Novembertilbud hos Fjordkraft - Tjen 10.000 SAS EuroBonus-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 09. nov 2017.

  1. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bestilte pr. tlf og fikk gjennomført det uten diskusjon, selv om tilbudet har vært benyttet tidligere.
     
  2. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har benyttet meg av 10K tilbudet to ganger tidligere, senest i januar 2016. Jeg tenkte egentlig å sette avtalen på samboeren. Men vi fikk installert automatisk strømmåler i forrige uke med nytt målernr, så da bestilte jeg på mitt navn i dag.

    Er det noen som har fått poengene i løpet av en uke? Det tar kanskje lenger tid før de overtar strømleveransen fra nåværende leverandør.
     
  3. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte torsdag, fikk poengene fredag.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,163
    Bonuspoeng:
    293
    Har lurt på det samme.. og hva de mener med at man må ha fått et tilbud. Kan man gå på nettsiden til noen andre og finne en bedre pris, henvise til den, og så få både lavere pris og eb-poeng?
     
  5. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Her var det mange som har blitt lurt gitt. Har selv forbindelser som jobber i Fjordkraft.

    Den billigste strømavtalen i Fjordkraft er per idag Variabel Online. Den forutsetter avtalegiro og efaktura. Dette er en såkalt variabel strømavtale, hvor eurobonus avtalen er en såkalt spotpris avtale. Om vinteren når temperaturen svinger er det mye mer gunstig med en variabel strømavtale kontra en spotavtale.

    Jeg har et forbruk på ca 1800kw i min leilighet. Da jeg regnet på dette kom jeg frem til at jeg ville tape 1.000-1.200 kr på å bytte til eurobonusavtalen, noe som i samtale med kundeservice på fjordkraft ble bekreftet. Ergo, er 10.000 poeng verdt over 1000kr? neppe.
     
  6. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Tja, det kommer vel også litt ann på forbruk. I min leilighet er strømforbruket rundt 400 kwh/mnd. Leiligheten er godt isolert, og har siden innflytting ikke skrudd på noen ovn noen gang. For min del virker avtalen å komme til å koste meg ca 250-300 kroner mer enn jeg betaler i dag. 10 000 poeng gir meg f.eks en tur-retur Svalbard i plus (med SAS-MC-rabatt) som på noen tilfeldig valgte datoer koster ca 4500-5000 kroner. (Det er kanskje ett av de aller mest gunstige brukstilfellene, men kjøp av business langdistanse gjør også at jeg kommer godt ut av det.) Så jeg vil si det er verdt det.
     
  7. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    1800kw/h per mnd? Jeg har ikke spesielt velisolert leilighet bygget på 50-tallet, bruker 200-400kwh/mnd avhengig av årstid, da blir regnestykket et helt annet, ligger an til å koste under 300kr mer enn min gamle spotprisavtale.
     
  8. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3

    Gikk litt fort i svingene der, ser at jeg har et forbruk på ca 700kwh/mnd nå på høsten. Jeg tror en kan konkludere med at dersom en har et lavt forbruk kan det være eurobonus-avtalen vil være lønnsom, men uansett vil det allitd i lengden nytte seg å bruke de billigste strømavtalene. Variabel Online er den desidert beste avtalen man kan få via fjordkraft.
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste her har vel avtalen i 3 mnd, og deretter bytter man. Da er ikke kosten allverdens ;)
     
    holmen and Anton80 like this.
  10. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke mottatt poengene fra Fjordkraft så ringte dem nå. Kundeveilederen sjekket opp og han sa at jeg ikke ville få bonusen på 10K poeng siden jeg hadde fått det tidligere på samme anleggsadresse. Spurte om jeg kunne sette avtalen på samboeren for å få poengene, det kunne han ikke svare sikkert på, men trodde det ville gå. Han kunne ikke endre avtalen over til samboerens navn, så da avbestilte han avtalen og så legger jeg inn ny bestilling selv.

    Konklusjon: Nytt målernummer på samme anleggsadresse gir ikke rett til oppstartbonusen.
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen fått poeng enda?
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    For variabel pris må strømtilbyder legge på en ekstra pris for å sikre seg. Det er muligens en fyr i Agder et sted som klarer å beregne bedre enn kraftselskapene, men for vanlige folk vil spotpris over tid alltid være billigst.
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Nei!

    Bestillte for snart 3 uker siden, snakket med kundeservice i dag, de sa poengene blir kjørt over på Tirsdager, og at hvis jeg ikke hadde fått de etter neste tirsdag skulle jeg ta kontakt igjen..
     
    Xflipper liker dette
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Har også chat’et med Fjordkraft idag (bestilte 9/11 men ikke fått poeng).
    De svarte at poengene var «sendt» til SAS så de burde vises der snart.
     
  15. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Her tror jeg du selv har blitt lurt... For det første med å bo i et svært dårlig isolert hus/leilighet med et forbruk på 1800 kwh/mnd. Men usikker på regnestykket ditt gitt forbruket stemmer:
    - Variabel strømavtale hos Fjordkraft: 37,90 øre/kwh fra 1/12 --> 682 kr/mnd
    - EuroBonus-avtalen: 42,91 øre/kwh inkl. påslåg (pris idag i Oslo)-->772 kr/mnd+27 kr/mnd = 799 kr/mnd.
    Differansen for ditt forbruk vil være 117 kr/mnd, eller rundt 350 kr for 3 mnd. før du kan si opp avtalen. Så kan man spekulere for alt det er verdt hvor mye spotprisen vil øke de neste tre månedene, men også ikke minst hvor mye ekstra de vil legge på variabel-prisen også for å sikre seg til en viss grad. I fjor vinter lå prisen i perioden desember-februar mellom 37-35 øre/kwh hele perioden (høyest i desember måned. Gitt dette, har jeg vanskelig får å se hvordan man kan komme frem til 1000 - 1200 kr i differanse.
    (med forbehold om regnefeil!)
     
    Xflipper liker dette
  16. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått! :) Fikk overført 14/11.
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk just beskjed om at de ble sendt til SAS i dag så burde være på konto snart håper jeg. 3 gang jeg får av fjordkraft :rolleyes:
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Da var mine 10k kommet :)
     
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    +1
     

Del denne siden