Onsdag, allerede!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 08. okt 2025.

1. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,519
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra tbanen.
    På vei til jobb, det er mørkt og tildels glatt på fortauene pga. trærnes fellne blader. Tror man må unne seg en ekstern kaffe og en kanelbolle som frokost.
    Så er det et par ukers tid til sol og varme.

Nyt lillelørdagen!
    20251008_065455.jpg

holmen, Calling, Rscott and 6 others like this.
  2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,052
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra LH2457 som skal ta oss til Munchen før siste etappe går til Malta. Her har vi akkurat boardet og er straks klar til avgang. Ble jo faktisk bruk for den Senator statusen man klorte til seg

Lenge siden sist jeg var på IF, men når man omsider skal på tur igjen får man benytte anledningen…

Opprinnelig plan i dag var å reise med SAS til NY og derfra videre med Delta til Chicago, for å løpe Chicago marathon i helga. Én lungebetennelse for en måneds tid siden satte en effektiv stopper for den planen så da booket vi om og stikker en tur til Malta i stedet. Føles egentlig ikke som en dårlig erstatning

Ønsker alle en strålende onsdag!

Calling, Rscott, Wiolenze and 13 others like this.
  3. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,475
    Bonuspoeng:
    183
    God mårnings fra Sola.
    Her er mitt gamle kontor, som fortsatt disponeres, inntatt. Første runde med kaffe og prat er unnagjort og vi er straks klar for neste runde.
    Bolaget overrasket på strekningen BGO-SVG i går kveld med å servere kaffe. Så kanskje de også disker opp med frokost som i «gamle dager» :eek:
    Ha en flott onsdag :cool:

IMG_6174.jpeg

Calling, Rscott, Wiolenze and 8 others like this.
  4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,299
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Syden.

Turdag? Ja, og turen går hjemover. Via BRU, med fire timer på Loftet. Oppgradert første strekket med kuponger spandert av LH. Er det for mye å håpe på en CU på den siste biten? Time will show. Uansett blir det bedre enn dette:

20251007_111918.jpg

Ha en fin dag!

Calling, DJasko, Rscott and 7 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra bortekontoret.

Holdt meg våken til kl 22 i går, og satte alarmen på 07 i dag. 06:58 våknet jeg av meg selv. Det kan man ikke klage på!

Nå må jeg bare holde meg våken til 22 i dag, så er det meste gjort.

Godt det er onsdag, og ikke så lenge til helg. :)

Ha en fin en!

Calling, DJasko, Rscott and 6 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,769
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, solen skinte gjennom skydekket og jeg prøvde å fange øyeblikket.
    Da jeg kom ut begynte det å «dryppe» litt fra himmelen.. det går sikkert over, men i dag har mor bestemt at vi skal i Grieghallen og se Sound of Music og det blir sikkert kjekt selv om vi kjenner slutten!
    Da filmen gikk på kino på 1960-tallet hadde jeg en tante som så filmen 11 ganger.

Det er så lenge til jeg skal ut å fly at det vibrer i bookingfingeren. Mor har lenge mast om at i stedet for å reise langt til gøye steder, så har vi mye usett i Norge og da røk jeg på en langtur til Høybuktmoen i mai .. IMG_0641.jpeg

Last edited: 08. okt 2025
    holmen, Calling, funkenstein and 8 others like this.
  7. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    God lille lørdag!

Londonturen er i ferd med å avsluttes. Veldig mange år siden en har vært på LHR men det meste går jo veldig smooth her. Sikkerhetskontrollen var jo veldig effektiv.

Fikk brukt opp smartdelay vochere på No1 loungen. Forferdelige mye rot på å komme inn og smekkfullt med folk. Ikke noe bemerkelsesverdige og drar nok ikke innom hit flere gang. Kanskje jentene for litt extra shopping mens jeg og jr sjekker ut noen andre lounger.

Eddie47, holmen, Calling and 5 others like this.
  8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Grei ettermiddag fra LHR og T3.

AA80 var 3 timer sein inn så ble booket om til siste BA og ville fått 8 timer forsinket hjemkomst.

Nå har jeg fått meg mat hos Cathay og bobler hos BA på T3, og booket meg ny billett med SK hjem. 8lapper koster det for enveis business.

Spørsmålet henger i luften, hvilken lounge kan jeg bruke på T2 med SK billett?

