Onsdag er flydag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flyvende_mare, 18. okt 2023.

1. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra 1A på SK249. Nok en gang går ferden til BGO og som vanlig var det grusomt å stå opp kl 05.00. Havregrøt og dobbel americano ble fortært i loungen. Ha en fin flydag!
    20231018_065037.jpg

2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,263
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra banen mellom vest og øst.
    Hvor blir det av ekstra bonusslipp for juleferien? Må vi bli hjemme:oops:
    Jaja, vi har trippel i morgen trøste oss med.

Ha en fin onsdag alle bonusnisser :)

Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 8 others like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,863
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra Oslo, første uke med reisefri siden sommerferien og jeg kan starte dagen på hjemmekontor fremfor å kjempe om plass på et overfylt kontor. Skal imidlertid bort senere i dag for lunsj og workshop, og det gir meg 15 gode minutters gange gjennom byen og et godt avbrekk.

Thermos er fylt med kaffe, ha en solid en!

Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 7 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
  5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,203
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Nevnte i går at vi har lagt ut en leilighet i huset vårt på Airbnb for første gang. Fått en gjest som kommer allerede i ettermiddag, så det blir spennende.

Ellers mangler jeg 23k i spend for en CT- godt det er TTT i morra.

Litt usikker på hvordan nytteverdien av CT blir fremover med SAS i forfall...vi får se

Ha en oppdekket dag

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Ingen flydag her i gården, bare vanlig arbeidsdag.
    Solen skinner, kanskje det blir en kort arbeidsdag, så jeg kan være litt ute i stedet?

Lite flybooking for tiden, men desto mer planlegging av fremtidige turer som allerede er booket. Og det er mye som må planlegges!

Ha en finfin dag, folkens!

Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 7 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,390
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.

Hadde et "møte" på en bar i går, der temaet var hvordan vi kan svi av mest mulig prosjektpenger på noe som i det minste kan oppleves som relevant. Studietur til ganske mange land ble nevnt, før vi spolet tilbake til de store avisoverskriftene i etterkant av at noen hadde vært på "studietur" til både Australia og USA over flere uker med et faglig opplegg på kun få timer totalt sett.
    Like greit å bare betale for sine egne reiser, enten med bonuspoeng eller det som kommer ut av seddelpressen til Norges bank.

Var på det nederlandske konsulatet i Trondheim i går, der det var "pop up ambassade". Fikk fornyet ID kortet (som kommer i posten senere), og de kunne fortelle at det er et veldig populært tilbud. De ser på det som en bærekraftig reise, der to stykk fra ambassaden drar Norge rundt, setter opp 15 avtaler per sted og dag, og med det sparer de ganske mange mennesker for mange km reise. Vanligvis må jeg enten ta fri en dag for å reise til Oslo, eller passe på å ha et møte som "tilfeldigvis" er samkjørt med min avtale på Oscars gate. Topp opplegg!

Ha en herlig onsdag :)

Spielhaug, Earl, EndreD and 9 others like this.
  8. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Onsdag er fridag, dvs ingen faste trim/mosjon/trening utenfor huset. Dermed ble det ergosykling med Bilfikserne som underholdning. Resten av dagen går sikkert med til hjulskift, uten mye kaloribruk.

Fått nesten alle bonuspoengene fra biz til TFS, krever etterregistrering hos SN og LX. Totalt skal det bli 7450, ganske bra utteling på billett til kr. 5500. Største enkelbidraget fra SN, som gir 200 % av distanse. LX har et litt slurvete system som gir feil og ekstra mailoppfølging. Overraskende at ikke Swiss er mer striglet på EDB-fronten.

Ha en fin onsdag. Be prepared!

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 5 others like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Oslobyen.

Havregrøt og americano er fortært her også.

Litt hanglete i dag, som en liten høstforkjølelse. Antakelig fra gårsdagens influensavaksine. Flere som melder om at den satt seg litt for godt i kroppen.

Jobber videre med Flying Blue booking. Hvor leser man egentlig om regler og gode triks på en sånn booking?

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 5 others like this.
  10. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt flydag i dag ja. Tradisjonen tro må man starte opphold i denne byen i denne baren med denne drikken.
    Nytt protips: pass på at den unge damen i Turkish-skranken setter på bagtag før hun sender kofferten ned i de dype OSL-gemakker. Eller blir den borte. Nemlig!

(Kan ta historien senere når den er ferdig utspilt)

Attached Files:

RoadKing, Calling, Earl and 7 others like this.
  11. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    93
    Supereffektiv dag, med ett avlyst møte så nå er jeg allerede på vei hjem igjen til OSL i sete 6F på en gammel 737-700 med gulbrune vegger. Ble booket om i en fei uten spørsmål med en bonusbillett.

Mon tro om det blir en pitstop i loungen for litt lunsj før toget hjem. Fortsatt fin flydag!

Calling, Earl, EndreD and 4 others like this.
  12. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for tips! Det hørtes veldig kjekt ut for en som må gjennom det samme snart. Er det Knut/konsulatet som arrangerer eller går det via ambassaden direkte?

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,390
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ambassaden som organiserte dette direkte, bruker kun lokalene til konsulatet. Knut var ikke der, kun to damer som pleier å jobbe i Oslo.
    De har planer om å gjøre dette årlig, så hvis du trenger dette snart, må du nok til Oslo (eller Schiphol, eller en grensekommune i NL).

Wiolenze and dandor like this.
  14. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    993
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_0553.jpeg God flyonsdag fra OSL, god del folk på innenriks stuen som vanlig. Men tid og plass innerst.

Calling, Earl, Wiolenze and 5 others like this.
  15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag, ferdig med hjemmekontor og på vei mot OSL i en Uber som kom som avtalt.

Turen går videre til Doha med QR og videre til TBS i morgen ettermiddag. Om ting går som det skal så får jeg formiddagen på bassengkanten hos IC i Doha.

Edit: Rosa-sløyfeaksjon kit hos QR, måtte vel gå for råsa bobler også da;

IMG_3615.jpeg

Last edited: 18. okt 2023
    Spielhaug, anders82, Upsaker and 7 others like this.
  16. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra den ekte solkysten; absolutt flydag da jeg for første gang skal forsøke Air Baltic's A220 hjem til OSL på "late-night'ern". Innkommende blir 20 min forsinket, så neppe hjemme før kl. 02.30....

17. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,692
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Ingen flytur her i dag, men har vært ute å kjørt tog til og fra en befaring på jobb så noen mil på reisefot har det blitt likevel. Kvelden skal tilbringes med å se på live Champions League fotball på Intility, det kan nok bli gøy, om enn noe surt og kaldt så her blir det på med både lue og hansker :)

Nyt kvelden folkens :)

18. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld frå Sunnfjord. I dag har vi vunne eit kjempestort anbud, eg har fått booka LH F-tur til BOS i helga og jammen la ikkje madammen skulda for ein av fisane mine på eldstemann. Ein god dag!

Spielhaug, Earl, anders82 and 6 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Best day ever! :D

Sunnfjordingen liker dette

Del denne siden