Absolutt ikke. Står på sas.no under EB fordeler. Fikk både drinker, vin og Ramløsa gratis for både meg og reisefølget for noen dager siden i GO mellom OSL og EWR. Men alle ansatte vet ikke nødvendigvis at du er EBD. Selv når det står på ipaden deres, som det gjør hvis du var diamant da du booket. Det var én av crew medlemmene på flyet som begynte å gjøre seg klar til å ta betaling, men da sa han andre bak trallen "han er diamant"
Har også lagt merke til Plus Smart i bildet inkluderer èn kolli, istedenfor to som idag. Så Plus Light er ikke utenkelig, nei.
Plastmappa som blir sendt rundt i Frösundavik er vel merka med prosjektnamnet "SAS Plus Minus (Pro & Smart)"?
Nå er nye SAS Go Light en realitet: I Plus Smart er det nå heller ikke lengre to stykk bagasje: Er det bekreftet at EBG+ fremdeles kan ta med håndbagasje?
Her ble det skrevet: https://finalcall.travel/no/bekreft...handbagasjen-pa-visse-sas-go-light-billetter/ Passasjerer som har Gold status eller høyere i SAS EuroBonus vil beholde deres fordeler med Priority Boarding og å kunne velge sete ved booking, skriver SAS til oss. Kunder med Gull-status eller høyere i EuroBonus vil også fremover kunne medbringe en standard håndbagasje som de kan i dag.
Ved forsøk på å bestille Go Light uten å være innlogget får jeg valg om å legge til håndbagasje for kr 80. Dette valget får jeg ikke når jeg er innlogget, så antar EBG+ fortsatt er unntatt.
Du har sannsynligvis rett . Jeg har prøvd det samme og la merke til at setevalg i Go Light ved innsjekk er også bortforbedret for statusløse:
Jeg gir det tre måneder, så er det forbedret bort akkurat som innsjekket bagasje da light ble innført.
Da dette skal håndheves ved å plassere alle uten inkludert håndbagasje i siste boardinggruppe ser jeg for meg at denne statusfordelen blir stående. Men, en skal være forsiktig med å undervurdere SAS' evne til å komplisere eget produkt: "Vi inviterer våre våre EuroBonus Gold og Diamond-medlemmer til å komme ombord først. Med unntak av dere som har kjøpt en Light-billett uten å betale for ekstra håndbagasje."
Naturlig nok, når de nå har gjort halve Norge til EBG eller bedre, den andre halvparten enten flyr ikke eller flyr Norwegian/Flyr.
Kundeservice chat sier følgende: "Vær også oppmerksom på at vi ikke lenger tilbyr gratis innsjekket bagasje i SAS Go Light til EuroBonus Sølv, Gull eller Diamant medlemmer eller Star Alliance Gold medlemmer." https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/ "To ekstra innsjekkede kolli uten ekstra kostnad (unntatt SAS Go Light / Widerøe Economy Light)." https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/gull/
Det har det vært lenge nå. Ingen INNSJEKKET bagasje selv om man er gold+. Men håndbagasje skal vi altså få
Den begrensede kommunikasjonen så langt tyder på at alle med priority boarding fortsatt vil kunne ta med fri håndbagasje.
Tror dere det blir nå lettere å få plass til håndbagasje om bord når man kommer sent til boarding? Eller blir det stort sett bare ekstra inntjening til SAS og like mye håndbagasje? Hvordan er erfaring hos DY (har ikke brukt dem de siste tre år)?
Og alle kan ta med fri håndbagasje til å ha under setet (40 x 30 x 15 cm). The elusive “personal item” som ikke har noen vektbegrensning.
Jeg har nettopp booket en tur TRD-OSL i Go light som EBG og kan bekrefte at håndbagasjen dukker opp i bestillingen etterpå. Interessant nok med feil(?) dimensjon:
Innafor å boarde i siste gruppe med status, håpe på irettesettelse ved plassering av håndbagasje for så å flashe status? Spør for en venn