, to helt nye opplevelser for meg på Bole. Som vanlig veldig hyggelig immigrasjon og bagasje på eget priority-belte. Bilene kom, hjem til frokost og ferskbrent kaffe, deretter søvn, lunch, spasertur og lekeplass.

Attached Files:

DJasko, ordnetseg, jgroneng and 16 others like this.
  2. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,161
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende routing på returen. TLV med sine 3 timer minimum connecting time er ikke en typisk flyplass for mellomlanding.

God tur og nyt kaffen i Etiopia!

The_Dude and kongenamundsen like this.
  3. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    10 timer, over natten. Har ETA-IL og airbnb.

4. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113

Det blir selvsagt kaffe hele dagen, både tradisjonell og den lokale varianten av macchiato. De lager den litt besk, slik at den blir helt perfekt med en liten dose sukker.

Attached Files:

Kvalvaag, Flymunda, DJasko and 5 others like this.

Del denne siden