Noen som har testet Capsule hotell i Tokyo?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 29. aug 2025.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Lander på Narita 19:30 en torsdagskveld og skal videre til Nagoya. Det kan være jeg ikke rekker siste tog. Vurderer derfor en natt i Tokyo og toget videre neste morgen. Jeg har vært i Tokyo flere ganger men aldri testet POD-hotell. Noen med erfaringer?

2025-08-29 09_10_46-Ulest e-post - ain@trimit.com - Outlook.png

2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke vært på akkurat den, men på en Shinjuku. Var helt greit. Fikk utlevert tøy, slippers og et håndkle. Fikk et skap man kunne låse inn tingene sine.

Den jeg var i hadde også dusj og bad. Adskilt på kjønn. Ville gjort det igjen hvis jeg ikke hadde altfor mye bagasje, reiste alene eller med en kompis og for kortere perioder

Last edited: 29. aug 2025
    Insomnia4u and indahla like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor stort var skapet?
    Plass til to stk. carry on kofferter?

4. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ikke husker feil, så var det ikke plass til to carry-on kofferter. De hadde et åpent rom hvor alle kunne sette fra seg store kofferter. På eget ansvar.

indahla liker dette
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte tenke litt her for å skjønne hva slags skjønn de brukte for å adskille :)

Rapolo, RoadKing, mrt and 1 other person like this.
  6. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, skylder på auto-correct, men det er nok mer at jeg som mann prøver å gjøre to ting samtidig :p

EndreD and btm like this.
  7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,733
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på et av de andre 9 hours-hotellene da jeg var der. Har også bodd på flere andre kapselhotell. Artig å ha gjort, og greit for en natt om du kun trenger en plass å sove. Om du ikke får plass til begge koffertene i skapet får du gjerne plass til den i ‘bunnen/enden’ av kapselen.

8. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,539
    Bonuspoeng:
    113
    Testet en natt på et annet 9h kapselhotell i fjor (hamamatshucho). Skapene var ganske små, fikk ikke plass til min carryon inni der. De fleste setter kofferter under skapene, og der går helt fint siden det er i Japan, men er jo en teoretisk sjans for at den kan forsvinne. Jeg tok sekken med de viktigste tingene med med inn i kapselen.

Felles bad med avlukkede dusjer. Funker greit, men føles ikke så fresht å dusje i en dusj hvor 12 andre har vært før deg, og den ikke har blitt vasket imellom.

Sengen var grei nok den, men den lukkes bare med en gardin, så det vil være støy. Våknet selv av noen som satt å jokket med glidelåsen på sekken sin i noe som føltes som en evighet. Japanere oppfører seg veldig pent, men det er mange andre folk som besøker disse stedene også, og som vi vet er det enkelte nasjonaliteter som ikke eier høflighet eller respekt, så du kan være uheldig.

Alt i alt en ok opplevelse, som jeg gjorde utelukkende for å teste konseptet. Hadde ikke gjort det igjen, da prisen for billige business-hotell i japan er temmelig lav, og gir deg et privat og stille rom, med eget bad.

Del denne siden