OK å rappe fra loungen for å ta med på flyturen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 02. febr 2025.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det gjør det.

Har vel kanskje en gang i utlandet tatt med en sjokolade fra loungen, men der går grensa...

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Hva, pleier ikke dere andre å fylle opp thermoflasken med vin fra lounge?

Fra spøk til alvor, i hovedsak er det ikke greit å rappe fra loungen, og det burde virkelig ikke være nødvendig å skilte det.

Når det er sagt så har jeg av og til tatt med én eller to brusbokser fra lounge hvis jeg flyr go uten diamant, eventuelt med et selskap som ikke tilbyr gratis drikke ombord. Vanligvis kjøper jeg meg heller en flaske brus til ågerpris og har den igjennom flyturen utenom serveringene.

Hva tenger dere om å ta med seg en flaske (0.2L) musserende fra flyet til hotellet? De små flaskene er jo så praktiske..

WingmanWizard liker dette
  3. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel mange i denne tråden som åpent både innrømmer både en og to bruskbokser og annet... Så ser ikke helt argumentasjonen din, men blir kraftfult da.
    Hadde ikke flyet hadde hatt dorull hadde jeg vurdert og tatt med, så kunne du sittet der uten:) Om det er scenarioet.

4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Negativ i mine øyne, det er stjeling.

Og de som synes det er innafor, hvor går grensa(deres)? Kan jeg snike med meg en JWB og det er fortsatt OK?

Last edited: 03. febr 2025
    tobeornot999 liker dette
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Nei!
    Trur det einaste eg har tatt med er åpna vannflaske og våtservietter, sabla upraktisk med potetgullet i + uten. Samt tørke av skitne bord etc på flyet, d

6. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Tror enda ikke jeg har tatt med en uåpnet drikke. Men definitivt dratt med en boks med noe og laget en sandwich/ tatt frukt og løpt mot gate hvis lounge oppholdet ble 3 min langt pga kø i sikkerhetskontrollen eller sånne ting.

Putter jeg ting i sekken for å ha på hotellet :) nei.

Skarven and Jeanette like this.
  7. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri gjort dette med alkohol, men skal innrømme at jeg av og til tar med meg en boks med cola fra Diamant-serveringen ombord når jeg vet at jeg må løpe til toget eller annet transportmiddel ved ankomst. Har ikke møtt på en eneste ansatt som syntes det var problematisk, har altid fått med et smil.

8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    Eg brukar ofte å ta med ei vannflaske der dette fins, men det er vel også det einaste. Kanskje utanom at eg i innanlandsloungen av og til tek med ein kjeks på veg ut.

Når eg tek med vannflasker so brukar eg alltid å ha den lett synleg i handa når eg går ut slik at det i alle fall er tydeleg at eg har teke den med og at eg ikkje prøvar å «stjele den».

tobeornot999 liker dette
  9. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Liverapport fra FCT; inn på cigarloungen og henter Red Bull for å fylle i baggen. Minst 4 enheter. Ufint!

Earl, tobeornot999, obay and 3 others like this.
  10. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er den prinsipielle forskjellen på å ta med seg noe fra loungen og å ta med seg noe som man får på flyet?

Ikke at jeg er så stor tilhenger av å hamstre fra loungen (har vel begrenset meg til en banan og noen kjeks i hånda selv), men rent prinsipielt så er jo det like hendelser. Man er et sted der man får "fri" tilgang til mat og drikke, og forsyner seg rikelig, for så å ta med seg noe videre til et annet sted. Satt litt på spisse nå, men jeg har sett plenty av folk som forsyner seg grådig på SAS plus f.eks. (inkludert en kjent stortingspolitiker som fylte veska og måtte låne bordplass fra meg for å få plass til alt mens hun pakket om).

11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde SAS sett på dette som et stort problem så hadde de begynt å gjøre som enkelte andre selskap som åpner boksen/flasken før de serverer drikken.

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,009
    Bonuspoeng:
    293
    Den gangen i gamle dager da SAS hadde ekte business både innenlands og i Europa begynte de etter en stund å åpne bokser og småflasker.
    Småflaskene var selvfølgelig bare på utland.
    På den tiden fikk vi "så mange" småflasker vi ville ha ... noen ganger pushet de på et par ekstra til Gullmedlemmene (vi var ikke så mange den gangen)

En gang fløy en kollega og jeg fra CPH til BGO og vi fikk plass på et tidligere fly til BGO, men måtte sitte langt bak og skulle ikke ha full servering. Etter en stund i luften kom en flyvertinne bak til oss der vi satt og røkte og spurte: "Hva drikker I drenge?"
    En whisky ville vært godt!
    Så kom hun hun tilbake med lommene fulle med ulike whisky flasker og la dem i fanget vårt og mente vi kunne kose oss. IMG_7997.jpeg

jonss, DanH, Spielhaug and 10 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Husker jeg fikk en plastpose full med assortert en gang, jeg samlet på miniatyrflasker og hadde spurt om å få en spesifikk en, men det var ikke nok for henne, hun lastet opp :). Gikk heldigvis bra i tollen.

Storbaba, Sunnfjordingen and Eddie47 like this.
  14. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Noen i SAS gjør det

Rapolo liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,716
    Bonuspoeng:
    293
    I Norge er det et lovkrav at man gjør det når man serverer alkohol

Last edited: 04. febr 2025
    Rapolo liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Fra første post tydelig hva jeg mener. Stjeling er et dekkende ord.

Hvis man bor på hotell som inkluderer frokost, så står det heller ingen skilt om at man ikke kan ta med seg lunch fra buffeten.

Men det å både spise frokost og ta med seg mat som skal spises flere timer senere, som lunch, er tydelig tyveri i min bok.

Noen gjør det uansett. Vi har alle sett dem. Det gjør i bunn og grunn at hotellrommet inkl frokosten blir dyrere for alle oss som følger reglene.

17. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke innafor, selv ikke frukt, vann og den slags i mine øyne.

Figaro liker dette
  18. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært på flere hoteller som tilbyr å pakke lunsj mot betaling. Tar det som gitt at frokosten konsumeres i restauranten, med mindre annet er avtalt.

tobeornot999 and Skarven like this.
  19. Figaro

Figaro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Enig med deg. Er det liksom greit å stjele småting kontra litt større? Hvor mye tyveri er greit? Et par solbriller er over grensa, men sjokolade, vann, cola etc er ok?

20. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Du mener altså at det er straffbart å ta med en brus, enm frukt eller noen våtservietter fra loungen? Her tror jeg ikke du har rett, vi får se om det noen gang kommer en dom.

Del denne siden