November F galskap. OSL-FRA-PEK/HKG/HND-SIN-CGK-SIN-BKK-ICN-FRA-OSL

Tråd i 'Reisebrev' startet av bighc, 11. okt 2017.

  1. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Vi klarte ikke å tømme dem denne gang :)
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Dobbel svensk CT bak oss på OZ541 :D
    Far og mor med datter på 6 og sønn på 4. De storkoste seg og oppførte seg eksemplarisk hele veien. Vil si at F kabinen til Asiana passer svært godt med mindre barn da man får følelsen av å ha sin egen hytte inni der hvor barna kan holde på uten å forstyrre andre.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Flott rapport!

    Asiana First virker ha nedgradert champis kraftig, Laurent Perrier Brut er fin, men kanskje mer et businessklasse nivå.
     
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    De serverer akkurat den samme Champagnen i C, så spot on :)
     
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med deg der, men Barons de Rothchilds er faktisk en svært god champagne for ganer som foretrekker at druemajoriteten består av chardonnay. Etter å ha drukket noen liter av mye forskjellig den siste uken vil jeg si at Krug er den som topper listen, etterfulgt av Taittinger 2007 (LH) og BdR hos Asiana. Dom Perignon er fremdeles ikke helt i min gate. Fikk ´06 hos Thai og ´09 hos Singapore.
     
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg skal forsøke meg på en rask oppsummering av de ulike F produktene...

    LH720 til Beijing.
    - Produktet på bakken er der Lufthansa skinner. Dette er de fleste av oss enige i. Ingenting kan sammenlignes, og tid på FCT er der verdien virkelig kommer til sin rett. Å jobbe seg gjennom a la carte menyen her er et must! Når man i tillegg får en bartender som syns det er kjempestas med folk som faktisk setter pris på det han har bak disken, og setter sammen smaksøkter av både whiskey og champagne, ja da er opplevelsen komplett! Flyvningen til PEK er i korteste laget i mine øyne. Skal man makse LH i luften er det 11+ timer som gjelder. Vi hadde et strålende crew i luften, men maten er sånn helt på det jevne. Setene er gode, men man sitter helt eksponert fremme på 1A og 1K, og i en full kabin blir det mange som skal betjenes. Velkomstkomité i Beijing var ubrukelig da vi ankom. Kunne ikke engelsk, og visste ikke hva et transit-visa var for noe. Dette var en stor kontrast til velkomsten vi fikk på HND som var rimelig magisk.

    SQ752/753 til Jakarta.
    - Magisk crew i SIA style! Champisen ble poppet umiddelbart etter boarding, og frokosten begge veier var top notch. Kabinen er helt rå tiltross for at det er et "gammelt" førsteklasseprodukt. Skulle veldig veldig gjerne hatt 10 timer her eller mer.... Kan også trekke frem The Private Room som et utrolig godt bakkeprodukt. Smekkfullt rundt klokken 22-23, men så snart alle Europaflyvningene hadde dratt (2330) hadde vi hele stedet for oss selv. Da bestilte vi alt de hadde på menyen og fikk kontinuerlig påfyll av Krug helt frem til TPR stengte klokken 02. Man følges da ut i First Lounge eller Business Lounge hvor de redde opp "senger" til oss i sofaen. Funket kjempefint, og vi sov i 4 timer før vi hadde frokost i TPR med påfølgende boarding retning Jakarta.

    TG658
    - Gammelt fly, gammel kabin og remote stand. Kabinen holdt vel ca 30 grader da vi ankom flyet... DP serveres, men hummeren som ble servert var kald inni og smakte heller vassent. En gedigen nedtur. Hadde faktisk heller gått for SQ Biz til ICN dersom vi fikk valget igjen. Royal First Lounge i BKK er såklart en høydare med 1 times massasje og alt som hører med. Men bruk heller BKK som transit for an A380 F flyvning....

    OZ541 til Frankfurt
    - Vi digget Asiana! Fenomenalt crew som fulgte opp setene våre i snitt hvert minutt i løpet av hele flyvningen. Setene/suitene er i en egen klasse i mine øyne. Vi endte opp med midtseksjonen på rad 1 og hadde det som plommen i egget hele veien hjem. Fantastisk mat, spesielt spicy ramen som mellommåltid, var en høydare. Vinsmaking og filmer på 32` skjerm... blir ikke så mye bedre. Hadde to barn i kabinen som storkoste seg i de lukkbare suitene. Dette er virkelig et produkt jeg skal oppleve igjen, og jeg vil personlig sterkt foretrekke Asiana i forhold til Thai sin F kabin på både 747 og A380.

