Dear Mr xxxx Thank you for contacting us regarding the cancellation of your booking to fly from Prague to Cancun on 29 August 2015. As you may already be aware, for a short period of time there were a number of manifest pricing errors made in relation to First class seats on flights departing from Prague to Mexico and Cancun. As your booking was made during this period, and the fare was incorrect, the ticket was cancelled and a full refund has been processed. British Airways cancelled your booking on the basis that the fare was a manifest error and, as a result, BA is unable to reimburse any additional costs which may have been incurred as a result of the booking made. The process of refunding and communicating with customers began on Friday 28th August when affected tickets were cancelled in our systems. We don't underestimate the disappointment this has caused you and offer our sincere apologies. Best regards Xxxx British Airways Customer Relations Executive
Regner ikke med å komme noen vei med henvisning til EU261/2004, da den betinger at det foreligger en gyldig billett, noe BA da vil hevde at det ikke gjorde. Noen advokater der ute klar for pro bono i-landsproblemer ?
Du kan vel argumentere for at du havde en gyldig billet da du checkede ind og startede din positionering til PRG...
Amex ringte og mente det var et mistenkelig tranaksjonsmønster i går… da jeg hadde IKKE belastet kortet med en eksotisk reise denne torsdagen, så de lurte på om det kanskje var stjålet.
Sjekka nettbanken på Trumf VISA idag. 31.08.15 - 30.09.15 BRITISH A 191 LONDO 27.08 CZK 18872 6 669,07 31.08.15 - 31.08.15 BRITISH A 12585299 PRAGU 29.08 CZK 18872 6 363,01 Sjølv om begge transaksjonane skjedde same dag so har eg tapt over 300kr. Det er for dårleg av BA.
Jeg ble dobbelbelastet av en eller annen grunn. Fikk tilbake alt jeg ble belastet + 10 øre, trolig fordi det ble tilbakeført som en sum, men betalt som to. Rentedatoene var de samme. Dette er hos Nordea. Lurer på om det er Trumf Visa du skal skylde på i dette tilfellet.
Godt mogleg du har rett, og at det er Trumt Visa sin feil. Litt av problemet er kanskje at BA gjennomførte transaksjonen, for so å føre tilbake. I staden for å kansellere heile transaksjonen. Eg sende uansett ein mail til BA no, får sjå kva dei svarar. So får eg evt ta det med Trumf Visa/DNB etterpå.
BA har belastet deg i CZK og kreditert samme transaksjonen i CZK. BA ser ikke NOK-beløpet i det hele tatt, det er det VISA som regner om og trekker. Det er dessverre slik som oppstår når man kjøper i fremmed valuta, og evt. en sak for VISA ikke BA (selv om BA har klønet det til)