Norwegian kredittkort devaluert

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Chrisljo, 28. juni 2018.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ja nei jeg bare spekulerer jeg, og jeg er fullt klar over hvordan eierstrukturen er thankyouverymuch.

    Jeg skrev kommentaren basert på opptjeningen en sitter igjen med på en flex-billett mellom Bergen og Oslo. Broparten av kundegruppen til Norwegian i Norge flyr tross alt mellom Oslo og de andre store byene i Norge. Da er det lett å spekulere i at mange sitter inn med masse cashpoints og følgelig er en devaluering lite overraskende..
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    For å se om jeg skjønt dette nå, i dag står det:

    «Som medlem tjener du CashPoints på alle dine flybilletter.

    • 2 % CashPoints på alle LowFare-billetter
    • 10 % CashPoints på alle Flex-billetter
    Betaler du med Norwegian-kortet tjener du:

    • 5 % CashPoints på alle LowFare-billetter*
    • 20 % CashPoints på alle Flex-billetter*»
    Her: https://no.norwegianreward.com/tjen-cashpoints/reise/norwegian

    De to øverste satsene er (foreløpig) ikke endret.

    De nye satsene for kredittkortet er da 4% og 10%. Betyr det at man i praksis får 2% (strengt tatt 1% siden uansett tjener 1% på alle varekjøp) ekstra på lowfare og 0% (strengt tart -1%) ekstra på flex med kredittkortet fom 1. august?
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Med de nye satsene fra Norwegian vil det lønne seg for oss som fks har mc fra DnB med 25eb poeng per 100 lapp eller AmEx med 20eb poeng per hundre lapp benytte oss av disse istedenfor Norwegian kredittkort?

    Jeg forutsetter da at man er reward medlem hos norwegian og må betale kredittkort gebyr for disse kortene istedenfor norwegian kortet.

    Noen der ute som har regnet på hvor dyre flybillettene må være før det lønner seg bruke de ulike kortene?
     
    Gullars liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Satt og grublet på det samme da jeg bestilte en DY-billett i dag. Har det lenger noe for seg å bruke Norwegian-kortet til dette, eller kan jeg like godt bruke kredittkortene jeg pleier å bruke? (DNB eller SAS).
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,646
    Bonuspoeng:
    183
    I mangel av en bedre tråd og poste får man nå 500CP om man bestiller før 30.6 ved første kjøp.

    Kjenner ikke kortet men er det gratis er det en god deal
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183

    500 cashpoints ved bestilling av?
     
  7. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Helt sikkert det tråden handler om, Norwegian sitt kredittkort.
     
    vegardg and CowboyDan like this.
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,646
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det stemmer fikk denne på mail, kan ikke se noe om dette på Norwegian Reward så vet ikke om det er en targeted kampanje eller ikke, muligens sendt til de som har Rewards konto, men ikke har kortet? Screenshot from 2019-06-25 08-56-48.png
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også den e-posten fra Norwegian i går. Er Reward medlem, men har ikke kortet så det du skriver kan sikkert stemme.
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,646
    Bonuspoeng:
    183
    Søkte nå kun for å få disse 500kr

    Fikk automatisk kredittgrense på 100k , hadde ikke trengt mer enn 10kr :) dette kortet blir nok sagt opp fort, ser ikke bra ut i nye gjeldsregisteret :eek:
     

Del denne siden