Har en t/r OSL-IST-CPT i Eco (H) som jeg ønsker å oppgradere. Det er kun mulig å oppgradere ett leg, OST-IST, hos Turkish, som koster 50k M&S poeng. Vi vil helst oppgradere IST-CPT og tilbake. Kan man gjøre dette med penger ved innsjekk? Hvor mye koster det i så fall? Og er det noe status kan ha innvirkning på?
Jeg har også prøvd å lese meg opp på det her i forbindelse med en økonomi-tur jeg har med turkish. Det virker som om det finnes litt tilfeldige muligheter for å kjøpe oppgradering ved innsjekk noen steder mien ganger og prisene varierer stort basert på lokasjoner, distanser og tydeligvis også dagshumøret til de som jobber for turkish. Sånn ca.
To datapunkter: MRU-IST, eco -> biz, 10 timer flyving: mulighet for å oppgradere ved innsjekk på nett, men kun ved hjelp av Turkish miles&smiles poeng. Oppgradering til salgs i innsjekk for 950USD pr pers. IST-OSL, eco -> biz, 4 timer flyvning, mulighet for å oppgradere for cash ved innsjekk på nett. 8700kr totalt for to personer. Jeg sa pent nei takk til begge deler og satser på at jeg får nok champagne i loungen på MRU til å glemme at jeg sitter bak i bussen. Og ja, Turkish gir lounge på MRU til Star Alliance Gold selv om de bruker en 3.parts lounge her, så det er jo fint.
Det er 2 dager før avgang, og fikk nettopp opp på nettsiden at jeg kunne oppgradere OSL-IST for 6700kr for begge. Ingen ting om IST-CPT.