Nicaragua - reiselyst og erfaringer

Tråd i 'Reisemål' startet av chrt, 28. nov 2025.

1. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Jeg vurderer en 6-dagers fra Miami til Nicaragua, med landing i Managua MGA. Deretter rask forflytning til Granada - og videre til Ometepe i den store insjøen og evt. også badebyen San Juan del Sur.

Lurer på om det kanskje hadde vært morsomt å ta en tur innom Costa Rica og fly tilbake til Miami fra Guanacaste Airport (LIR), Costa Rica.

Dersom noen har reiseerfaringer eller tips eller bare hørt om noe kult - så del gjerne!!

Last edited: 28. nov 2025
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,124
    Bonuspoeng:
    113
  3. OleMarius

OleMarius EBG

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Vil anbefalt a dra til Cerro Negro for å prøve Volcan Boarding. Du bruker ca 45minuter opp på vulkanen og ned på alt fra 300sekunder til 2 minutter.
    Anbefaler å gjøre med Quetzaltrekkers da de har små gupper også er de en av få operatører som tillater at du får gå to runder.

chrt and tobeornot999 like this.
  4. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    93
    Kult at du anbefaler Cerro Negro! Har søkt litt og funnet ut at det sikkert er mye morsommere å dra innom der enn å bruke tid på grensepassering. Etter litt søk så er det nok mer sannsynlig at jeg flyr t/r MGA og får med meg León i tillegg til Ometepe.

5. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,640
    Bonuspoeng:
    163
    Ferierte for 6-7 år siden med familien ved stillehavskysten utenfor Liberia i CR. Veldig bra det. Da tok vi en dagstur til Nicaragua. Enkelt og greit med buss. Vi var bla på vulkantoppen Masaya og så ned i flytende lava. Og tilbrakte noen timer i Granada (fin by i kolonistil), samt båttur på den nærliggende innsjøen ved Isletas de Granada.
    Likte godt både Nicaragua og Costa Rica.
    En kamerat av meg har bodd en liten periode i Nicaragua. Han anbefalte oss den gang å besøke Ometepe, San Juan (som vi selv ikke rakk), men også Granada.

chrt liker dette

Del denne siden