Hei folkens, helt ny i "gamet", så jeg har noen få spørsmål for å kunne sette meg litt raskere inn i tingene. Håper noen kan hjelpe meg på vei.. Jeg skal fra KRS - LAS 14.januar og har funnet i KVS Tool: Code: KRS Kristiansand Kjevik NO [ENCN] LAS Las Vegas McCarran Intl NV US [KLAS] SAT 14 Jan 2017 | 1 Seat Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Award Availability --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ------------------ SK 208 KRS 07:10 OSL 08:00 73W 0 CS+ -> SK 484 OSL 10:05 ARN 11:05 32A 0 CS+ -> SK 945 ARN 15:30 ORD 17:45 333 0 CS+ -> UA 599 ORD 19:41 LAS 21:36 753 0 FS+ Så kommer spørsmålet; Skal jeg bruke disse detaljene og ringe SAS for bestilling av denne reisen med EBP + CT , og evt. en retur jeg kan finne frem til, eller har jeg misforstått noe ? Føler meg helt n00b her jeg sitter og prøver å forstå...
Hei og velkommen. Først må vi vite om du har Amex Platinum eller ikke. Hvis du har lavere enn Platinum så må du holde deg på SAS metall. Dvs at du ikke kan ta en CT hele veien til LAS. Hvis du har Platinum, så er ruta ok. Da er det bare å ringe Tallinn (har ikke nummeret for hånden, det er ikke 05400. Nummeret står på brevet fra American Express) og fortelle hvordan du vil reise. Men, du skal vel tilbake igjen også? Greit å ha returen klar også. Hvis du ikke har AmEx Platinum, bestiller du selv turen på sas.no når du er pålogget. Gå inn og bestill bonustur, CT'n din skal dukke opp som betalingsalternativ.
Hei, takk for svar. Jeg har AmEx SAS Eurobonus Platinum Retur skal jeg nok finne.. Jeg var i første omgang int. i å vite hvordan dere bestiller dette når man har funnet en OK rute i KVS Tool. Er som sagt helt n00b...
Vil ikke sas.no funke bra til akkurat dette? Med varsler på i ExpertFlyer slipper du å sjekke selv hver dag.
En ting til. En personlig preferanse. Domestic i USA er traurige greier, jeg prøver alltid å minimere disse. På en reise til LAS ville jeg derfor forsøkt å få interkont fra Europa til LAX, evt SFO og fløyet til LAS derfra. Mye kortere flytid.
Fra en annen "ny i gamet"; KVS tools er beste søkemotor/side for å lete etter bonusbilletter ? Noen som har link til registreingsside for KVS tools (gjerne gratis versjon dersom det finnes) Andre tips ? Har spart opp ca 350 000 SAS eb poeng og ca 240 000 AA advantage poeng. Håpet var en tur til MVD i vinterferieuka for noen av disse poeng (ihvertfall få sjekket ut om mulig)
Søndager er ofte også en litt vanskeligere dag enn resten av uken. Om du kan reise mandagen for eksempel kan du fly KRS-OSL-ARN-LAX-LAS på SK. Mandagen byr også på biz hos Turkish via IST og SFO på 777. Veldig bra, men en noe lengre reise da Evt booker du din tur via ORD nå, og endrer senere dersom noe annet åpner opp, som for eks Austrian, Swiss eller Lufthansa. Air Canada sin nye biz er også fin dersom den åpner opp på din dato.
Turkish er fint det, men flyr man alene ville jeg heller reist med SK + United. Min (begrensede) erfaring med United Domestic First er at det er helt kurant.