Er nå passert halvveis i oppholdet mitt i Seoul for denne gang, men tenkte det var på tide at jeg prøvde meg på et reisebrev. Turen startet 27. desember fra OSL med KL1204. OSL loungen imponerte med julemiddag som smakte overraskende bra til lounge å være, men kunne vært varmere. Flyet var halvannen time forsinket stappfullt, så boarding tok tid det og. Det ble servert en smakfull pastasalat. Ble kjapp gange til neste fly - KL855, men hadde flydd inn litt av forsinkelsen så ble ikke noe problem med bagasje, selv skiene mine kom med videre. Satt i sete 1A i en 787-9. Ikke like bra som de mest moderne konkurrentene, men helt innafor. Det at skjermen var sammenleggbar gad god benplass da jeg skulle sove og skjermen kunne også vinkles litt opp og ned noe som kommer godt med da disse skjermene ofte har veldig dårlig «viewing angle». KLM leverte veldig på matserveringa på denne flighten. I hvert fall for meg som er glad i røkelaks, som ble servert til både forrett og frokost. Til hovedrett bestilte jeg «taste of delights» tror jeg det het. Et utvalg retter jeg tror var Midtøsten-inspirert. Til frokost var det flere valg til varmrett, jeg gikk for pannekaker og angret ikke! Var lite kø i immigrasjon. Jeg har leid bil denne gangen for å kunne se litt mer utenfor byen, og slippe å ha med ski på toget. Var litt styrete å finne skranken for leiebil. Fant til slutt to små kontorer for de to leiebilselskapene som ser ut til å ha kontor på flyplassen. Tydelig ikke mange som leier bil herfra, noe som gir mening. Det er såpass lett å bruke offentlig transport her, også et ganske godt stykke utenfor sentrum at det er egentlig unødvendig å leie bil. Fikk omsider tak i leiebilen, som selvfølgelig ikke kunne legge ned setene bak, så fikk bare akkurat skiene diagonalt i baksetene… og kjørte til mitt første hotell for turen: Lotte City Hotel Myeongdong. Dette har blitt mitt stamhotell i byen. Passe god standard, greie priser og veldig god lokasjon. Ligger mellom Myeongdong og Jongno så man kommer litt unna bråket fra Myeongdong, men fortsatt innen gangavstand og er midt i et stort matområde. Tenkte ikke på å ta noe bilder herfra da det nå er 4. gang jeg bor her. Det får være nok for denne gang. Neste post blir fra selve nyttårsfeiringen