Er det ikke fortsatt mulig å oppgradere for Eurobonus-poeng, uten å gå vi det der auksjons-opplegget, hvor man ikke får vite det før rett før? Det har jo alltid vært mulig å oppgradere, per en fast prisliste, mener at det var 25k for GO->Plus for Norge-USA, også da det var optiontown. Men finner ikke dette nå. Noen som vet?
Er det ikke én destinasjon (husker ikke hvilken) til Asia som kun tilbyr fastpris? Den gir vel kanskje bekreftelse umiddelbart?
Tokyo (kun Tokyo - Oslo-leggen) gir fastpris til business på plussgrade. Har ikke prøvd å by (vurderer det fortsatt), men det sto ikke noe om at det blir insta-akseptert. Det skulle jeg tro/håpe sto nokså eksplisitt om det var tilfellet.
Er det nå jeg kan rettferdiggjøre å oppgradere meg til business med unnskyldningen "InsideFlyer lurte på hva som kom til å skje"?
Kan man oppgradere fra SAS Plus til Business på en reise som er booket med poeng? Isåfall, regner med man fortsatt ikke før poengopptjening på reisen?
Kan det være dette du ser etter? https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger-star-alliance/ Du kan oppgradere opptil fire personer, enten du reiser sammen eller ikke. For å oppgradere en flygning må du bestille i de service- og bookingklassene spesifisert under. Du må bestille oppgraderingen ikke senere enn 24 timer før avgang. Se øverst på linken der så ser det ut som man hvert fall kan oppgradere fra Plus til Biz for en fast pris (gjelder kun følgende booking klasser: Y, S og B).
På min siste tur til NRT der jeg oppgraderte med poeng via plusgrade fikk jeg tilbud om garantert oppgradering umiddelbart på plussgrade. Når jeg logget inn og ville legge inn et bud lå det altså et potensielt motbud som jeg kunne godta. Og fikk da bekreftet oppdatering.
Husker du hvor dyrt dette motbudet var? Fulgte det prislisten som man finner her? https://www.flysas.com/en/fly-with-us/travel-extras/upgrades-star-alliance/
"motbudet" eller oppgradering for fast pris lå på omtrent det samme som jeg ville betalt i kontanter. Husker ikke nøyaktig.