Live fra SK810 mellom LHR og OSL, midtveis over Nordsjøen.
Ser rett inn til galley, ovnene er skrudd på, og forventningene stiger
God lukt brer seg når dørene til ovnene åpnes, men fikk ikke menykort denne gangen, og vet ikke hva som er i vente.
Heidseck champagne er i glasset, og det behøves snart påfyll siden de tok en komplett drikkerunde blant "alle" 8 I business før de startet servering av mat. Veldig bra konsept. Vel og merke hvis de kommer umiddelbart med med mer drikke når maten er delt ut.
EDIT: De gjorde de. Veldig raust. Ikke helt BA, men ikke langt unna. Crew dame med oppbrettede armer og masse tattis på begge armer. Ikke helt sikker på om uniformen var etter reglementet, men plager absolutt ikke meg. Tvert imot. Hun skjenket tett med champis-flasken, og åpnet flaske 2 når jeg og 1 annen passasjer var litt tørste. Knall service fra henne + hennes mer reglementert kledde kvinnelige, enda yngre kollega i business. Radikalt (for SAS): de stengte aldri gardinen, men tok tett jevnlige runder blant oss 8 i business.
Men varmretten var en *stor* oppgradering fra flight i motsatt retning:: braised beef I en adobo saus, course mashed potatoes og friske, crunchy haricots.
Den litt rare lange tuben er (veldig raust med) smør. Og de hørtes litt stolte ut av å servere ikke bare rundstykker men "surdeigsbrød slik vi har på long haul"
Samt litt ost. En krydret brie, som jeg selv likte veldig. Selv om jeg tenker at et tryggere valg av SAS for mange kunder ville vært en mer standard bri. I tillegg en fast hvit ost med overraskende mye smak. Tommel opp!
Kaken var altfor søt - og litt som det verste av engelske kaker. Jeg elsker landet, men kakene deres er 80% sukker alltid. Ikke min ide av en god kake.
Men alt i alt veldig bra servert av SAS i business idag - og dermed er erfaringen veldig splittet: temmelig ubehjelpelig på OSL-LHR den andre dagen (2 oktober) etter de innførte business class, og veldig bra alt i alt på returfly på samme strekning.
Kan absolutt spille inn at det var middagstid (2030 avgang) på returen og tidlig ettermiddag (1500) på utreisen, og hvis det er slik de legger opp serveringen er det jo helt greit, men da gjør SAS lurt i å publisere timings for måltider slik mange andre flyselskap gjør.
View attachment 165628
Vis alt...