NY tur med SAS Plus eller Norwegian Premium??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av agrims, 06. sept 2015.

  1. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Norwegian driver med sosial dumping og SAS har sløset med skattepenger opp igjennom åra. Forferdelige flyselskap vi har i dette landet.
     
    RoadKing and Kjakan like this.
  2. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Tja.. velger du SAS kan du jo alltids bruke (relativt sett) litt mer penger og håpe at en OT- oppgradering til C går gjennom! :)
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Sett vekk fra dette med politiske anliggende, som også av og til er ganske hyklersk (Tenk gjerne gjennom din boikott av DU neste gang du setter deg inn på en maskin fra QR) så er DU å foretrekke any day. Spesielt hvis du ikke flyr så ofte. Bor du i Oslo slipper du ogå å ta hele dagen fri når man skal ut på tur. Betaler du med bank norwegian kortet(som er gratis) får du også 5% cashpoints. 5% av 8000 er 400 kroner, noe som sannsynligvis gir deg en enveisreise i Norge, og for de som ikke flyr så ofte vil jeg påstå at Norwegian Reward er å foretrekke fremfor Eurobonus.

    Så ja, jeg hadde velgt DU og det med veldig god samvittighet.
     
    Kjakan liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Og SAS har flyttet større deler av callsenter til baltikum (finner sikkert kontraktsansatte der også) og alt av IT til indiske selskaper (sosial dumping?) så noen får unngå å ringe callsenter eller bruke sas.no også ;)
     
    GinTonic liker dette
  6. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Og andre norsk firmaer ?? Statoil som outsourcer mer og mer. Rederier som frakter ting som biler og olje som vi forbruker. Utrolig hvor viktig det er for folk å være politisk korrekt når det gjelder en blikkboks i lufta.
     
    pudderjeger liker dette
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Med SAS får du 8.000 EB-poeng. 80% av t/r innenlands, med mye bedre tilgjengelighet enn 399-billetter hos Norwegian.

    8000 EB-poeng er uten tvil verdt mer enn 400 kroner.
     
    OttoL liker dette
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om man ikke reiser mye med SAS så er 80% av en tur tilnærmet 0 kroner, det er mer nærliggende å si man har en enveistur. Fordelen med DY er at rabatten kan brukes hvorsomhelst og nårsomhelst uavhengig av beløpet man har på konto.
     
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jo f.eks. opprette et Diners/MC, med gratis årsavgift første året, så har du en t/r.

    Litt på siden: Man må ikke fly mye for å få mange EB-poeng.
     
  10. jectson

    jectson Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde lett valgt SAS og satset på en billig OT evt. oppgradering til Business for poeng.

    Norwegian har riktignok digge fly, men det er jo kjipt å potensielt kunne bli sittende ett par dager ekstra i NYC i påvente av "erstatningsfly". Som nevnt av andre her så er det hyggelig å fly med skandinavisk crew som du vet har en allright arbeidsavtale/lønn.

    God tur uansett hva du bestemmer deg for! :)
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Nå skal ikke jeg gjøre dette til en debatt om smak og behag, men selv får jeg veldig lite ut av første dagen hvis jeg ankommer på formiddagen. Bedre å komme sent, rask gjennom immigration og hive seg i seng for en god natt søvn.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [mod]
    Hold dere til topic. Har ryddet litt her nå.

    Kall' spurte om hva dere ville ha valgt. Da er det helt ok å ta opp at man ville valgt det ene pga ansattepolitikken til den andre. Eller at man ikke vil tillegge dette noe vekt.

    Politiske diskusjoner om arbeidsforholdene i flybransjen kan taes på Flyprat eller Pprune. :)

    Og vær snille med hverandre, ja.
    [/mod]
     
    Baldrick, SASDC8, agrims and 2 others like this.
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du helt rett i :) Mente ikke at det er bedre, men Ola og Kari synes nok at det er mye greiere å trekke 400 kroner fra neste tur til ALC enn å bruke poeng for å besøke poden som studerer i Trondheim eller noe slik (Generaliserer veldig, og baserer kun utsagnet på ett datapunkt)

    Derfor mente jeg at hvis man ikke flyr så veldig mye er det lettere å styre på med Norwegian Reward enn eurobonus. At DU i Premium Economy er bedre enn Sas Plus er jeg fortsatt fast bestemt på.
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [mod]
    UPDATE: klarte visstnok å glemme å slette et innlegg, som fikk diskusjonen i gang igjen.

    Men altså - vi diskuterer hva dere ville fløyet med. Dette er IKKE en tråd for diskusjoner om arbeidsrett og finansieringsløsninger for flyselskap.

    Kos dere heller med fotballkampen. Vi leder 1-0 over Kroatia. :)

    [/mod]
     
    Baldrick and Kjakan like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå leder vi 2-0! Tror faktisk jeg må jekke meg ei pils! ;)

    Edit: Beklager OT, men blir i så godt humør av hvordan Norge spiller nå!
     
    Last edited: 06. sept 2015
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ville valgt Norwegian any day. Kjøp Premium Flex begge veier som gir deg 20% cashpoints. Pris 9 897 NOK som gir 1980 cashpoints, altså 7917 reelt.
    Og hvis man får ytterligere 5% fra Norwegian kortet har du faktisk nesten nok til en ny T/R New York.
    Jeg skjønner ikke at man får tre gratis drinker og 8000 poeng skal bety mer enn denne besparelsen på flere tusen kroner.
     
  17. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Man får vel ikke 5% cashpoints i tillegg. Man får 5% cashpoints på lowfare billett HVIS man bruker Norwegian kortet. Hvis man f.eks krediterer til Miles+Bonus husk at man kan få 200% miles med alle SAS plus klasser.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har du samme holdning når du velger bank? Når du handler importerte varer?

    Norske skip ble outsourca fra 70 tallet. Finnes knapt norske sjømenn i dag.
    IT industrien har i sterkt tempo blitt utflagga til India og østblokken det siste 10 året.
    Når så du sist en norsk lastebilsjåfør?
    For å nevne noen...
    Gi meg en god grunn til at mannskap på fly skal være noe spesielt?

    At det er en helt vanvittig utvikling at vi outsourcer alle arbeidsplasser vi kan i dette landet kan vi enes om. Men å særbehandle piloter og kabinpersonale? Nix.
     
    pudderjeger, Flyer91 and Kjakan like this.
  19. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Feil, du må trekke fra skatter og avgifter ;)
     
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    For meg blir det SAS.. Godt med poeng og alle fordeler et allianseselskap gir er verdt det for MEG!
     
    SASDC8 liker dette

Del denne siden