Vil dette si at billetter i bookingklasse (i) er å regne som flex med tilhørende fordeler hos Widerøe?
Dersom man flyr BGO-ZRH med Edelweiss og har gullkort hos SAS, har man da tilgang til Bergen Lounge? Gullkortet hos SAS er jo per def et *A-gullkort, men stusser litt på formuleringen på sidene hos avinor: https://avinor.no/en/airport/bergen-airport/plan-your-trip/bergen-lounge/ Edelweiss – travellers on business class, or passengers travelling in Economy but holding following cards, are entitled for Lounge access: HON Circle Card Miles and More, SENATOR Card Miles and More, UNITED Star Alliance GOLD, AIR CANADA Star Alliance GOLD. (NB: Only in combination with a same-day departing flight operated by Edelweiss) Både United og Air Canada er vel medlem av *A, så de skiller på hvordan man har ervervet kortet?
Ikke mye nytt å melde fra loungen utenom at det faktisk er folk her nå. Håper de klarer å drifte den videre, nydelig å kunne sette seg her istedenfor på O’Learys. Utsikten er litt preget av regnværet i dag, men ellers ingenting å klage på.
Litt på kanten, men prøver. Er det noen som har forsøkt å besøke denne med ren WF innlandsbillett? Kommer man isåfall ut igjen uten problem?
Må si jeg liker denne loungen meget godt. Stille og rolig, og god utvalg i bra-kvalitet mat og drikke. Bruker US Amex Plat for å komme inn når det trengs.
Har ikke tro på at den loungen kommer til å vare lenge hvis SAS ikke kjøper tilgang for sine passasjerer. Kundegrunnlaget er dessverre for lite til den standarden det er lagt opp til. Leiekostnadene er sikkert lave i en startperiode ….
Det har du nok dessverre rett i. SAS klarer jo ikke å åpne bollebua på BGO en gang så holder ikke pusten....
Du må gjennom enveis-porter til utenlands avd for å komme dit. Og jeg vet ikke dette sikkert, men siden du da også har tilgang til taxfree butikken mv, kan du være temmelig sikker på at du ikke kommer deg tilbake til innlandsterminalen uten å gå gjennom toll og hele kjøret som bringer deg utenfor airside sonen igjen. Derfra kan du muligens gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt, hvis ikke billetten din er "stemplet" som brukt allerede. Tro meg, den loungen er ikke verdt det. Hvis det overhodet går an
At man må ut gjennom toll og gjennom sikkerhetskontroll på ny er jeg klar over, så den saken er grei. Var mest om man kommer inn i loungen men en innlandsbillett. Om det f.eks. er manuell sjekk av billett kommer man jo neppe inn. For å trekke en sammenligning er det jo mulig å komme inn i gullstuen på OSL med innlandsbillett. Ikke verdt det der heller, men om man har litt for god tid er det mye rart man kan finne på.
Det er manuell sjekk i døren. Og "bip" av QR koden. Men det betyr ikke at det nødvendigvis ikke går, når du er villig til å ta hele runden ut av flyplassen etterpå Vilkårene skriver ikke noe spesielt om at flighten må være internasjonal. Men det ligger jo litt i kortene, siden man er på utenlands-siden av BGO.
Da er disse maskinene annerledes innstilt enn SAS sine på OSL. Der har jeg «i rent forskningsøyemed til glede for InsideFlyer sine medlemmer» vært i Gullstua etter at jeg ankom innenriks med OSL som endelig destinasjon (ankomstlounge for diamant). Det var imidlertid før Covid, har ikke hatt en lignende anledning senere.
Dette har jeg også gjort med hell flere ganger ..men her er det jo SAS. Mens Bergen Lounge er jo driftet av 3.part
Er gjeste-reglene samme som ved vanlige lounger her? Har *A og skal fly LH med en bekjent som ikke har status. Kan han gjestes inn?
Så noe aktivitet her, og benytter sjansen til å spore av litt: Noen som har hørt noen updates i det siste om innenlandsloungen (SAS) på BGO? Det siste jeg hørte var at denne skulle åpne i oktober, det er jo ikke lenge til.
Eg har gjestet inn statsløse på samme flygning med SAS Gull på en Widerøe flygning Då var det en gjest, eller inntil 4 familie medlemmer