Onsdag - Ferie i ferien

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TravelManBiz, 24. juli 2024.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag:) Da er jeg på plass i Qatar Premium loungen på Changi. Var på utsiden av døren når de åpnet 0745:D:p Flyr til Malaysia i kveld 2100. Så nå har jeg 14 timer lounge hopping på Changi:)
    I Singapore er det straffbart å gå ut av airside området uten en gyldig grunn. Det vil si jeg må gå på et fly når jeg først har gått inn airside. Så da er Kuala Lumpur nærmest med Malaysia Airlines betalt med BA Avios:) Jeg må fly business for å komme inn på Qatar loungen.

    Beklager bildene, av en eller annen grunn ble de fleste lagt som vedlegg men bare 2 kunne legges inn i selve meldingen.

    IMG_1156.jpeg IMG_1159.jpeg
    IMG_1156.jpeg
     

    Attached Files:

    Last edited: 24. juli 2024
    Earl, jgroneng, Sonictravel and 13 others like this.
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    12,942
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Tokyo Dome hvor vi i skrivende stund inntar en sein frokost.

    Det er varmt og herlig vær i Tokyo i dag også, det er meldt 34 grader og vi gleder oss allerede til å utforske mer av byen.

    IMG_4782.jpeg
     
    Earl, Spielhaug, Sonictravel and 15 others like this.
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg kommet meg til lounge nr 2 som er Cathay Pacific på T4:) 3 av de som jobber her kom bort og hilset på meg, de husket meg fra i fjor:)
    IMG_1162.jpeg
     

    Attached Files:

    RoadKing, Earl, Spielhaug and 14 others like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra 38.000ft
    PXL_20240724_033727514.jpg
     
    Jorge, Earl, Spielhaug and 16 others like this.
  5. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    26,969
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Flåm.

    IMG_5406.jpeg

    Våknet alt for tidlig, så da ble det en morgentur til steinrøysa for å titte på disse

    IMG_5398.jpeg

    IMG_5404.jpeg
     
    Earl, Spielhaug, EndreD and 14 others like this.
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå motbakkane ovanfor Trogir. Sola skin, eldstemann er våken og det er han far og, som allereie har brukt litt av morgonen til å leite etter bonusbillettar.

    Kjekt å sjå at folk er på reisefot, enten det er i Asien eller i bygda der søskenbarnet til faderen fann sin utkåra.

    Dagen i dag skal tilbringast på ei av strendene nede ved sjøen, samt å tinge båtbillettar mellom Split og Dubrovnik og mellom Dubrovnik og Budva. Å stå timesvis på grensa mellom Kroatia og Montenegro fristar ikkje. Då fristar det meir at gamle «Fjordprins» som brukte å gå mellom Florø og Bergen i dag er i arbeid utanfor Split, men eg tvilar på vi får skyss med den, då den ser ut til å gå ut til øyane utanfor Split.
     
    oleredv, Earl, kjeeli and 15 others like this.
  7. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,582
    Likes mottatt:
    14,127
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn

    Heldigvis på jobb. Hadde vært surt å ha ferie i drittværet.

    Har tid til å flyfikle nå om morran. Åpnet seg plutselig en bedre rute til SEZ i oktober. Jobber med å endre, men det går ikke helt på skinner.

    Ha en problemfri dag
     
    Earl, kjeeli, EndreD and 13 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,743
    Likes mottatt:
    872,589
    Bonuspoeng:
    293
    Solen flommer som vanlig over sommerbyen her på solkysten !
    Livet er lett! Godt det er helg
    IMG_5791.jpeg
     
    Earl, kjeeli, EndreD and 10 others like this.
  9. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    15,013
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Her flommer det heldigvis ingen ting, bare et dannet gråvær i dag. Men alt kan skje i disse styrtregntider, så vi skal bare huske på at hovmod står for fall.

    LH har varslet schedule-endring. Må besvares med tidsfrist, ellers kan det gå oss ille. Ordnung muss sein. Vel, vi klarer å stå opp 15 min tidligere så vi trykker nok på "aksept".

    Ha en fin dag, si ja hvis du kan!
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 10 others like this.
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Neste stopp er Qantas Business class lounge. Manager kom og ønsket meg velkommen når jeg kom til loungen. Snakket mye med han i fjor:):D Vet ikke helt hvorfor de alle husker meg da:cool: De lagde en oste tallerken til meg også.
    0FA32545-7365-4039-9458-BC3DB1445DBC.jpeg
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,743
    Likes mottatt:
    872,589
    Bonuspoeng:
    293
    Noen endringer hos LH i det siste, jeg får meldingene fra SAS fordi det er bonusbilletter.
    Da kommer det en SMS fra SAS/mail fra bolaget om at det er "schedule change" på din booking XXXXX, men vi gidder ikke fortelle deg hvilke endringer det er!
    Det må du finne ut selv!
     
