God morgen fra Bangkok Her er dagen akkurat startet og solen er på vei opp i øst. Temperatur er i skrivende 20°C, perfekt for en nordboer, men har faktisk aldri opplevd en kuldeperiode med slike temperaturer over så lang periode her i by’n. Straks kaffe ute på balkongen, deretter settes kursen ut på lett trim. Frokost får bli ute på en foodcourt. Ha en glitrende flott onsdag
God morgen fra Kuching! Etter å ha sett på orangutanger i Semenggoh Wildlife Centre i går, går turen i dag til Bako nasjonalpark. Satser på minst mulig regn og at vi ser flest mulig dyr. Orangutangene i går var i alle fall veldig spennende og spesielt å være så nært de. Ha en strålende dag!
God morgen fra MBT. I ettermiddag blir det en tur til Dublin, årets andre tur innom kontoret. Reisen går med BA via LHR, droppet LH for å se hvordan det funker med ekstra TP’s hos BA(tviler nemlig på at EDB’en er på merke). 85 minutter på LHR med terminalbytte tilsier vel lite eller ingen loungetid
Flydag er flydag! Siste flytur var for 27.09, to måneder er for lenge, selv for en en som har sluttet å fly. Det store dilemmaet i dag er om jeg skal velge Panoramaloungen eller den i etasjen over på FRA?
God morgen fra Trondheim. Dette må vel være noe av den beste verdien for poeng: vi booket SAS business Bangkok-Oslo for 30k poeng hver. Vi fikk så muligheten til å endre på flightene og fikk opp flere alternativer, inkludert Singapore Airlines. Valget var enkelt, særlig siden flytidene også passet oss bedre. Resultatet av to flighter med Singapore Airlines var dette: Må vel sies å være god avkastning på en opprinnelig kostnad på 30k eurobonuspoeng. Ha en lønnsom onsdag!
God morgen fra et alternativt hjemmekontor. Denne gangen på spisebordet hos søster, mens nevøen "gjør lekser" ved siden av. Lekser i dag gjøres visst på iPad, og heter Minecraft. Men det er hyggelig med selskap på kontoret da. Ble positivt overrasket over opptjeningen av nivåpoeng på eco billetter i Europa. Ble negativt "overrasket" over hvor j*#?la vanskelig det skulle være å avbestille et hotelle booket gjennom "SAS Hotels powered by Hotel.com". Tror jeg fikk ebskjed om å logge inn 17 ganger før jeg endelig kom frem til riktig knapp. Trikset var visst å logge ut av alt SAS, lukke nettleseren, og så gå rett inn på SAS Hotels. Jaja. Ha en fin en!
God morgen fra Sølvbyen. 30 grader kaldere enn Bangkok. To måneder til neste utflukt, igjen TFS. Bestilt til usedvanlig gunstig pris og før gullguttene og gulljentene ble jaget bort fra nødutgangene. Ha en fin onsdag! PS "Fikk" ny bil i går. Må snart ut i garasjen og ta en titt. DS
God morgen fra kontoret i nordvest. Hoppet på Awardfares sin black Friday annual kampanje i et svakt øyeblikk i går kveld. Så da er jeg iallefall bonusnisse i et år til. Ellers T-5 til rødnese tur OSL. God lillelørdag!
God onsdag! Kom over denne posteren på en anleggsbrakke på vei til jobb. Antar det ikke er SAS sin offisiele
Første dag tilbake på jobb etter ribbeinsbrudd både her og der. Noen uker preget av sofa, vondt og litt mye Netflix altså. mangler noen level poeng før 1 desember hvor flyr jeg fra fredag kveld ?
Da var det vel gravølet på CPH som var forrige, takk for sist. Jeg flyr jo fremdeles, så har klokket inn 10 legs siden vi møttes Neste tur til helgen, men det blir kanskje siste for i år! Velger alltid loungen i etasjen over på FRA. Den har hyggelig betjent bar og det er alltid fullt på panorama. K
Morn fra vest! Skadedag i heimen igår, ungene kom hjem med henholdsvis brukket tå og mulig lårruptur. Røntgen og MR. Venting på sykehus. Gøy. Kan bemerke at de som bygger nye parkeringshus (nye SUS) må ha VW Up! som mal, for makan til trange ramper har jeg ikke sett! Lange køer der omtrent alle måtte rygge litt for å klare svingen. Well done. Nå må man fylle på med kaffe!
Tok lunsj hos Tiggerstaden på OSL, 3 blinis til godt over 100kr per stykk blir nok ikke gjentatt med det første; For OSL Loungen, er det helt slutt på sprit? Nøyer meg med lunken hvit og rifla gull; Enda værre, bølingen fra non-premium kommer hit for å hente mat. Makan!
BA leverer, min mening, bedre enn de andre på både mat, drikke og service intra Europa; Etter ankomst LHR er det derimot krise. 20 min hvor vi venter på å få gå av nå. Crew vet ikke engang om vi er på terminal eller om det er buss inn
Det blir ikke mer engelskt enn dette. Gaten knakk sammen, vi kommer ikke ut av flyet. Nå venter vi på busser som skal ta alle ut via før L2(A320). For en klovnegjeng.