    1.plass - LH First Class Terminal!
    2.plass - Asiana A380 First
    3.plass - SQ The Private Room

    4.plass - SQ 777-300 First
    5.plass - LH B747 First
    6.plass - Thai Royal Orchid First class lounge
    7.plass - Thai B747 First (old)
    8.plass - Asiana First Class Lounge
    9.plass - Silverkris First Class Lounge
     
    Edin, Origo, Robert H and 19 others like this.
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Gøy å lese om dine opplevelser som var ganske like som jeg og min kone hadde:) FCT var en helt magisk opplevelse som du sier. Vi hadde 7t der og tiden gikk alt for fort. Filk også bruke badet med badekar og Champagne ved badekaret og prøve både frokost menyen og lunch menyen. Helt utrolig kult å bli hentet og kjørt til flyet også.

    LH F var som du sier en stor opplevelse, servicen var helt utrolig. De hadde 4 rødvin ombord og kona lurte på hvilke de anbefalte til hovedretten. Da sa de at vi skulle prøve litt vinsmaking og åpnet alle 4 flaskene så vi kunne smake:) Viktig å ha mange timer i LH F og ICN var perfekt i så måte.

    The Private Room var også helt topp på alle måter. Vi sjekket inn rundt 1700 og flyet vårt gikk 0740 dagen etter. Kona drev og shoppet mens jeg koset meg i TPR. Fkk beskjed om at neste gang sjekker vi inn 48t før avgang av kona:D Et tips er å bestille airside hotell på T3 som vi gjorde, koster ikke så mye og deilig og kunne dusje før neste flytur med SQ F.

    Som du også nevner var Thai F en stor nedtur for oss også, dette gjaldt begge veier. Hadde det ikke vært for F loungen hadde jeg helt klart droppet å fly TG F neste gang med 747.

    Asiana var også helt topp! Eneste var at det var veldig varmt i kabinen og dårlig utvalg av filmer.

    Jeg holder allerede på å sjekke neste F tur neste år. Da er det min eldste sønn som er nestemann:)
     
    Eddie47, DanH and bighc like this.
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg er litt gammeldags @bighc , men jeg syns det blir litt feil å promotere sin egen side i så stor utstrekning som du gjør.
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har personlig ingen problemer med at det linkes til en blogg iblant. Og PCen på jobb laster litt dårlig masse bilder på forumet. :p

    Men angående den koreanske middagen; hvordan spiser du dette? Jeg har lyst å prøve dette selv, men jeg blir så forvirret når det er så mange ulike skåler med alt mulig oppi. Plukker du bare litt her og der hver for seg, eller skal noe blandes sammen med noe annet?

    Fikk du vodka servert med kaviaren? Jeg er utrolig kresen på ren vodka og drikker det egentlig ikke. Mener å huske at Asiana hadde Smirnoff Black, men nå nedgradert til en billig Absolut. Den glir ikke lett ned, for å si det sånn. ;)
     
    Last edited: 06. des 2017
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    @bighc bidrar masse på forumet, selvfølgelige skal han få legge ut en link med kvalitetsstoff innimellom.
     
    Thomas123 and Xflipper like this.
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Bloggprosjektet mitt startet egentlig som en personlig greie for å på bedre måte ha tilgang til kunnskap jeg hadde tillært meg her inne. På den måten slapp jeg å hele tiden lete meg gjennom gamle tråder for å nøste opp i ting jeg lurte på. Det ble også etterhvert en dagbok for større og mindre reiser vi la ut på, for å kunne samle de ting vi kom over på ett sted. Jeg har overhode ingen økonomiske interesser av å «promotere» dette innholdet til brukerne her inne, da majoriteten sitter på adskillig mer og bedre kunnskap enn meg. Så om du tolker det dithen, så har ikke det vært intensjonen, og jeg skal selvfølgelig ikke poste slike lenker igjen.
     
    Darkcho and Insomnia4u like this.
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke på stående for vodkamerket, men det var absolutt innafor. Kan det ha vært Beluga mon tro, som vi også fikk på LH.
     
    kosvines liker dette
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg setter pris på at du poster lenker :)
     
  15. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk rapport. Gir reiselysten på en lik opplevelse en ordentlig kick-start :)


    @bighc - Hvor mange poeng kostet denne herligheten?
     
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    På den ene siden kan man være enig med @RoadKing om at det kan bli for mye av det gode mhp. lenker ++, men i dette tilfellet finner jeg referansene og postene på bloggen ytterst relevante nettopp for oss her på forumet. Keep on!
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    For all del, det er ikke opp til meg å bestemme :), du argumenterer godt, og mange gir uttrykk for at det ikke betyr noe. Så ikke stopp bare på grunn av mitt innlegg.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Vi gjestet inn en kamerat på utgående SQ C billett samme kveld. Helt uten problemer. TPR var no-go :)
     
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Med CT kostet den 95.000 poeng og ca 3500,- kr
     

Del denne siden