Vet ikke om noen har vært borti dette. Kjøpte en go light billett på salget i går (fikk da BGO-LAX til 3300 midt i høstferien, helt kurant). Skulle i utgangspunktet reise alene og gikk derfor for go light. Får nå kanskje med meg en kompis, og tenker da baggasje kan være greit. Tenkte da å ta baggasje på meg, siden jeg har gullkort og at vi spleiser på ekstrakostnadene. Ser prisforskjellen nå er på 300 hver vei go light vs go. Kan sas oppgradere dette mot de 300x2, eller er ikke dette mulig? Ser jo når jeg booker at go light og go har samme antall billetter når det er x antall igjen. Har fortsatt åpent kjøp, men vet ikke om jeg ska satse på å kansellere og rebooke. Vil det da frigjøre en ekstra billett til samme pris som jeg hadde (bookingklasse T, tror jeg) eller vil den da oppjusteres til det som er laveste pris i dag?
Hvis prisforskjellen er 600 så kan du jo booke ny billett først, så kansellere den light billetten. Om det dukker opp lavere pris etter avbestilling gjør du bare det samme på nytt. Vipps, og du har 3 kolli du kan sjekke inn.
Ser den. Men har ikke turt å gamble med dette. Ser på billettene nå at nå er det bare L-klasse igjen (jeg har T). L er 500 kr dyrere for light. Totalen vil derfor nå faktisk bli tilsvarende som om jeg skulle betalt for baggasjen (549 per vei). Noen som vet om det da med sikkerhet vil dukke opp en ny T-billett hvis jeg kansellerer min nåværende, eller vil den falle ut og så er det fremdeles bare L-billetter igjen?
Det er ikke garantert. Så hadde ikke turt... Du kan heller ikke oppgradere fra go light til go, legg inn bud til plus istedet
Selv om han får oppgradering, så er det vel slik at originale baggasjeregler gjelder? mener å ha sett dette ett sted
Ja det står det i regelverket, men når min oppgradering gikk gjennom fikk jeg ekstra bagasje i appen..
Det har du jo rett i, tenkte ikke på det. Har EBG og har aldri booka go før, så tenkte faktisk ikke på det
Får bruke Chicago-turen min i mai som prøvekanin da og se Nå var vel plus der fullbooket, menmen. Fikk nå en annen idé, til fremtidige reiser. Dette var egentlig en kombinert MR med litt høstferie, hvor jeg også kun måtte ta ut én fridag. Kan man endre navn på en billett innenfor de 24t kostnadsfritt(fri-avbestillingsperioden), enten i app eller ved å ringe SAS? Da kan jeg f eks kjøpe 2 billetter, en i go og en i go light (så høre med kompiser om de har anledning) og så evt beholde go til meg selv og go light, men endre navn til kompis. Hvis nei fra kompis, beholde billigste billett og kansellere dyreste. Tanker om det?