Ny SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. Fersk1

Fersk1 Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som vet om de fortsatt tester ut det nye businessproduktet (minus åpent midtsete) på pluspassasjerer på enkelte flyvninger?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært snakk om at de kjører enkelte CPH avganger med ny, full service nedover mot sør-Europa.

Men ikke noe som er annonsert i forkant, med mindre man kjenner insiders i sas.

Fersk1 liker dette
  3. Fersk1

Fersk1 Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Nettopp. Da blir det nok ikke noen sjanse for at vi får teste nytt produkt mellom Oslo og Athen.
    Jeg ser for øvrig at de heller ikke ennå har lagt ut businessbonusbilletter. Mulig de holder på å avklare hvor mye de skal legge ut og hvordan man skal gjøre det i forhold til MC premium.

4. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,491
    Bonuspoeng:
    113
    Fra slutten av februar er det lagt ut massevis med bonusbilletter, stort sett med to billetter og fremdeles gammel poengpris. Fly premium fungerer som vanlig:

upload_2025-5-1_15-54-33.png

upload_2025-5-1_15-55-44.png

Are, freddyen, Rapolo and 4 others like this.
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Salg for penger starter jo 6. Mai. Ikke umulig at bonusbillettene også blir lagt ut da

6. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg søker på ALC i november, er fleksibel på datoer.

Der er mye bonusbilletter tilgjengelig hos SAS men ingen i Plus eller Business dukker opp. Normalt har det pleid å være en god del Plus tilgjengelig på den ruten.

7. Fersk1

Fersk1 Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    My bad. Innbilte meg at det var fra og med 1. mai.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    De har sperret for salg av bonusbilletter i plus fram til det ligger businessbilletter ute til ny pris. Med noen unntak som man kan se av posten til @themichael litt lenge ropp

9. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Fra og med i dag står det "business" og ikke "plus" på europarutene etter 1.oktober ser jeg så det stemmer nok. Lite tilgjengelighet på bonusreiser på biz ennå men vi får håpe det går seg til.

business.JPG

EndreD and freddyen like this.
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bange anelser.
    Business har redusert tilgjengelighet i utgangspunktet, sammenlignet med Plus, som kunne skalere opp eller ned basert på etterspørsel.
    Jeg forstår at Business aldri vil være mer enn 6 rader á 2 eller 4 seter, basert på konfigurasjon.
    Det betyr at antall bonusbilletter må økes i forhold til revenue, for at vi skal oppleve samme tilgjengelighet som før.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor har du dette fra? Gardina kan vel flyttes på? Forresten er det 4 eller 4 seter. Man får ikke ledig sete ved siden av seg når det er 2+2 :(

RoadKing liker dette
  12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    De tar seg iallefall betalt, har en rute og datoer jeg har fulgt med på OSL-CPH-MAD.

De siste dagene har Plus Pro kostet 13k for 2 personer, i dag koster samme i Business Flex 22k

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Den er jeg ikke med på.
    Det er ingenting som hindrer SAS i å ha en dynamisk business slik som de har hatt for Plus. Den eneste forskjellen er at de med Biz ikke kan selge midtsetet.
    Du kommer nok til å se både 2 rader, 4 rader, 8 rader og what not med biz rader på en og samme flygning til forskjellige tider. Helt styrt av etterspørsel.

Staralliance liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som serveringen om bord har fått Michelinstjerne :p

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Så på en jeg har booket LPA - OSL. Biz Flex nå 5.990,-. Da den var Plus Pro betalte jeg 4.518,-

Billetten står fortsatt som Plus Pro i appen.

Jorge liker dette
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    113

https://eurobonusguiden.no/2025/04/slik-blir-sas-business-innenfor-europa/

Last edited: 07. mai 2025
    SAJblue liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg dobbeltsjekket at det med at CRJ har 2+2 i business ikke hadde endret deg siden igår sjekket jeg også en avgang med A320. Der var det 9 rader. Dette var riktignok på OSL-ARN der det er tøysebusiness uten noe særlig servering, men nå med ledig midtsete.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden.
    De vil da kanskje ikke fly med 1/3 tomt fly (hele kabinen biz med garantert ledig midtsete) av hensyn til faktisk etterspørsel på strekningen. Det er jo rimelig. Dessuten vil en begrensning på tilgjengelighet også gjøre produktet mer attraktivt tenker jeg.

19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kanskje vanskelig og opprettholde ett godt nivå av service om man kjører mer enn 6 rader? Spesielt på kortere ruter.

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir det nok ikke lettere og komme seg med SAS award long haul om det fortsatt er slik at man må ha samme serviceklasse på alle legs..

freddyen liker dette

Del denne siden