Hvorfor kan ikke SAS bare resette for alle? Så slipper de å bruke tid på oss som sender mail fordi vi følger med på poengene vårt..
Fra SAS-chatten i dag: Jag för en refresh på ditt konto så ska du kunna se detta om ungefär 10minuter. OK. Hvorfor gjør dere ikke bare dette for alle, for det virker som alle jeg kjenner har dette problemet, og det blir i orden når dere kjører "refresh" Det är inte alla som har fått detta problem. Men jag ska ha detta vidare till ansvarig avdelning. Ber om ursäkt för detta. Flott - for det gjelder tilsynelatende mange Ja absolut!
Har noen klart å bestille bonusbill. med den nye hjemmesiden? Den gamle siden kunne man bla mellom dagene når søket var ferdig. Nå får får jeg bare: Vi er ikke i stand til å finne anbefalinger i henhold til ditt søk. Vennligst korriger og forsøk igjen. (66002 [17600]) Ingen flyvninger eller seter tilgjengelig på denne datoen. Velg en annen dato. (7190 - 9913)
Eg bestilte bonusbillett i forgårs, det gjekk bra, men eg fekk feilmld du siterar når eg søkte på dagar utan ledige billettar. Fekk også feil når eg straks etter søkte på dagar der eg visste der var ledig. Måtte starte på nytt for å finne på dagar med ledige billettar.
Lurer på om SAS vet hvor mange kunder de mister på grunn av dårlige nye nettsider. Har overhørt 3 kollegaer den siste uken, som ender opp med å velge Norwegian i stedet for SAS på grunn av brukervennlighet og feilmeldinger på nye sas.no
For min del har jeg avbestillt de tre turene jeg hadde booket med SAS i nærmeste fremtid, jeg må bare ha en time-out fra det selskapet! Ikke får jeg administrert reisene fra de elendige hjemmesidene, men passordopplegget har blitt et mareritt, chat'en fungerer ikke id et hele tatt og etter et kvarters venting i telefonen nå, opplevde jeg en svenske som kjeftet meg opp fordi jeg klaget på hjemmesidene. Fyren må ha hatt en spesielt dårlig dag. Men SAS er ikke de eneste som tar opp telefonsamtaler, er det noen mulighet til å legge ut lydfiler på forumet?
Jeg flyr bare akkurat det jeg må for å sikre gullkortet, ellers flyr jeg med Norwegian, så en dag på jobb i Oslo så flyr jeg typisk med Norwegian opp, også flyr jeg SAS hjem. Da jeg kan bruke loungen til frokost, og lunch etter møtet i Oslo før jeg flyr hjem. Etter all den kuttinga i SAS programmet og det tynne tilbudet de gir i loungen i forhold til mat, så lurer jeg på om jeg skal ditche Gullkortet, og kun bruke Eurobonus som en platform for å opptjene poeng uten å fly, og kun bruke poengene på ferier til Asia. Kommer Norwegian opp med lounge på Gardermoen, så er det over og ut for SAS sin del i hverfall
PRoblemer igjen. Skulle bestille sete og ingenting på mine reiser fungerte. Heldigvis fikk jeg rask hjep på hotline... dårlig gjort...
Well, I have used a lot of energy to persuade people who have left to use classic.sas.no to get access to the old system. I have sent numerous feedback messages to SAS - no reaction. I did not expect to be called up but I would have expected some changes by now.. It is quite rare nowadays to see so many user interface mistakes being made for the PC browser version - and it almost never happens in Scandinavian or English cultures. Franch and Germany is a little different. But still they do it better than SAS. There are a number of books in good user interfaces out there. Norway has many consultants and research organizations working with this,. Have you noticed how the button you have to press to get to the next page keep changing place on the screen, how e.g. the company code clears the screen - just to enter 7 letters - instead of having an input field, thus taking away your focus - wondering what happened? Or how you cannot copy pase CC numbers but have to write it digit by digit. There are a ton of other problems - like no longer being able to download ics appointments for your calender. The upshot of it is that it works less efficient than almost any ompetitor out there - even Aeroflot. And their worst competitor here in Norway has a simple page that works well. Now many of the comments here are related to eurobonus. My comments are mainly directed at being a "power user" ordering many tickets and not being fond of using a mouse (which you HAVE to making it unusable for blind people). My guess (HOPE really) is that they know they have goofed. But the whole design is not fixable. It has to be scrapped, and it apparently came as a surprise for them. Again I think (hope) they have little indians sitting coding for them like crazy to get a new site up and running. Until then I run the classic version.
Er det noen som har funnet ut hvordan man kan velge/endre sete på en eksisterende booking? Jeg har ikke funnet noen fornuftig måte å gjøre det på. Ender alltid opp med å gå inn på bookingen via classic. Er det bare jeg som er dårlig til å lete?
På noen av bookingene mine kan jeg trykke på setenummer og får da valgt (nytt) sete om jeg vil, men dette ser for meg bare ut til å fungere på bookinger jeg har gjort direkte på sas.no Slik var det ikke tidligere og det er enda en irriterende ting med de nye sidene.
Det er de billigste alternativene som dukker opp i oversikten når man skal velge flygning. Klikk på "Plus Saver", evt. "Business Saver", og huk deretter av i boksen "Få refusjon og endring inkludert for" som dukker opp under oversikten over hva billettprisen inkluderer.
En viktig forskjell fra tidligere er at man nå ikke kan velge seter før reisen er billettert. Dvs bestiller man via byrå kan det ta 1-2 dager før setereservasjon er tilgjengelig.
Skjønner. Mine jobbreiser bookes med egencia og da har jeg behov for å velge sete osv i etterkant. Det fungerer ikke på de nye sidene. Merkelig at de plutselig skal begynne å skille på hvordan billetten er kjøpt. Det er vel en ikke ubetydelig andel av de som reiser innenriks i Norge som booker med egencia og andre. Dvs jobbreisende...