Nye SAS Go Light?

Tråd i 'Nyheter' startet av Gribb, 12. nov 2021.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er fullt i hattehyllene når du ankommer kabinen, hjelper det ikke med status. Da blir din bagasje plassert i hold.
     
    paron and tobeornot999 like this.
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Her er CC hos LH bedre enn sine skandinaviske kolleger. De følger stort sett med, og ser de en som plasserer håndbagasjen i BIZ-avdelingen for så å gå bak gardina for vedkommende klar beskjed om å flytte pikkpakket sitt lenger bakover.

    Sånn burde det ha vært hos SAS også. Hos DY er det uansett håpløst, der er hyllene over de første radene stort sett fylt opp med alt mulig rart samt crewets bagasje.
     
    Flymunda, Jeanette and Edvard like this.
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen om SAS har begynt å kontrollere håndbagasjen?

    Jeg tok SK339 fra TRD til OSL i dag og siden det var busstransfer til utenlandsterminal boardet jeg sist (har PB, men ingen vits å vente langt i bussen).

    Det var kun priority boarding og general boarding. Ingen kommentar angående håndbagasje. Jeg har derimot lagt merke til at mange fikk rødt lys og varsellyd og ble boardet manuelt. Er det slik håndbagasjen nå kontrolleres? Det var enkelte blant disse som hadde stor håndbagasje med seg, men dem ble også boardet uten videre.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel kanskje de som reiser på ungdomsbillett? De må vise id for å sikre at de kvalifiserer.
    Var et røsk på dette for noen år siden da folk i 30-40 åra reiste på ungdomsbilletter, så nå kontrolleres dette 100%.
     
    kaiarne and themichael like this.
  5. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Snakker du av erfaring? ;)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaring absolutt, mange ganger stått bak noen i køen som ikke forstår at rødt kryss og kontakt gaten betyr at man ikke kommer igjennom selv om man scanner billetten både to og tre ganger til..

    Men om jeg har gjort det selv? Nei, det har jeg ikke.. Kan ikke engang huske om det fantes ungsomsbilletter på den tiden jeg var kvalifisert til det.. :confused:
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    ...og det fortsetter med at man bare går et steg tilbake for å stå i veien for alle andre.
     
    tobeornot999 and Are like this.
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    I slutten av min tid med ungdomsbilletter så nektet sas meg ofte å sjekke inn på automat for de ville ha meg til skranken for sjekk av legitimasjon. Syns dette var en bedre løsning da jeg slapp å rote med dette ved boarding
     
    bendik and Durek like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er vel at mange flyplasser ikke har manuelle skranker lenger :D
     
    Flyrlavt liker dette
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner derimot ikke hvorfor de ikke bare kunne bekrefte fødselsdatoen min en gang for alle i sine system slik at jeg slapp dette rotet. Men nok om det, mulig det ikke bare er sas som roter litt og at jeg nå har rotet meg litt off-topic :)
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel da for å unngå at folk reiser på andres navn som allerede er bekreftet i systemet.
    Mange smarte folk der ute ikke sant....
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Er med på den.
    Kjipt at det skal gå utover reiseopplevelsen for alle oss ærlige reisende.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette hadde sikkert SAS harr kontroll på om de faktisk tilbød business.. Det er jo tross alt kun to varianter av økonomi ombord på flyet.

    Jeg skulle gjerne sett at de testet noen ruter med det man kaller business i de fleste deler av verden med 2+2 på en 737. Skal ikke se bort fra at det hadde solgt greit, selv i vårt lille land hvor alle er like, tross alt er jo noen likere :cool::mad::D
     
  14. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk vi no bekreftelse på at SAS-Gold får ha med seg kabin koffert gratis når vi bestiller GO-Light.
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ikke at jeg vet om det. Det står heler ikke noe sted. Men i praksis står det "1 x 8 kg carry-on bag" i appen for bookinger i SAS Go Light med EBG. Jeg har også tatt noen turer i SAS Go Light med "stor" håndbagasje og det gikk fint.
     
    Skarven liker dette
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg mener bestemt at noen andre her på IF hadde fått dette bekreftet.

    Men som alltid, best når informasjonen kommer direkte fra SAS. Og selv etter litt kreativ deep-googling inn på SAS-sidene klarer jeg ikke finne annet enn dette:

    https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...an-jeg-ha-med-meg-handbagasje-i-sas-go-light/

    Der gjør ikke teksten noe unntak for gull/diamant som tilsier bagasje i overhead-bin.

    Men på den andre siden har jo disse medlemmene prioritert boarding uansett billettype, så da ville det evt bety logistikk-utfordringer ombord hvis man skulle hindret dem som kommer tidlig ombord fra å putte baggasjen i hyllen...

    Tanken, eller i alle fall teorien her på IF, har vært at man får siste prio-gruppe ved go-light billett, og at det er nettopp den siste gruppen som boarder som ikke får hylleplass.
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Verda går visstnok framover, men tru om SAS har lese kva dei sjølv kommuniserte ut i mars 2013:
    Kjelde: http://www.osloairports.com/2013/03/sas-lanserer-nytt-servicekonsept-sas.html

    Tru når SAS lanserer SAS light business go minus plus economy extra?
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det endelig bekreftet:

    upload_2022-1-26_15-57-21.png
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hørt før boarding i dag.
    "For dere som har en SAS Go Light billett, det er fortsatt ikke for seint å gå inn å betale for ekstra håndbagasje i appen".
    Og jaggu var det noen som ble stoppet med trillekoffert og ble bedt om å betale ekstra..
     
    MarkSS, Kalsnes, Lillegutt and 7 others like this.
  20. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder det også for *A gold?
     

Del denne siden