Norwegian 1 døgn forsinket (igjen) - nå på ferieøy hvor hotellene er fulle...

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SASlovah4evah, 04. des 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er det egentlig du mener da?
     
    Shyneno liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Men han går relativt langt i å insinuere det og det gjør du også.
    Poenget er for øvrig at han raljerer rimelig hardt og tidvis useriøst om kundeservice, som for øvrig ikke er helt rå ut i fra hans beskrivelse, og hinter om at hva annet "jukset" de med.
    Hadde jeg hatt en eksamen som avgjorde om jeg kunne gå videre på studiet hadde jeg lagt inn litt mere slakk enn 24 timer. Og jeg hadde ikke skrevet leserinnlegg på vegne av datteren min fordi det ble så jævlig stress da noe uforutsett skjedde ( som jo alle vet kan skje når man skal fly).
    Noe av den verste kundeservice jeg har opplevd var for øvrig da air Canada satt igjen bagasjen min i London.
    Og ett spørsmål Ida, hvorfor har du blokkert @TOS ?
     
    Scandipendler and Shyneno like this.
  3. Jøss, gjør jeg det og nå? :D Gidder du quote meg på det, for så vidt jeg veit har jeg ikke skrevet det, men kan hende du vet bedre enn meg hva jeg har sagt/ikke har sagt :p :D

    Quoter like gjerne deler av min egen post på forrige side.

    Kjenner jeg blir litt himmelfallen; kan du fortelle meg i all verdens navn og rike hvorfor du i det hele tatt tillater deg selv å spørre om noe sånt? Og even more so, hvorfor i alle dager du skal ha noen grunn til å vite det?
     
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Nå leser du jo ikke mine poster, men jeg er vel også egentlig litt nysgjerrig på dette... ;) Dette er riktignok en smule OT.

    Det setter imidlertid en del uttalelser og "krav" fra avdeling Sverige i et litt merkelig lys; man avkrever andre for en seriøsitet i behandlingen av sine meddebattanter basert på innhold og ikke person som man ikke er så veldig opptatt av å følge opp selv. Heldigvis har jeg mitt på det tørre i forhold til mine bidrag i diverse debatter, og jeg har heller ikke hverken en halv, en eller to føtter plantet i selskap sånn & slik.
     
    milehigh liker dette
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Nysgjerrig. Og når du blir så åpenbart provosert av at jeg lurer på det, da lurer jeg bare mer. Synes det barnslig å blokkere noen.
    Takk slutt
     
  6. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Kjenner meg igjen her fra min Tokyo retur, men for oss var grensa satt til 20.000 JPY (ca 1400 NOK) der og da.
     
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    ikke diskutere med Ida! (regner med ho har blokka meg også :)
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Scandipendler skrev: "uten insinuerende slutninger fra hva som utvilsomt er diskutabel kundeservice til flysikkerhet, som ikke har noe med saken å gjøre."


    Så skrev Ida: "Av kuriosa, siden du stadfester at "det ikke har noe med saken å gjøre PUNKTUM" - hvilket grunnlag har akkurat DU til å si dette? :) Noe mer enn hva debattartikkelens forfatter har å si det motsatte?"

    Innlegg nr 1 skriver at det ikke er noen sammenheng. Innlegg nr 2 stiller spørsmålstegn ved hvordan man kan si dette. Kanskje ikke en direkte insinuasjon, men i alle fall et forsøk på å trekke frem at det er en mulighet for en slik sammenheng. De fleste av oss andre som ikke nødvendigvis har superaversjon mot DY vil nok ha nokså store problemer med å se en slik sammenheng.

    Og om ikke sitatet fra Dagbladet-innlegget, "Behandler du myndighetenes tekniske bestemmelser på samme måte som deres passasjerrettighetsbestemmelser?" er et forsøk på å koble flysikkerhet og kundeservice sammen så vet ikke jeg.
     
    Scandipendler, OttoL and view like this.
  9. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg trenger ikke tenke på det. Hun leser ikke mine innlegg... ;)
     
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
     
    Shyneno liker dette
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Skal jeg gjette så har det sammenheng med at jeg har vært litt hard mot enkelte SAS-piloter (også DY-piloter, men jeg tror ikke det teller så mye) i andre fora. Det skal man jo ikke være. Jeg har jo f.eks. klart å bli erklært uønsket som passasjer fra en av disse (ikke vet jeg hvem det er, men siden jeg flyr en del med SAS så har han muligens uansett måtte fly med meg som passasjer)... ;)

    I tillegg har hun vel egentlig satt meg i båsen "Norwegian-fan" (selv om jeg ikke har fløyet med selskapet mer enn et par ganger de siste 3-4 årene), men det er kanskje ikke unikt for meg. Utover å spekulere vet jeg ikke.

    For å være helt ærlig: Jeg lever fint med denne ordningen, og trekker litt på smilebåndet hver gang det nevnes at man må lese hva folk skriver og ikke bare reagere basert på hvem som skriver det (spesielt når kritikken går i retning av Sverige)... ;)

    Dette blir mye person, men denne typen smash-muligheter synes jeg er litt vanskelige å la gå fra seg.
     
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss. Skjønner. Jaja, kan ikke være venn med alle sa en klok person en gang
     
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Nå tilføres det lite konstruktivt her!
    Stay on topic, please!
     