Eddie47, holmen, Calling and 4 others like this.
  9. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore er vel det beste valget der.

10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Er vi fortsatt velkommen?

11. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Noen må rette på meg om jeg tar feil, men jeg har ikke fått med meg at vi ikke er velkommen.

Wiolenze liker dette
  12. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Skal prøve. Prøvde forresten Virgin Club på T3 med SK C billett og Diamant. Bare å glemme, kun Delta og Virgin som kommer inn

obay, NoLimit and Flyrlavt like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    OSLounge Premium leverer som alltid.

God buffet og endelig en thaisuppe igjen etter det jeg synes har vært for ofte "Norwegian lapskaus". Smak og behag, selvsagt.

Litt mindre hyggelig at BA sitt ettermiddagsfly (763) er 3 timer forsinket idag. Innkommende fly har ikke en gang tatt av fra Heathrow når det nå normalt ville gått mot slutten av boarding for returen på OSL. Faktisk på minuttet 3 timer forsinket om man skal se på avgangstiden. Da er det spennende om landingstid gir grunnlag for EU361, eller om de klarer å hente seg inn litt :)

Masse nytt og godt alkoholfritt øl i loungen. I tillegg til dette på bildet var det 2 forskjellige varianter av Munkholm Radler

20251008_160503.jpg

Ololsen, Calling, Flymunda and 4 others like this.
  14. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt tilgang hjå SQ ja;

IMG_6321.jpeg IMG_6322.jpeg

Eddie47, holmen, Calling and 7 others like this.
  15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Vel ombord på første benk;
    IMG_6327.jpeg IMG_6326.jpeg

Eddie47, Ololsen, holmen and 3 others like this.
  16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld fra SK4434. Liten svipptur til ALF, med pitstop i TOS. Fullt fly, men heldigvis block som funker hos meg på 1 av 2 ledige seter i Plus. Glemte jakke hjemme, håper ikke det er altfor kaldt i nord.

Ellers er SAS ute på IG og spør følgerne hva det neste miljøvennlige tiltaket skal være.

Her er alternativene og foreløpig resultat. Fint hvis dere kan stemme på alt annet enn alternativ 2...

Screenshot_20251008_185023_Instagram.jpg Screenshot_20251008_185027_Instagram.jpg Screenshot_20251008_185029_Instagram.jpg Screenshot_20251008_185035_Instagram.jpg

holmen, Calling and Wiolenze like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!

Her på OSL ventes det fortsatt på BA763 avgang, som nå er antatt å ta av "bare" 4 timer etter egentlig tid.

Får deffo EU261 cash kompensasjon på 250EUR, og har jo lounge. Men smått kjedelig likevel.

Nå er i alle fall flyet som skal ta meg til LHR halvveis over Nordsjøen. Det er jo ganske håndfast, i motsetning til de par første timene med forsinkelse, mens maskinen ikke en gang hadde tatt av fra UK :D

EDIT: boarding startet 2120 på flighten som skulle tatt av 1705. Nå er det bare å håpe på at de kjører full gass til LHR :p

Screenshot_20251008_200038_Flightradar24.jpg

Last edited: 08. okt 2025
    Ololsen, holmen, Calling and 3 others like this.
  18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,697
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor ikke EB når du spiser opp maten, enn å få EB ved å ikke spise opp …o_O

holmen liker dette
  19. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,635
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Oslo. Har akkurat søkt om visum til Tanzania (fingers crossed), og en obligatorisk reiseforsikring som man trenger på Zanzibar (de tar Amex) - sistnevnte ble innvilget prompte. Hoteller er også bestilt. Jeg skvetter hver gang det kommer en melding fra SAS og/eller Kenyan. Så langt er det kun mindre endringer på returen. Om en måneds tid får vi vite om turen ble noe av :)

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Zanzibar visa tar rundt 7-10 dager iflg dem jeg kjenner som har vært der.

Selv dro jeg med barna og reiste heller på visa-on-arrival til Zanzi, det var super enkelt og kjapt.

Gjorde det slik fordi det var ganske klønete på teknisk side når det gjaldt å søke online- og fordi jeg visste at alle med norsk pass får automatisk visa etter landing. 2 stempler + betaling, så er du good to go.

Wiolenze and holmen like this.

Del denne siden