New Orleans

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 16. mars 2016.

Tags:
  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket norsk band da?
     
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Plukker opp denne tråden igjen også.
    Skal på cruise fra New Orleans til jul/nyttår, og har tre netter i New Orleans før vi går ombord på skipet 22. desember.
    Vi behøver derfor hotell i disse tre nettene.
    Forrige gang jeg var i NO bodde jeg på Sheraton, og det var fint, men ikke så veldig spennende.
    Nå skal jeg ha med Fru Holmen, og vi ønsker oss derfor et hotell i French Quarters. Så at det har blitt tipset om Chateau Hotel, men det er dessverre fulltpå våre datoer.
    Har noen tips til noe som kan ligne? Hvis vi klarer å holde oss under kr 2500,- per natt, blir vi glade.
     
  4. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel Le Marais var veldig sentralt i FQ, men likevel skjermet. Jeg likte det veldig godt.
     
    holmen liker dette
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har tips til å komme seg til byen? Tenker i utgangspunktet å ta en SAS MR og så gjerne en connection domestically i USA. Hva er da beste destinasjon, Washington, Chicago, Miami eller annet? Hvor mye må jeg så regne med i domestic flight-kostnader, eller kan det være godt som en del av en roadtrip om man lander i Miami og kjøre dit?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt tidligere skal jeg på cruise fra New Orleans i desember. Vi flyr til MIA med SAS (på poeng), og har kjøpt billetter med AA til MSY. Relativt greie flytider, men kostet nesten 4000,- per person i domestic first. (Måtte ha mye bagasje, og det ble billigere å kjøre domestic first enn å kjøpe bagasje til en ecobillett.)

    Det er ganske langt fra Miami til New Orleans, men mye spennende å se på veien.
     
    Neonex liker dette
  7. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Gammel tråd dette her, men siden den først er dratt opp igjen kommer jeg gjerne med 2 cents;
    Jeg klarte helt ærlig ikke å se fasinasjonen for FQ da vi var der sommeren for et par år tilbake. Jeg mener, det var jo kombo av russeparty og bargata på Kos i skjønn forening. Jazz? Hørte knapt en saxofon eller blåseinstrument hele uka. Prøv Frenchmen Street i NOLA isteden, kanskje ikke for å bo, men prøv utelivet!

    Edit: Taxi/Uber fra MSY, Bourbon Hotel Orleans og Steamboat Natches for å svare på de øvrige spørsmålene :)
     
    Last edited: 27. juli 2018

Del denne siden