  14. Barnslig er vel det å henge seg opp i person, framfor å evne å prate om sak.
    Barnslig er vel det å være smålig og skulle hakke på andre.
    Barnslig er det å være forutinntatt og ikke klare se forbi et menneske, når man diskuterer sak.
    Barnslig er det når mesteparten av aktiviteten til en person er knyttet til å "følge etter" og bare kommentere en viss type saker eller noe en spesifikk person har skrevet.
    Barnslig er det å surve over at man ikke får vite årsaker til personlige valg.

    Jeg har blitt bedt av moderatorer å ignorere TOS fordi det alltid ender opp i drittslenging og personfokus, og fullstendig off topic diskusjon, når jeg og han går mot hverandre i en diskusjon. Siden livet er for kort til å sløse på unødvendig kverulanteri, sa jeg meg enig i ignoreringen. Jeg vil heller diskutere sak, enn å la meg provosere av trolling. Denne gangen ser det ut til at han har klart det helt på egenhånd; selv når jeg har forsøkt å være voksen og kun informere om at jeg ikke ser hva han skriver -- uten å diskutere saken ytterligere. Beklagelig.

    Forøvrig visste jeg ikke det var en menneskerett å vite årsaker til ignorering. Noe mer du vil vite? Kontonummer?
     
  15. Nei, selv om du skal ha for forsøkene, så er du stort sett bare på "hakking på meg" -- og det tåler jeg helt fint. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle ignorert deg.
     
    Shyneno liker dette
  16. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det første her tror jeg vel de fleste kan være enige i. For egen del fokuserer jeg på sak (i alle innlegg bortsett fra kanskje ett par tidligere i tråden her), og ikke på person. De som har fulgt med hva jeg bidrar med både her og i andre fora vet ganske sikkert også at jeg bidrar mer enn å adressere innlegg fra enkeltpersoner. Drittslengingen er det stort sett andre som bidrar med, men jeg skal innrømme at jeg har reagert på en del nokså tvilsomme påstander tatt ut av luften og stort sett rettet mot et par selskaper som enkelte ikke liker måten de drives på.

    Det vi ser her er vel et klassisk eksempel på å forsøke å snakke seg bort fra en sammenheng man har forsøkt å fremstille - her sammenhengen mellom flysikkerhet og kunderservice, som rent faktisk er knyttet opp mot et tidligere innlegg i denne tråden og som av en eller annen grunn har havnet inn i tråden om en forsinkelse hos Norwegian (litt uvisst av hvilken grunn, men her er den nå uansett). Det ble stilt spørsmål til hvordan man i det hele tatt kan tenkle seg en slik sammenheng, uten at det er gitt noen svar så langt jeg kan se. De fleste vil nok ha store vanskeligheter med å se en slik sammenheng, noe som også er fremsatt i tråden (men hvis sannhetsgehalt er betvilt uten noen nærmere redegjørelse for hvorfor).
     
    Shyneno liker dette
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Kontonummer og pin-kode hadde vært fint.
    Jeg var egentlig bare nysgjerrig. Og priceless at du mener livet er for kort til å kverulere for det gjør du til stadighet.
    Tilbake på tema, dårlig kundeservice ja, og de prøver seg på å betale mindre enn de skal, men at artikkelforfatter prøver å koble ræva kundeservice med flysikkerhet er relativt søkt.
     
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Husket nesten ikke hva hele diskusjonen egentlig gjaldt i utgangspunkt...... så måtte lige få oppfrisket ved at lese post 1 igjen :) må si meg enig med @Herlov i post 2. Utrolig kjipt med forsinkelse uansett hvem eller hva som forårsaker det. Men at Norwegian melder at passasjerene kan booke overnatting selv såfremt det er mulig, og at de dekker kostnadene uten at sette noe limit, synes jeg egentlig må sies at være en ok løsning tross alt. Synes i øvrig jeg har til gode at lese noen utmeldinger fra involverte passasjerer som synes forsinkelsen har været et større problem enn noen her på forumet mener det er, men mulig jeg har oversett noe:confused:
     
    John in The Tower, anders82 and TOS like this.
  19. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det største problemet er hvordan norsk presse stigmatiserer dette temaet.

    Som flygeleder kjenner jeg meg veldig godt igjen i måten media gjør små problemer til store sykdomstegn.
    "Jente 7 fikk ikke fly hjem til mor fordi flygeleder skulle ha matpause". Jadda, vi nevner i fleng.

    Men ON TOPIC, det vil alltid være noen som er misfornøyd og da tilpasses historien deretter. Forsinkelser oppleves sjelden som noe positivt. Hverken for crew eller pax.

    På dette forumet bør vi kanskje være aktsomme og ikke kaste oss på medias billige korstog. Jeg burde latt være å poste den artikkelen og heller bidratt til en hyggeligere tone her inne.
    We're all in it for the fun and miles right?
    :)
     
  20. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenker vel forsåvidt at det var greit at du postet denne (selv om jeg nok kanskje ikke helt ser at den passer inn i forhold til starten på tråden, annet enn at det gjaldt DY), men man burde kanskje forvente at folk som er litt mer orientert i forhold til denne sektoren forholder noe mer edruelig til sensasjonsorienterte utspill om flysikkerhet fra en berørt pappa i et debattinnlegg i Dagbladet.
     
    John in The Tower liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden