God morgen, fra en fredag som etter hvert går øst og så nordover. Skal for første gang etter hvert fly innenriks i Finland. Finnair synes å være klasseløst innenriks for jeg kunne sette meg på første benk. Blåbærjuice regner jeg med at de har.
God morgon frå Sunnfjord. Ungane vil heller leike enn skule & barnehage. Eg vil heller reise elevert enn å jobbe. I natt drøymde eg at eg fann ein effektiv måte å tene poeng hos Lufthansa og skulle ut og fly LH F til JFK. Dessverre vakna eg før avreise.
God morgen fra Oslo! Ikke bare @Sunnfjordingen som lider av urealistiske flydrømmer her crashet og brant flyet jeg var på ved landing, men når brannvesenet tok oss til terminalen var bagasjen alt der, «priority» må vite! Godt det snart er helg!
God morgen! Sommeren er definitivt over i Kroatia også. Blåser noe helsikes og er kaldere enn i Østfold se. Men frykt ikke, tar bare noen dager før det er sol igjen og 25 grader. Bare synd vi allerede har reist tilbake til hverdagen da. 3 dager til før blåmandag er tilbake. God dag til dere alle og god helg når den kommer!
God morgen fra Syden. Godt vi er borte fra den værharde Vestfoldkysten. Her er det nesten vindstille og 22°, skal øke til 27. Ha en fin fredda.
God morgen fra Stavanger hvor det er vindfullt i dag. Har fri i dag, men her dukket opp et teams møte som pågår nå. Ha en glitrende flott fredag
Flyfrie drømmer for tiden. Må egentlig finne drømmen igjen selv om F produktene jeg fikk jaktet på noen år er blitt borte. God helg!
Morn fra Trondheim. Det ble buss for bil til jobb i dag, for jeg har tenkt å få med slipp av Demon Box på Habitat. Og nei, det er ikke en revival av en skive til Motorpsycho, men et øl fra Monkey Brew. Er fremdeles litt usikker på koblingen mellom bryggeriet og bandet, for de kaller opp flere øl etter plater til bandet. Kanskje jeg finner ut i ettermiddag? Tiden vil vise. Ha en flott fredag!
God morgen fra MBT, det ble en reisefri uke endelig Neste utreise var planlagt søndag med SAS og Delta til DFW via JFK og tilbake til OSL med Air France på tirsdag. Siden de franske «gutta i tårnet» skal streike på returen måtte jeg gjøre om hele greia, prøvde å beholde SK/DL på utreise men separat retur fra US ble drøyt $9000 så måtte avbestille hele greia å booke ny med BA/AA, noen hundre dollars billigere med t/r enn en veis. Får noen timer extra hjemme, utreise mandag morgen og retur tirsdag kveld. Sikkert ilandsproblemer det også! God helg folkens
God morgen fra hjemmekontoret i nordvest. Fikk mail fra rødnesene i dag at statusmatchen var godkjent så må finne 2 flyvninger med de. Jeg ser det er mange som drømmer om flyturer og kan hende at det å drømme blir eneste måte å fly på dersom enkelte får gjennomslag. Fra fly24;
God formiddag fra Ostrava i Tsjekkia Skal kjøre litt bil i ettermiddag og fly KLM; Krakow - Amsterdam - Stavanger. Det store spørsmålet er om KL1183 lander som planlagt i Stavanger 22:25 eller jeg må tilbringe natten i Amsterdam… Bildet er fra Auschwitz-Birkenau som ligger langs veien til Krakow.
God ettermiddag (klokken er over 12 ser jeg) fra tigerstaden! En kjapp tur innom polet på Aker brygge for å bunkre til helgen og den hyggelige svenske damen som jobber der hadde et tilbud som var for godt til å si nei til. Det lå igjen to flasker Pierre Gonnon St. Joseph 2023 etter at noen hadde ombestemt seg. Flasker som ikke en gang er tilgjengelig på spesialbestilling fordi man må ha allokering hos Mostue der altså. Når award-tilgjengeligheten hos SAS er rævva må man gledes der man gledes kan når man snubler over knapphetsgoder God helg, både med og uten rødvin og awardseter! Edit: jeg tror jammen med det var det kjøpet på polet som bikket omsetningen på SAGA MC så jeg fikk med 10.000 level points på kjøpt. En god deal ble plutselig enda bedre
God etter fra Anchorage. Solen skinner (iallfall innimellom), men jeg er glad jeg har med meg lue. Overgangen var stor fra 31 grader i Miami (jeg var ute av terminalen i 2 minutter) til 7 grader i Alaska. I morgen blir det varmere igjen i LA. Ha en fin en!