    Sunnfjordingen, Earl, obay and 3 others like this.
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,628
    Likes mottatt:
    4,484
    Bonuspoeng:
    113
    Godmorgen fra Palma. Skulle vært hjem i går, men innkommende fly ramte en bitte liten fugl som da skapte store nok problemer til at flyet ikke kunne gå hjem igjen. Så det ble en ekstra natt og middag på SAS sin regning før det blir melkerute via MAD og MXP i dag. Håper det ikke blir mer trøbbel, for i morgen går det mot YUL for at få prøvd ut LX F.
    Bedre onsdag ønskes til alle
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 11 others like this.
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    1,800
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen. Fikk varsel om schedule-endring jeg også, med trussel om kansellering om vi ikke besvarte. I tillegg har jeg i dag forsøkt å booke en award billett gjennom miles og more som var en nitidig opplevelse. Jeg fikk en del Miles som erstatning for en flight 2 uker siden som var nok til en tur/retur London som jeg tenkte å bruke. Alle forsøk på å booke via hjemmesiden fungerte selvsagt ikke hvorpå jeg ringte miles og more. Kom da til et indisk call senter som håndterer dette for lufthansa hvor alt blir veldig omstendelig i kjent indisk stil. Etter mye om og med blir det sorry, men milesene kan ikke brukes da de må aktiveres først som skjer ved å ta en flygning til med lufthansa. Nei, da er det bedre med SAS sin Tyvärr :)
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 10 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Solen skinner, og Skilpadden (gressklipperen) gjør jobben sin på utsiden av vinduet.
    Jeg har fått kaffe på sengen, og koser meg med ferie.

    I dag har jeg tenkt til å spise is. Og booke et par flybilletter. Må prøve å posisjonere meg for en siste F før 1/9. Men går det ikke, så går det ikke.

    Ha en fin en!

    Husker jeg tok ferge fra Split til Korçula en gang for 15 ish år siden, og det var interessant med norsk språk på alle skilt ombord. :)
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 10 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,263
    Likes mottatt:
    36,924
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag :) kaffe nr 2 drukket.
     
    Sunnfjordingen, Earl, EndreD and 4 others like this.
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,630
    Likes mottatt:
    22,916
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Zwolle.

    Skal sørover i dag, spise chips i Flandern og så kjøre videre til Mannheim for to netter på hotell. Målet er teknologimuseet i Sinsheim i morgen. Så får vi sjekke hva fredagen kan brukes til.

    Ha en herlig dag!
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 7 others like this.
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hoi fra Asker

    Skulle gjerne vært i Nederland selv for Go Ahead Eagles - Brann, men fruen reiste til DEN i går så da blir det show her hjemme med 2-åringen isteden i noen dager. Jaja. I dag er det også 4 år siden vi fløy på CT til HOV. Slå den!

    Og sånn går nå dagene
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 5 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,743
    Likes mottatt:
    872,589
    Bonuspoeng:
    293
    Guttene ser ut til å ha kommet trygt frem IMG_5799.jpeg
     
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Kolbotn

    Her starter en rolig feriedag med litt planlegging av innkjøp av varer fra OBS Bygg for å fikse noen småting i heimen, samt planlegging av høstens begivenheter for å gjøre en ærbar kvinne ut av samboeren.

    Fikk forøvrig en artig mail fra Intercontinental Bangkok i dag. Vi har booket et Junior Club Suite rom, og de beklager så meget at det ikke er mulig å oppgradere dette rommet, til tross for at jeg har Ambassadør status, da denne romtypen er høyeste oppgraderingskategori. Så da spør de så pent om det er mulig for oss å nøye oss med dette rommet. Deres forslag er da å endre bookingen til et rom i en kategori lavere så de kan få oppgradert oss til rommet vi har bestilt i utgangspunktet, og dermed redusere prisen med 6000 THB. Vi skal nok klare å komme til enighet her skal du se :p

    Planen for resten av dagen er å bygge bokhylle ut av de nevnte innkjøp fra OBS Bygg

    4 dager til TG C

    Ønsker alle en strålende onsdag (selv om hjernen min hele tiden forsøker å overbevise meg om at det er lørdag)
     
    Sunnfjordingen, Earl, kjeeli and 11 others like this.
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er jeg tilbake på Qatar loungen for middag:) One World er jo det mest suverene fly alliansen foran Star Alliance på andre plass
     

    Attached Files:

Del denne siden