Ny hjemmeside? Litt problemer (Nye sas.no - samletråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 15. mars 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Første bud hos kundeservice burde vel være å si "beklager, det skal jeg ta videre" hvis man ikke kan løse problemet, ikke å bli litt indignert på kunden?
     
    Petter B-C liker dette
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Midlertidig løsning til SAS er nå å linke tilbake til classic.sas.no, med unnskyldning om uvanlig lang ventetid på å nå kundeservice.
    upload_2017-7-10_10-47-54.png

    "Vi har akkurat i dag lært om noe som heter kvalitetssikring, så inntil det er implementert anbefaler vi deg å bruke den gamle siden som faktisk fungerer" burde det heller stått.
     
    ElinPelin, Scandipendler and RescueMe like this.
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Følgende e-post med overskriften "SAS svarer på tilbakemelding fra kunder om vår nye hjemmeside" tikket inn hos meg i dag:

    Capture.JPG

    Jeg likte spesielt "Tilbakemeldingene vi har fått er imidlertid at reisende har problemer med å navigere på den nye nettsiden og å gjennomføre sine bestillinger". Jaha, dere klarte ikke å finne ut av det selv?
     
    Misterix liker dette
  4. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har bestilt en del billetter, både vanlig og bonus, etter at de nye sidene kom. Ikke opplevd noen problemer.

    Lett å finne flygninger, lette å legge inn detaljer, enkelt å betale.
     
  5. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Andre som sliter med å velge sete? Setekartet laster aldri inn
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Testet via classic.sas.no ?
     
  7. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Den nye corporate-siden til SAS ser i hvert fall bra ut synes jeg. Oppsettet er helt likt Berg-Hansen for de som kjenner det. Håper at siden kan brukes til å booke mer avanserte routinger enn på den vanlige SAS-siden
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ser de lokker med betaling med faktura, men kan man bruke kredittkort?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte i dag at jeg skulle gjøre som andre her på forumet, bruke surt ervervede poeng på å kjøpe en billett innenriks som ellers koster en og en halv arm.
    Så, jeg logget meg på mens jeg funderte på om jeg nå kom til å få t/r OSL - EVE for prisen av GO (10.000) ettersom jeg har dette nye kortet.

    Stor var min forbauselse da jeg etter en halv time med omdirigering til den gamle siden fikk opp disse prisene i poeng. Differensiering i forhold til tid og etterspørsel (GO varierer fra 10500 (hvor kommer de 500 fra?) til 15500), det er vel en ny fordel de introduserer.

    Men jeg må si det er valuta for pengene, når jeg kan få en Plus Flex for "bare" 55000. Det er jo rene røverkjøpet mot 80000 for en Plus interkontinental hvor det inngår bedre seter, mer og bedre mat, fri flyt av drikke og underholdning, til og med en mer spennende destinasjon :)

    upload_2017-7-27_9-43-46.png

    Kjære SAS, dette er ikke morsomt lenger. Det er ikke engang tragikomisk, det er rett og slett trist.
    Når man ser på hvor lenge dette har stått på, hvordan er det mulig at en forretningsvirksomhet i milliardklassen, med verden som sitt marked, i hovedsaklig eid av 3 nasjoner, kan makte å leve med et slikt makkverk av en web butikk i 2017?
     
    Eddie47, Edin, NoLimit and 1 other person like this.
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    @RoadKing Hva er det egentlig du prøver å gjøre?
    Booke Cash & Points rate eller bestille vanlige EuroBonus billetter til "beste pris"?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er i bunn og grunn enig med deg, men det er ikke noe problem å bestille bonusbillett på sas.no med Mastercard-rabatt?

    Screen Shot 2017-07-27 at 10.37.31.png
     
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Er det jeg også mener...

    Har de siste par dagene booket tre forskjellige EB-reiser i Norge med den nye MasterCard-rabatten både for meg selv og familie.

    OSL-TOS TRD-OSL
    OSL-EVE TRD-OSL
    OSL-ALF-OSL

    Alle tre gikk helt greit i den nye siden, skal innrømme at designet ikke er helt bra, men vil kanskje anbefale @RoadKing å slette browser cache & cookies. Kan virke som at det er noe gruff der.
     
  13. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha tilvent meg grensesnittet, så synes jeg at de nye sidene fungerer bra, nå. Tror jeg kan si at jeg faktisk liker dem, og venter med spenning på om de klarer å få alle funksjonene på plass. En del irriterende smårusk er det jo, innlogging og tasting av passord i hytt og pine; det burde holde med en gang, og sidene burde huske innloggingen. Mastercard Premium-rabattene ved bestilling av bonusreiser er ikke særlig iøyenfallende, men igjen; fungerer bra når man først har funnet ut av det.

    Tror nok det blir veldig bra etterhvert. Men at det kan være et problem for SAS at grensesnittet er såpass annerledes enn mange andre selskapers, og at det tar tid å få oversikt, det tror jeg nok. Den delikate fargepaletten er også med på å gjøre siden mindre brukervennlig, dessverre. Det er mye mørkeblått og litt mindre mørkeblått. Lekkert, men det gjør det utvilsomt verre å orientere seg.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver rett og slett å bestille en bonusbillett for OSL - EVE, og skulle det fungere med MC bonusen, så er jo det, ja nettopp en bonus.
    Men, jeg gjør nok noe feil med dette "intuitive" grensesnittet :D
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja, må se om jeg finner denne.
     
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte i dag gå tilbake til Classic sidene for å bestille sete for oppgradert segment. Ny hjemmeside reagerte ikke på noe jeg klikket på.
     
  17. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    J#%€£ møkk!
    Jeg fikk det til såvidt i går, men det var rett før pc'en ble kastet ut vinduet :mad:

    image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     
    SAJblue and Upsaker like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
  19. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
     
  20. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som har problemer med SAS sine nettsider de siste dagene?
    Jeg har endel turer liggende inne, og hadde håpet det gikk an å se / justere litt på setevalg.
    Men hver gang jeg prøver å åpne en av turene så kommer jeg bare til en side som ser slik ut... har prøvd flere nettlesere

    Capture.JPG
     

Del denne siden