Ja, det gjør det. Har vel kanskje en gang i utlandet tatt med en sjokolade fra loungen, men der går grensa...
Hva, pleier ikke dere andre å fylle opp thermoflasken med vin fra lounge? Fra spøk til alvor, i hovedsak er det ikke greit å rappe fra loungen, og det burde virkelig ikke være nødvendig å skilte det. Når det er sagt så har jeg av og til tatt med én eller to brusbokser fra lounge hvis jeg flyr go uten diamant, eventuelt med et selskap som ikke tilbyr gratis drikke ombord. Vanligvis kjøper jeg meg heller en flaske brus til ågerpris og har den igjennom flyturen utenom serveringene. Hva tenger dere om å ta med seg en flaske (0.2L) musserende fra flyet til hotellet? De små flaskene er jo så praktiske..
Det er vel mange i denne tråden som åpent både innrømmer både en og to bruskbokser og annet... Så ser ikke helt argumentasjonen din, men blir kraftfult da. Hadde ikke flyet hadde hatt dorull hadde jeg vurdert og tatt med, så kunne du sittet der uten Om det er scenarioet.
Negativ i mine øyne, det er stjeling. Og de som synes det er innafor, hvor går grensa(deres)? Kan jeg snike med meg en JWB og det er fortsatt OK?
Nei! Trur det einaste eg har tatt med er åpna vannflaske og våtservietter, sabla upraktisk med potetgullet i + uten. Samt tørke av skitne bord etc på flyet, d
Tror enda ikke jeg har tatt med en uåpnet drikke. Men definitivt dratt med en boks med noe og laget en sandwich/ tatt frukt og løpt mot gate hvis lounge oppholdet ble 3 min langt pga kø i sikkerhetskontrollen eller sånne ting. Putter jeg ting i sekken for å ha på hotellet nei.
Har aldri gjort dette med alkohol, men skal innrømme at jeg av og til tar med meg en boks med cola fra Diamant-serveringen ombord når jeg vet at jeg må løpe til toget eller annet transportmiddel ved ankomst. Har ikke møtt på en eneste ansatt som syntes det var problematisk, har altid fått med et smil.
Eg brukar ofte å ta med ei vannflaske der dette fins, men det er vel også det einaste. Kanskje utanom at eg i innanlandsloungen av og til tek med ein kjeks på veg ut. Når eg tek med vannflasker so brukar eg alltid å ha den lett synleg i handa når eg går ut slik at det i alle fall er tydeleg at eg har teke den med og at eg ikkje prøvar å «stjele den».
Liverapport fra FCT; inn på cigarloungen og henter Red Bull for å fylle i baggen. Minst 4 enheter. Ufint!
Hva er den prinsipielle forskjellen på å ta med seg noe fra loungen og å ta med seg noe som man får på flyet? Ikke at jeg er så stor tilhenger av å hamstre fra loungen (har vel begrenset meg til en banan og noen kjeks i hånda selv), men rent prinsipielt så er jo det like hendelser. Man er et sted der man får "fri" tilgang til mat og drikke, og forsyner seg rikelig, for så å ta med seg noe videre til et annet sted. Satt litt på spisse nå, men jeg har sett plenty av folk som forsyner seg grådig på SAS plus f.eks. (inkludert en kjent stortingspolitiker som fylte veska og måtte låne bordplass fra meg for å få plass til alt mens hun pakket om).
Hadde SAS sett på dette som et stort problem så hadde de begynt å gjøre som enkelte andre selskap som åpner boksen/flasken før de serverer drikken.
Den gangen i gamle dager da SAS hadde ekte business både innenlands og i Europa begynte de etter en stund å åpne bokser og småflasker. Småflaskene var selvfølgelig bare på utland. På den tiden fikk vi "så mange" småflasker vi ville ha ... noen ganger pushet de på et par ekstra til Gullmedlemmene (vi var ikke så mange den gangen) En gang fløy en kollega og jeg fra CPH til BGO og vi fikk plass på et tidligere fly til BGO, men måtte sitte langt bak og skulle ikke ha full servering. Etter en stund i luften kom en flyvertinne bak til oss der vi satt og røkte og spurte: "Hva drikker I drenge?" En whisky ville vært godt! Så kom hun hun tilbake med lommene fulle med ulike whisky flasker og la dem i fanget vårt og mente vi kunne kose oss.
Husker jeg fikk en plastpose full med assortert en gang, jeg samlet på miniatyrflasker og hadde spurt om å få en spesifikk en, men det var ikke nok for henne, hun lastet opp . Gikk heldigvis bra i tollen.
Fra første post tydelig hva jeg mener. Stjeling er et dekkende ord. Hvis man bor på hotell som inkluderer frokost, så står det heller ingen skilt om at man ikke kan ta med seg lunch fra buffeten. Men det å både spise frokost og ta med seg mat som skal spises flere timer senere, som lunch, er tydelig tyveri i min bok. Noen gjør det uansett. Vi har alle sett dem. Det gjør i bunn og grunn at hotellrommet inkl frokosten blir dyrere for alle oss som følger reglene.
Har vært på flere hoteller som tilbyr å pakke lunsj mot betaling. Tar det som gitt at frokosten konsumeres i restauranten, med mindre annet er avtalt.
Enig med deg. Er det liksom greit å stjele småting kontra litt større? Hvor mye tyveri er greit? Et par solbriller er over grensa, men sjokolade, vann, cola etc er ok?
Du mener altså at det er straffbart å ta med en brus, enm frukt eller noen våtservietter fra loungen? Her tror jeg ikke du har rett, vi får se om det noen gang kommer en dom.