Ny hjemmeside? Litt problemer (Nye sas.no - samletråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 15. mars 2017.

  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Og det fikset problemet? Eller tok avsender feil?
     
  2. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Oi, ble noe borte her. Ja det fungerte etter han resatte :)
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,860
    Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor kan ikke SAS bare resette for alle? Så slipper de å bruke tid på oss som sender mail fordi vi følger med på poengene vårt..
     
    Larsmarius liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,308
    Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt spørsmål, men det spørs om det er en grunn til at de ikke gjør det.
     
  5. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Fra SAS-chatten i dag:

    Jag för en refresh på ditt konto så ska du kunna se detta om ungefär 10minuter.
    OK.
    Hvorfor gjør dere ikke bare dette for alle, for det virker som alle jeg kjenner har dette problemet, og det blir i orden når dere kjører "refresh"

    Det är inte alla som har fått detta problem. Men jag ska ha detta vidare till ansvarig avdelning. Ber om ursäkt för detta.
    Flott - for det gjelder tilsynelatende mange :)
    Ja absolut!
     
    Larsmarius and Scandipendler like this.
  6. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen klart å bestille bonusbill. med den nye hjemmesiden? Den gamle siden kunne man bla mellom dagene når søket var ferdig. Nå får får jeg bare:
    • Vi er ikke i stand til å finne anbefalinger i henhold til ditt søk. Vennligst korriger og forsøk igjen. (66002 [17600])
    • Ingen flyvninger eller seter tilgjengelig på denne datoen. Velg en annen dato. (7190 - 9913)
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,440
    Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg bestilte bonusbillett i forgårs, det gjekk bra, men eg fekk feilmld du siterar når eg søkte på dagar utan ledige billettar. Fekk også feil når eg straks etter søkte på dagar der eg visste der var ledig. Måtte starte på nytt for å finne på dagar med ledige billettar.
     
    FlyerOslo liker dette
  8. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Lurer på om SAS vet hvor mange kunder de mister på grunn av dårlige nye nettsider.

    Har overhørt 3 kollegaer den siste uken, som ender opp med å velge Norwegian i stedet for SAS på grunn av brukervennlighet og feilmeldinger på nye sas.no
     
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    For min del har jeg avbestillt de tre turene jeg hadde booket med SAS i nærmeste fremtid, jeg må bare ha en time-out fra det selskapet! Ikke får jeg administrert reisene fra de elendige hjemmesidene, men passordopplegget har blitt et mareritt, chat'en fungerer ikke id et hele tatt og etter et kvarters venting i telefonen nå, opplevde jeg en svenske som kjeftet meg opp fordi jeg klaget på hjemmesidene. Fyren må ha hatt en spesielt dårlig dag. Men SAS er ikke de eneste som tar opp telefonsamtaler, er det noen mulighet til å legge ut lydfiler på forumet?
     
    Scandipendler and Xflipper like this.
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,316
    Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Clyp er lydfilers svar på Imgur.
     
    Xflipper liker dette
  11. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg flyr bare akkurat det jeg må for å sikre gullkortet, ellers flyr jeg med Norwegian, så en dag på jobb i Oslo så flyr jeg typisk med Norwegian opp, også flyr jeg SAS hjem. Da jeg kan bruke loungen til frokost, og lunch etter møtet i Oslo før jeg flyr hjem. Etter all den kuttinga i SAS programmet og det tynne tilbudet de gir i loungen i forhold til mat, så lurer jeg på om jeg skal ditche Gullkortet, og kun bruke Eurobonus som en platform for å opptjene poeng uten å fly, og kun bruke poengene på ferier til Asia. Kommer Norwegian opp med lounge på Gardermoen, så er det over og ut for SAS sin del i hverfall :)
     
    kepiblanc liker dette
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,111
    Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    PRoblemer igjen. Skulle bestille sete og ingenting på mine reiser fungerte. Heldigvis fikk jeg rask hjep på hotline... dårlig gjort...
     
  13. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvordan man bestiller (full) pluss fra de nye sidene (ikke pluss saver)?
     
  14. bkahler

    bkahler Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Well, I have used a lot of energy to persuade people who have left to use classic.sas.no to get access to the old system. I have sent numerous feedback messages to SAS - no reaction. I did not expect to be called up but I would have expected some changes by now..

    It is quite rare nowadays to see so many user interface mistakes being made for the PC browser version - and it almost never happens in Scandinavian or English cultures. Franch and Germany is a little different. But still they do it better than SAS.

    There are a number of books in good user interfaces out there. Norway has many consultants and research organizations working with this,. Have you noticed how the button you have to press to get to the next page keep changing place on the screen, how e.g. the company code clears the screen - just to enter 7 letters - instead of having an input field, thus taking away your focus - wondering what happened? Or how you cannot copy pase CC numbers but have to write it digit by digit. There are a ton of other problems - like no longer being able to download ics appointments for your calender.

    The upshot of it is that it works less efficient than almost any ompetitor out there - even Aeroflot. And their worst competitor here in Norway has a simple page that works well.

    Now many of the comments here are related to eurobonus. My comments are mainly directed at being a "power user" ordering many tickets and not being fond of using a mouse (which you HAVE to making it unusable for blind people).

    My guess (HOPE really) is that they know they have goofed. But the whole design is not fixable. It has to be scrapped, and it apparently came as a surprise for them. Again I think (hope) they have little indians sitting coding for them like crazy to get a new site up and running.

    Until then I run the classic version.
     
    Travellingalf and vegardg like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Same here, but then you still get routed back to the new version for a lot of tasks.
     
  16. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    549
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har funnet ut hvordan man kan velge/endre sete på en eksisterende booking? Jeg har ikke funnet noen fornuftig måte å gjøre det på. Ender alltid opp med å gå inn på bookingen via classic.

    Er det bare jeg som er dårlig til å lete? :confused:
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    På noen av bookingene mine kan jeg trykke på setenummer og får da valgt (nytt) sete om jeg vil, men dette ser for meg bare ut til å fungere på bookinger jeg har gjort direkte på sas.no
    Slik var det ikke tidligere og det er enda en irriterende ting med de nye sidene.

    Skjermbilde 2017-05-26 kl. 00.37.57.png
     
  18. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Det er de billigste alternativene som dukker opp i oversikten når man skal velge flygning. Klikk på "Plus Saver", evt. "Business Saver", og huk deretter av i boksen "Få refusjon og endring inkludert for" som dukker opp under oversikten over hva billettprisen inkluderer.
     
    nonstop liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    En viktig forskjell fra tidligere er at man nå ikke kan velge seter før reisen er billettert.
    Dvs bestiller man via byrå kan det ta 1-2 dager før setereservasjon er tilgjengelig.
     
  20. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    549
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner. Mine jobbreiser bookes med egencia og da har jeg behov for å velge sete osv i etterkant. Det fungerer ikke på de nye sidene.
    Merkelig at de plutselig skal begynne å skille på hvordan billetten er kjøpt. Det er vel en ikke ubetydelig andel av de som reiser innenriks i Norge som booker med egencia og andre. Dvs jobbreisende...
     

Del denne siden